AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:12 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:12 Overskrift for oppmerksomhet,kind of. Greia mi er: Hun er 5,5 år. Sånn som nå er det snøkaos på Vestlandet. Jeg burde vært ute å måkt,men hun er drittlei av å være ute å ake, hun er sliten og vil kose seg i sofa med pledd og pad. 100% forståelig så jeg vil ikke dra henne med meg ut. Det er ikke sikt ifra leiligheten til parkeringsplassen og føler derfor at jeg ikke kan gå ifra henne alene inne. Gjør dere det med så små barn? Jeg føler meg heller ikke trygg på å gå ifra henne inne når hun sover,da jeg ikke har noen slags form for å høre henne om hun våkner f.eks. og blir redd og er alene. Det skal ikke barn oppleve. Hva gjør man? Jeg har ikke babycall,og den hadde uansett vært utenfor rekkevidde da det er såpass bort til parkeringsplassen. Anonymkode: 06f94...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:14 #2 Del Skrevet lørdag kl 15:14 Hun er 5,5 år, hun er ikke baby!!!! Anonymkode: 726a8...d9e 26 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:15 #3 Del Skrevet lørdag kl 15:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er 5,5 år, hun er ikke baby!!!! Anonymkode: 726a8...d9e For et idiotisk svar Anonymkode: 33497...a01 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet lørdag kl 15:15 #4 Del Skrevet lørdag kl 15:15 Jeg tenker du fint kan gå fra henne og ut til parkeringen så lenge hun er komfortabel med det selv. Forklar nøye hvor du er og sett frem sko og jakke slik at hun kan løpe ut til deg om det er noe. Om hun har TV og et godt og varmt pledd så koser hun seg nok glugg mens du flytter på snø 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:15 #5 Del Skrevet lørdag kl 15:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overskrift for oppmerksomhet,kind of. Greia mi er: Hun er 5,5 år. Sånn som nå er det snøkaos på Vestlandet. Jeg burde vært ute å måkt,men hun er drittlei av å være ute å ake, hun er sliten og vil kose seg i sofa med pledd og pad. 100% forståelig så jeg vil ikke dra henne med meg ut. Det er ikke sikt ifra leiligheten til parkeringsplassen og føler derfor at jeg ikke kan gå ifra henne alene inne. Gjør dere det med så små barn? Jeg føler meg heller ikke trygg på å gå ifra henne inne når hun sover,da jeg ikke har noen slags form for å høre henne om hun våkner f.eks. og blir redd og er alene. Det skal ikke barn oppleve. Hva gjør man? Jeg har ikke babycall,og den hadde uansett vært utenfor rekkevidde da det er såpass bort til parkeringsplassen. Anonymkode: 06f94...26a Med 4åringen så går jeg ut å måker snø, ja! Ingen problem. Anonymkode: 1fbc2...9f3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:15 #6 Del Skrevet lørdag kl 15:15 Jeg hadde nok prøvd å gått ut, men ikke mer enn 15 min av gangen før jeg sjekker Anonymkode: 33497...a01 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:15 #7 Del Skrevet lørdag kl 15:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hun er sliten og vil kose seg i sofa med pledd og pad. Hun er skjermavhengig. Kutt ut skjermen. Kom dere ut og nyt naturen. Anonymkode: 63ed5...6a6 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:16 #8 Del Skrevet lørdag kl 15:16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er 5,5 år, hun er ikke baby!!!! Anonymkode: 726a8...d9e Nei det vet jeg men vil uansett være tilgjengelig for henne om det skulle være noe. Anonymkode: 06f94...26a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:16 #9 Del Skrevet lørdag kl 15:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er skjermavhengig. Kutt ut skjermen. Kom dere ut og nyt naturen. Anonymkode: 63ed5...6a6 Vi har vært ute i 5 timer idag. Nei hun er ikke skjermavhengig Anonymkode: 06f94...26a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:17 #10 Del Skrevet lørdag kl 15:17 Sirah skrev (1 minutt siden): Jeg tenker du fint kan gå fra henne og ut til parkeringen så lenge hun er komfortabel med det selv. Forklar nøye hvor du er og sett frem sko og jakke slik at hun kan løpe ut til deg om det er noe. Om hun har TV og et godt og varmt pledd så koser hun seg nok glugg mens du flytter på snø Ja er nok sikkert sant,føler meg bare ikke trygg på at hun er alene. Men sikkert bare jeg som er hønemor 🥹 Anonymkode: 06f94...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:21 #11 Del Skrevet lørdag kl 15:21 Hun er 5,5, du kan gå utafor huset. Anonymkode: ad7d5...5cc 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:24 #12 Del Skrevet lørdag kl 15:24 Hadde hun vært 3,5 jeg hadde forstått.. snart skole ungen din takker du måker ute alene på tide å øve her! Anonymkode: 114f7...b24 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:24 #13 Del Skrevet lørdag kl 15:24 Ungen blir med eller den blir inne, det er opp til den, tenker jeg. En 5,5 åring som diller med skjerm er stor nok til å være alene en liten stund, attpåtil er du bare rett utafor. Barnet er stort nok til å gå ut til deg om det er noe. Anonymkode: 381f0...b16 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:24 #14 Del Skrevet lørdag kl 15:24 Jeg hadde begynt på skolen og var hjemme alene alt fra 20 min til halvannen-to timer når jeg var 5,5 så jeg tenker du fint kan gå ut å måke også heller kikke til henne jevnlig. Hun skal jo uansett ikke kikke på den iPaden altfor lenge så det er jo begrenset hvor lenge du kan måke. Anonymkode: b18bd...895 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:24 #15 Del Skrevet lørdag kl 15:24 Tror ikke det skader å begynne og gi litt slipp på henne. Hvis hun ikke har noen diagnoser eller er høyt og lavt hele tiden osv. Anonymkode: d4861...01c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet lørdag kl 15:30 #16 Del Skrevet lørdag kl 15:30 Begynn å måke ved huset, så er det lett for henne å hoppe i støvlene og hente deg om det er noe. Er hun utrygg selv siden du nøler med å la henne være alene inne? Om hun ikke er veldig impulsiv eller husredd, tror jeg dette handler mer om at du ikke ennå helt har vendt deg til at hun er blitt nokså stor, mer enn at det er uforsvarlig å la henne være litt alene. Mine har elsket å ha huset litt for seg selv i den alderen. For dem løftet det selvfølelsen å få den tilliten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:31 #17 Del Skrevet lørdag kl 15:31 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Overskrift for oppmerksomhet,kind of. Greia mi er: Hun er 5,5 år. Sånn som nå er det snøkaos på Vestlandet. Jeg burde vært ute å måkt,men hun er drittlei av å være ute å ake, hun er sliten og vil kose seg i sofa med pledd og pad. 100% forståelig så jeg vil ikke dra henne med meg ut. Det er ikke sikt ifra leiligheten til parkeringsplassen og føler derfor at jeg ikke kan gå ifra henne alene inne. Gjør dere det med så små barn? Jeg føler meg heller ikke trygg på å gå ifra henne inne når hun sover,da jeg ikke har noen slags form for å høre henne om hun våkner f.eks. og blir redd og er alene. Det skal ikke barn oppleve. Hva gjør man? Jeg har ikke babycall,og den hadde uansett vært utenfor rekkevidde da det er såpass bort til parkeringsplassen. Anonymkode: 06f94...26a Så finner du en gammel mobil og har en mobil med deg og en mobil hjemme hos barnet. Treneringer underveis, og holder kontakten. Det er lov å tenke litt selv. Anonymkode: 43216...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:34 #18 Del Skrevet lørdag kl 15:34 5 åringen vår er ofte inne alene når vi holder på med ting ute rundt huset. Han er forsåvidt også ute rundt huset alene når vi er inne. Anonymkode: 36df5...894 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet lørdag kl 15:35 #19 Del Skrevet lørdag kl 15:35 Så lenge hun syns det er greit at du går ville jeg forsøkt, hun vet jo hvor hun kan finne deg om det skulle være noe? Hun er straks skolejente, dette er en fin ting å få prøve ut tenker jeg - du trenger jo ikke la henne sitte inne i timevis uten å sjekke inn heller akkurat.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:40 #20 Del Skrevet lørdag kl 15:40 Hun er 5,5 år og kan fint forstå hvor du er og finne deg om noe skulle skje. Hadde det vært snakk om store avstander eller du følte deg veldig usikker for en eller annen grunn hadde jeg faktisk hatt en telefon hos henne. Ikke noe fancy, mi jente hadde en doro telefon med fire forhåndsinnstilte knapper (A, B, C, D der mamma, moro, oldemor og pappa var lagret på hver vår knapp). Telefonen kunne ingenting annet enn å ringe oss fire og det var nok i den alderen. Anonymkode: fec05...c03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå