Gå til innhold

De som jobber nettbasert, hva jobber de med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser stadig vekk på some personer som var lei hverdagsstress og tidsklemme, som startet for seg selv med å jobbe nettbasert og bestemme egen hverdag. Hvordan er dette egentlig? Jeg kunne selvsagt spurt dem, men føles tryggest å spørre her først, da dette er noe jeg kan være interessert i. Jeg skjønner bare ikke helt hva nettbasert jobbing vil si? Er det noe ala telefonsalg? Og lønna er avhengig av om du har fått solgt noe eller ikke? 

Anonymkode: 38cc5...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pyramidespill ofte.  De later som de skal hjelpe deg, selger deg ett kurs og sånn.  
Hele Instagrammen de har er fylt av hvor mye de vil hjelpe andre og den enorme friheten de har 

Anonymkode: 3fc87...286

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Pyramidespill ofte.  De later som de skal hjelpe deg, selger deg ett kurs og sånn.  
Hele Instagrammen de har er fylt av hvor mye de vil hjelpe andre og den enorme friheten de har 

Anonymkode: 3fc87...286

Er akkurat det! Ei jeg gikk på ungdomsskole med er over hele feeden min med «nettbasert», «frihet i egen hverdag», «mer tid til barna». Og jeg skjønner ikke hva denne vinunderløsningen er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte Forever living, mary kay etc. «Egen sjef, frihet og tid med barn» er eneste måten de kan promotere den type scam på. Dont go there. Da er det bedre å starte med some, feks snap og tiktok. 

Anonymkode: 55b11...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er akkurat det! Ei jeg gikk på ungdomsskole med er over hele feeden min med «nettbasert», «frihet i egen hverdag», «mer tid til barna». Og jeg skjønner ikke hva denne vinunderløsningen er? 

Høres ut som svindel. Ikke bit på.

Anonymkode: 7c78f...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ofte Forever living, mary kay etc. «Egen sjef, frihet og tid med barn» er eneste måten de kan promotere den type scam på.

De selger jo ting. Måtte google Forever living, men har jo vært på et sånt Mary Kay Party. 
Det er jo jobb, og ganske så ubekvem arbeidstid også. 

De må jo finne folk til å være vertinne, så må de går ut å presentere produktene, ta bestillinger, og levere varer. Sørge for at kjøperne bruker selger koden deres, så de får prosenter etc. 

Anonymkode: d9147...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange selger kurs hvor de påstår å sitte med løsninger på stress, angst,lite penger etc. Felles for de fleste er at de har null kompetanse utover den fantastiske egenerfaringen sin. Noen lover deg du kan bli rik, bare følg deres oppskrift mens oppskriften er det samme som de gjør, selg ubrukelig kunnskap.

Anonymkode: e0910...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De selger jo ting.

Anonymkode: d9147...7ad

Ja, de selger ting, men det er scam likevel. 

For det første blir "selgerne" svindlet av selskapet. De tar all risikoen og all jobben, uten å være garantert å få noe tilbake. Ofte kjøper de egne produkter å ha som demoer og lignende. Så selskapet tjener uansett, selgerne tjener oftest ingen ting og har ingen sikkerhet. 

For det andre så svindler ofte "selgerne" andre folk igjen som de verver til å bli selgere. De lover gode fortjenestemuligheter og lettsolgte produkter av super kvalitet. Men de vet jo selv at det bare er tull. 

Anonymkode: 8e80c...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...