Gå til innhold

Gitt bort leker til barnehagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg søker råd her for er så utrolig skuffa og sint hvis det er slik jeg tror det er. 

Saken er den at mitt eldste barn går nå i sitt siste år i barnehagen. Den kommunale barnehagen har ikke så mye ressurser og vi har skapene fulle av leker som ikke brukes lenger. jeg sorterte og fikk klarsignal fra leder i bhg at de gjerne tok i mot leker som var hele. Jeg ga to digre  esker til en ansatt og sa at de kunne si fra om jeg skulle hente noe igjen om det var noe de ikke ville ha. 

Noen uker senere lurte jeg på om de ville ha alt eller om jeg skulle ta med noe tilbake,  men pedleder hadde ikke fått med seg at jeg hadde levert leker. Av erfaring tenkte jeg bare at beskjed var glemt gitt. Enden på visa er at det viser seg at barnehageansatte har tatt alt med  hjem til sine barn! Den ansatte er ikke norsk opprinnelig og snakker litt gebrokkent og skylder på at hun trodde det bare var å ta! 
Jeg sa at det var til barnehagen, og at hun kunne ta det med neste gang hun var på jobb. Den ansatte sier at  nå har hun jo gitt det bort til sine barn! Leder er informert, men virker unnvikende til å ta tak i problemet! 
Lekene er nå 2 uker etter at jeg oppdaget det fremdeles ikke levert til barnehagen! Hva hadde dere gjort? Hva kan jeg gjøre? 
Det var myyyye leker. 

Anonymkode: 34c5e...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krev å få det tilbake. Hun har tatt noe som ikke var til henne. Hadde gitt grei beskjed om at jeg skal ha det tilbake 

Anonymkode: e8784...c03

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med karriere og utdanning å gjøre? Burde ikke tråden ligge på Barn og familie forumet?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klaget til barnehagekontoret på ansatte som ikke oppfyller språkkravene...

Anonymkode: e348e...38f

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo stjålet fra barnehagen, så ville truet med politianmeldelse. 

Anonymkode: 2cce9...feb

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knirke skrev (5 minutter siden):

Hva har dette med karriere og utdanning å gjøre? Burde ikke tråden ligge på Barn og familie forumet?

Vet ikke, syns den passet like greit her siden det handler om en arbeidsplass og en ansatt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså, hun har jo stjålet fra barnehagen? Du kan fint gå Hardere til verks enn dette.

Anonymkode: 58246...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det? En politianmeldelse vil bare bli henlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke du ferdig ned lekene og ville de skulle brukes videre?

Anonymkode: 8e694...8e2

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var ikke du ferdig ned lekene og ville de skulle brukes videre?

Anonymkode: 8e694...8e2

Nå var det jo barnehagen som skulle ha det, så barna der skulle få mer, ikke så en ansatt skulle utnytte det å ta det med hjem til egne barn. 

Anonymkode: c8098...8aa

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo stjålet en gave!  Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ville hatt alle lekene tilbake, og når du har fått dem tatt en diskusjon med styrer om du skal gi dem til bhg i det hele tatt når de har så lite kontroll. Så hadde jeg nok meldt fra om en ansatt med for dårlig språkkunnskap, som bruker det som unnskyldning for å stjele. Kontakt styrer. 

Anonymkode: c2e54...067

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Krev å få det tilbake. Hun har tatt noe som ikke var til henne. Hadde gitt grei beskjed om at jeg skal ha det tilbake 

Anonymkode: e8784...c03

Uten å tenke på barnet/barna som tror de har fått disse lekene? Tenk om det er en jente/gutt som endelig har fått noe det har drømt om lenge. Som "alle andre har", men ikke de. 

Jeg tenker at den ansatte antagelig har misforstått (hadde valgt å tenke det) og at denne personen nok ikke hadde tatt det til sine barn dersom barna hadde flust med leker. Vi trengte dem uansett ikke. Så hadde jeg sett om det var noe mer jeg kunne gi barnehagen, eller tenkt at slik ble det. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leverte det hjemme hos en ansatt? 

Og sa at hun kunne ta det med til barnehagen? 

Jeg skjønner at du er skuffet, men tror ikke du kan gjøre noe. Hun kan jo faktisk ha misforstått. 

Anonymkode: 17314...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du leverte det hjemme hos en ansatt? 

Og sa at hun kunne ta det med til barnehagen? 

Jeg skjønner at du er skuffet, men tror ikke du kan gjøre noe. Hun kan jo faktisk ha misforstått. 

Anonymkode: 17314...955

Jeg leverte deg i barnehagen til en ansatt og sa at leder hadde fått beskjed om at de/bhg skulle få lekene og at jeg ønsket beskjed om det var noe de ikke skulle ha. Eneste jeg ser nå er at jeg er usikker på om jeg sa «de» eller « barnehagen», men det burde da være en selvfølge? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde krevd via styrer å få alt tilbake da ansatt har stjålet en gave. Hadde sendt kravet i e-post og avsluttet med at dersom lekene ikke er deg i hende innen en uke så politianmelder du ansatt for tyveri av donasjon til barnehagen. Så ville jeg møtt opp fysisk i barnehagen og gitt beskjed til både styrer og den ansatte om at du har sendt denne e-posten. Du kommer til å angre hvis du ikke sier kraftig i fra om dette, det skal jeg love deg. Du gjorde en ordentlig god og hjertevarm gjerning, og så er det noen som velger å utnytte seg av det. Prøv å skaffe skriftlig bevis på at dette har skjedd, for det er strengt straffbart og den ansatte bør bli veldig bevisst på det. 

Anonymkode: 4c149...da5

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Uten å tenke på barnet/barna som tror de har fått disse lekene? Tenk om det er en jente/gutt som endelig har fått noe det har drømt om lenge. Som "alle andre har", men ikke de. 

Jeg tenker at den ansatte antagelig har misforstått (hadde valgt å tenke det) og at denne personen nok ikke hadde tatt det til sine barn dersom barna hadde flust med leker. Vi trengte dem uansett ikke. Så hadde jeg sett om det var noe mer jeg kunne gi barnehagen, eller tenkt at slik ble det. 

Det er jo mor sitt problem hvordan hun forklarer til egen barn at hun hadde stålet lekene, nå ble hun tatt og må derfor levere dem tilbake. Har du samme tankegang når folk stjeler sykler, akebrett, ski o.l? Barnet blir så lei seg så derfor skal ikke den stjålete sykkelen leveres tilbake? Selvfølgelig skal den leveres tilbake, den ansatte får selv forklare for sine barn hva hun har gjort og ta byrden med dette. Og styrer bør selvfølgelig ts en samtale med den ansatte om rett og galt, for mange utlendinger tror de kan komme unna med alt bare ved på skylde på språk og kalle andre rasist når de ikke får viljen sin.

Anonymkode: c2e54...067

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så hadde  jeg ikke brydd meg så  mye om det, eller laget en sak- ja , disse lekene var til barnehagen. Og hun ansatte  gjorde noe dumt .  Men det blir jo  brukt og dine barn var ferdige her. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så dramatiske mange her var. Trusler og politianmeldelse og ikke måte på. Det var nok en dum misforståelse, det skjer. La det gå. 

Anonymkode: bd5e6...01e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...