Gå til innhold

Enkel sjokoladekake i rund springform, tips til oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake.

Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni.

Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser.

(vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈

Tenkte plain basic- oppskift……som sagt, ikke avanserte greier

(er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (2 minutter siden):

Hei!

Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake.

Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni.

Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser.

(vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈

(er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) 

Villa bakt barnehagens beste sjokoladekake ( detsøteliv) Den er nyyydelig. Jeg bruker bake den i liten langpanne

Anonymkode: 50821...c6a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er kvalm etter cellegift, TS. Da får barnets far "bake" toro brownies, hvis det virkelig er det eneste han har mental kapasitet til å klare.

Anonymkode: 8c410...1ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du er kvalm etter cellegift, TS. Da får barnets far "bake" toro brownies, hvis det virkelig er det eneste han har mental kapasitet til å klare.

Anonymkode: 8c410...1ee

Han er god på ostekake da, verdens beste :) men det er ikke bursdagsjenta så glad i, det er lenge siden jeg har baket noe (eller laget middag, det har mannen gjort i noen måneder nå) og hun har lyst på hjemmelaget sjokoladekake… Så jeg har veldig lyst å bake ei siden hun måtte avstå fra bursdagsselskap

(kvalmen kommer i bølger, passer på å ta kvalmestillende før jeg baker, og skal ta meg en god hvil etterpå mens mannen lager ønsket bursdagsmiddag som han og jentene våre spiser mens jeg hviler ) 

(han har mental kapasitet, men jeg har alltid vært den som har trivdes med å bake kaker og gjærbakst, så tror bare han er usikker og føler seg på ukjent farvann når det gjelder kaker.. ) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enhver sjokoladekake med rømme eller kefir blir nyyyydelig saftig, sjekk matprat og meny sine, begge er supergode.

Anonymkode: 4961e...439

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Villa bakt barnehagens beste sjokoladekake ( detsøteliv) Den er nyyydelig. Jeg bruker bake den i liten langpanne

Anonymkode: 50821...c6a

Det ble denne kaken :) var enkel å lage, stort pluss for det 🙌🏻

Er bare litt spent siden jeg oppdaget etterpå at den helst bør lages dagen før, men satser på at noen timer i kjøleskapet gjør susen

Takk for all tips og anbefalinger ❤️ Ha en god lørdag alle sammen🌹

• Hjerte 1
Skrevet
skruf skrev (58 minutter siden):

Det ble denne kaken :) var enkel å lage, stort pluss for det 🙌🏻

Er bare litt spent siden jeg oppdaget etterpå at den helst bør lages dagen før, men satser på at noen timer i kjøleskapet gjør susen

Takk for all tips og anbefalinger ❤️ Ha en god lørdag alle sammen🌹

Fortsatt god bedring, og kos dere med kaken 🩵God helg videre 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (5 timer siden):

Hei!

skruf skrev (5 timer siden):

Hei!

Nå er kaken laget for denne gang, men den kaken som stod/står bakpå Freia kakaopakken har vært en favoritt i mange år. 
Lenge siden jeg har kjøpt kakao nå, så vet ikke om den samme står der fortsatt. 

Anonymkode: 4517f...138

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå er kaken laget for denne gang, men den kaken som stod/står bakpå Freia kakaopakken har vært en favoritt i mange år. 
Lenge siden jeg har kjøpt kakao nå, så vet ikke om den samme står der fortsatt. 

Anonymkode: 4517f...138

Takk for tips; har den kakaopakken, så skal sjekke ut oppskrift ved neste bake- anledning :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...