Bibbi_ Skrevet 5. januar Forfatter #21 Del Skrevet 5. januar Blålilla skrev (3 timer siden): Fulgte henne en stund- hun var litt forfriskende. Men det evinnelige fokuset på hvor lite søvn hun fikk på natten, og i samme innlegg legge ut at de planlegger å bli gravid ila 2025 gjorde at jeg avfulgte. Dette var jo helt fra baby bar et par uker gammel. Hun er stressende og heseblesende å følge- finner ikke ro i nåværende babyboble. Avfulgt Nettopp, klager og klager på lite søvn og hvor sliten hun er. Men samtidig "stresser" med at hun vil bli gravid igjen snart. Det er bare teit egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 5. januar #22 Del Skrevet 5. januar Miss.Wildfox skrev (9 timer siden): Og denne.. I innlegget ditt som jeg siterte skrev du på en måte som kunne gi inntrykk av at hun gir kun MME om natta, du skrev ikke at hun hovedsaklig gir pumpet morsmelk. Det var det jeg først og fremst ville rette opp med mitt svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 9. januar Forfatter #23 Del Skrevet 9. januar Og der er hun i gang med å skryte av pengene sine igjen 🤮 Hun har 100.00 her, 100.000 der, buffer på 600.000 der, investert 2-300.000 i gull. De har utbetalt ca 40.000 i mnd. Kjøpt hus til 5 mill. Men hadde 1 mill i egenkapital. Utrolig hvor mye hun klarte å spare på 1-2 år 🤔 Rart andre i helsesektoren synes de tjener dårlig. Hun som er uutdannet og tydeligvis tjente millioner mens hun var 18/19 år.... Turer til syden flere ganger i året. Har studielån, billån. Mat, strøm, og andre utgifter. Får det ikke til å stemme jeg altså. Vi har en del mer utbetalt enn de, ikke på langt nær så mye gjeld, men det livet de lever har ikke vi sjans til. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippiie123 Skrevet 9. januar #24 Del Skrevet 9. januar Hun jobbet fulltid som ringevikar og bodde gratis hjemme og har derfor opparbeidet seg en god buffer? Jeg startet selv å arbeide tidlig og sparte stortsett alt når jeg fremdeles bodde hjemme. Hadde mye mer egenkapital enn samboer da vi skulle kjøpe bolig. Om man blir så provosert (og misunnelig) på at dama har penger, kan investere og spare så er det best å ikke følge henne. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 9. januar #25 Del Skrevet 9. januar Mippiie123 skrev (30 minutter siden): Hun jobbet fulltid som ringevikar og bodde gratis hjemme og har derfor opparbeidet seg en god buffer? Jeg startet selv å arbeide tidlig og sparte stortsett alt når jeg fremdeles bodde hjemme. Hadde mye mer egenkapital enn samboer da vi skulle kjøpe bolig. Om man blir så provosert (og misunnelig) på at dama har penger, kan investere og spare så er det best å ikke følge henne. Ja jeg synes hun har vært og -er- utrolig målrettet, disiplinert og klok når det gjelder økonomi. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hammerhai Skrevet 9. januar #26 Del Skrevet 9. januar Bibbi_ skrev (3 timer siden): Og der er hun i gang med å skryte av pengene sine igjen 🤮 Hun har 100.00 her, 100.000 der, buffer på 600.000 der, investert 2-300.000 i gull. De har utbetalt ca 40.000 i mnd. Kjøpt hus til 5 mill. Men hadde 1 mill i egenkapital. Utrolig hvor mye hun klarte å spare på 1-2 år 🤔 Rart andre i helsesektoren synes de tjener dårlig. Hun som er uutdannet og tydeligvis tjente millioner mens hun var 18/19 år.... Turer til syden flere ganger i året. Har studielån, billån. Mat, strøm, og andre utgifter. Får det ikke til å stemme jeg altså. Vi har en del mer utbetalt enn de, ikke på langt nær så mye gjeld, men det livet de lever har ikke vi sjans til. Ho delte også åpent om ene sydenreisen var finansiert av å selge unna ting som ikke ble brukt hjemme, og så har hun vell også reist med foreldrene sine noen turer? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 9. januar Forfatter #27 Del Skrevet 9. januar Mippiie123 skrev (2 timer siden): Hun jobbet fulltid som ringevikar og bodde gratis hjemme og har derfor opparbeidet seg en god buffer? Jeg startet selv å arbeide tidlig og sparte stortsett alt når jeg fremdeles bodde hjemme. Hadde mye mer egenkapital enn samboer da vi skulle kjøpe bolig. Om man blir så provosert (og misunnelig) på at dama har penger, kan investere og spare så er det best å ikke følge henne. Men tjener man altså 1 million på å jobbe i helsevesenet på 1 års tid? Det lurer jeg faktiskoppriktig på. For da tjener man jammen godt i helsevesenet. Å klare seg på 40.000 utbetalt i mnd, med huslån på 4 millioner?! Og samtidig spare slik hun tydeligvis gjør. Nei, jeg tar heller økonomi tips av folk med vanlig inntekt, vanlig forbruk. Som sagt før, så tror jeg ikke mange 24 åringer kan sammenligne seg med henne. Så kan du kalle det misunnelig om du vil. Men dette er jo ikke vanlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 9. januar #28 Del Skrevet 9. januar Bibbi_ skrev (1 time siden): Men tjener man altså 1 million på å jobbe i helsevesenet på 1 års tid? Det lurer jeg faktiskoppriktig på. For da tjener man jammen godt i helsevesenet. Å klare seg på 40.000 utbetalt i mnd, med huslån på 4 millioner?! Og samtidig spare slik hun tydeligvis gjør. Nei, jeg tar heller økonomi tips av folk med vanlig inntekt, vanlig forbruk. Som sagt før, så tror jeg ikke mange 24 åringer kan sammenligne seg med henne. Så kan du kalle det misunnelig om du vil. Men dette er jo ikke vanlig. Har hun sagt at hun har tjent 1 mill i helsevesenet på ett år da? Jeg tror jeg har for meg en sum på ca 240 000 ble nevnt ( skal ikke være bastant på summen altså) som det hun sparte på ett år da hun bodd hjemme. Uansett. Hun har også vært klar på at hun har jobba alle helger og helligdager hun bare kunne. Skikkelig stå-på person vil jeg kalle det. Og de har super god oversikt over alle inntekter og utgifter- det er jo første bud for klare seg på stramt budsjett 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~oppned~ Skrevet 10. januar #29 Del Skrevet 10. januar Bibbi_ skrev (På 9.1.2025 den 10.07): Og der er hun i gang med å skryte av pengene sine igjen 🤮 Hun har 100.00 her, 100.000 der, buffer på 600.000 der, investert 2-300.000 i gull. De har utbetalt ca 40.000 i mnd. Kjøpt hus til 5 mill. Men hadde 1 mill i egenkapital. Utrolig hvor mye hun klarte å spare på 1-2 år 🤔 Rart andre i helsesektoren synes de tjener dårlig. Hun som er uutdannet og tydeligvis tjente millioner mens hun var 18/19 år.... Turer til syden flere ganger i året. Har studielån, billån. Mat, strøm, og andre utgifter. Får det ikke til å stemme jeg altså. Vi har en del mer utbetalt enn de, ikke på langt nær så mye gjeld, men det livet de lever har ikke vi sjans til. Jeg tolker det ikke som selvskryt, men som informasjonsdeling. Om mine barn skal bli påvirket av influensere, ønsker jeg at det er av noen som Juliett. Det finnes verre ting enn å bli påvirket til å ta gode økonomiske valg. Sånn som jeg ser det, handler det om priorieringer. Juliett har vært veldig åpen, og forklart hvordan hun har spart så mye mange ganger. Hun tok mye vakter i helg, kveld og natt, for å dra mest mulig nytte av tilleggene man får da, og fikk derfor høyere lønn. Hun sparer penger ved å kjøpe mye brukt og handle på tilbud. Hun hadde alltid med niste i stedet for å kjøpe mat i kantina på skolen. Spiste på restaurant for første gang i høst om jeg huser rett. Hun selger unna ting for å finansiere ferie. Legger også sydenturene godt utenom skoleferiene, og da er prisene mye lavere. 3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 10. januar #30 Del Skrevet 10. januar Den testen hennes ser positiv ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 10. januar #31 Del Skrevet 10. januar Ja hun må definitivt være gravid igjen. Ser positiv ut den ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 19. januar #32 Del Skrevet 19. januar Veldig leit med spontanaborten, virker som det har gått inn på henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippiie123 Skrevet 24. februar #33 Del Skrevet 24. februar Syns det va gøy å se at hun solgte nok til å finansiere sydenturen og i tillegg gå i pluss! Greit nok at turen ikke var så lang, men hun virker økonomisk bevisst. Handler litt, men fronter gjenbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå