Bibbi_ Skrevet lørdag kl 13:42 #1 Del Skrevet lørdag kl 13:42 Noen som følger henne? Er ung jente som gjerne vil være fødemaskin og produsere mange unger. Har to tette nå, minste er bare noen uker gammelt, men allerede i gang med å tenke på å bli gravid igjen snart. MEN orker altså ikke å amme om natten for det er så slitsomt. Hvorfor tenker man allerede da på barn nr 3?! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet lørdag kl 14:04 #2 Del Skrevet lørdag kl 14:04 Jeg synes hun har mange gode tips om økonomi! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet lørdag kl 14:21 #3 Del Skrevet lørdag kl 14:21 Liker henne godt, syns hun er seg selv og virker som en god mor. Om de vil ha tette barn så er det vel ingen som har noe med det. Å det med å gi flaske handler ikke bare om hennes søvn men også om sønnen sin, hun har forklart dette ganske godt. Om det funker for dem å gjøre det slik så er vel det ok? Tror barna hennes har det helt topp. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippiie123 Skrevet lørdag kl 15:05 #4 Del Skrevet lørdag kl 15:05 Liker henne. Virker fornuftig og har mange gode tips om økonomi! Vil ikke kalt henne fødemaskin, hun har vel sagt at de vil ha 3, kanskje 4 barn, noe som burde ses på som positivt her til lands. Om man vil ha barna tett må vel være opp til foreldrene, og det finnes vel mange fordeler med å få barn ung. 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mianova Skrevet lørdag kl 15:10 #5 Del Skrevet lørdag kl 15:10 Som en mor som har vært i hennes spor: jeg kan love deg at det er mer slitsomt å sitte å pumpe nattestid enn å slenge puppen ut og amme😊 Flink mor som prøver å gjøre det som er best for sin baby. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet lørdag kl 16:10 #6 Del Skrevet lørdag kl 16:10 Jeg forstår heller ikke kritikken. De virker som et solid par, med familie tett rundt seg, økonomien på stell osv. Hun har forklart hvorfor hun gir flaske på natten og det handler absolutt ikke om å ikke gidde å amme. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet lørdag kl 16:16 #7 Del Skrevet lørdag kl 16:16 Må man virkelig fullamme for å få mer enn 2 barn? 😂 Forstår ikke hvorfor folk får så oppheng av at hun gir flaske på natt. Babyen får mindre ubehag og sover mer. Det er ikke som om det er mindre jobb å pumpe eller tilberede MME, og om det så var slik så er vel det noe foreldre velger selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet lørdag kl 17:37 #8 Del Skrevet lørdag kl 17:37 Synes Juliett virker super. Gir mye god tips om økonomi og rettigheter som student for eks. Fokus på gjenbruk har de og. Om hun/de vil ha tette barn så er det vel utelukkende opp til henne/dem? Skjønner ikke hvorfor andre bryr seg om det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet lørdag kl 20:55 Forfatter #9 Del Skrevet lørdag kl 20:55 Vel, gode tips om økonomi vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Det er ikke mange 24 åringer som har det slik hun / de tydeligvis har det. Hadde spart opp 1 mill da de kjøpte hus, nettopp investert flere hundre tusen i gull. Kjøper ditten og datten . Ikke minst en seng til nesten 30.000. Hun har ikke lønn/permisjonspenger. Ikke mange har økonomisk mulighet til noe slikt. Ingen har fast jobb, hvordan de får lån i banken til hus da er merkelig. Hun har vel lånt 2 mill av sin far da de kjøpte huset, men resten var av banken. Er i syden 3 ganger i året. Pusser opp bad. Hvordan hun skal komme med gode økonomiske tips skjønner ikke jeg. Ikke mange som kan sammenligne seg med henne / de to. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan hun / de får det til. Å jo, jeg synes det er litt teit å klage over hvor sliten hun er støtt, og samtidig tenker på å bli gravid igjen. La kroppen og hodet få hvile i stedet. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J_1990 Skrevet lørdag kl 20:59 #10 Del Skrevet lørdag kl 20:59 Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Vel, gode tips om økonomi vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Det er ikke mange 24 åringer som har det slik hun / de tydeligvis har det. Hadde spart opp 1 mill da de kjøpte hus, nettopp investert flere hundre tusen i gull. Kjøper ditten og datten . Ikke minst en seng til nesten 30.000. Hun har ikke lønn/permisjonspenger. Ikke mange har økonomisk mulighet til noe slikt. Ingen har fast jobb, hvordan de får lån i banken til hus da er merkelig. Hun har vel lånt 2 mill av sin far da de kjøpte huset, men resten var av banken. Er i syden 3 ganger i året. Pusser opp bad. Hvordan hun skal komme med gode økonomiske tips skjønner ikke jeg. Ikke mange som kan sammenligne seg med henne / de to. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan hun / de får det til. Å jo, jeg synes det er litt teit å klage over hvor sliten hun er støtt, og samtidig tenker på å bli gravid igjen. La kroppen og hodet få hvile i stedet. Hundre prosent enig med deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet lørdag kl 21:01 #11 Del Skrevet lørdag kl 21:01 J_1990 skrev (1 minutt siden): Hundre prosent enig med deg. Bibbi_ skrev (5 minutter siden): Vel, gode tips om økonomi vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Det er ikke mange 24 åringer som har det slik hun / de tydeligvis har det. Hadde spart opp 1 mill da de kjøpte hus, nettopp investert flere hundre tusen i gull. Kjøper ditten og datten . Ikke minst en seng til nesten 30.000. Hun har ikke lønn/permisjonspenger. Ikke mange har økonomisk mulighet til noe slikt. Ingen har fast jobb, hvordan de får lån i banken til hus da er merkelig. Hun har vel lånt 2 mill av sin far da de kjøpte huset, men resten var av banken. Er i syden 3 ganger i året. Pusser opp bad. Hvordan hun skal komme med gode økonomiske tips skjønner ikke jeg. Ikke mange som kan sammenligne seg med henne / de to. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan hun / de får det til. Å jo, jeg synes det er litt teit å klage over hvor sliten hun er støtt, og samtidig tenker på å bli gravid igjen. La kroppen og hodet få hvile i stedet. Ja, det er jo ikke helt realistisk å si at alle kan kjøpe seg hus, så lenge de jobber hardt og sparer - når det viser seg at de lånte 2 millioner av foreldrene 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippiie123 Skrevet lørdag kl 21:19 #12 Del Skrevet lørdag kl 21:19 Bibbi_ skrev (19 minutter siden): Vel, gode tips om økonomi vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Det er ikke mange 24 åringer som har det slik hun / de tydeligvis har det. Hadde spart opp 1 mill da de kjøpte hus, nettopp investert flere hundre tusen i gull. Kjøper ditten og datten . Ikke minst en seng til nesten 30.000. Hun har ikke lønn/permisjonspenger. Ikke mange har økonomisk mulighet til noe slikt. Ingen har fast jobb, hvordan de får lån i banken til hus da er merkelig. Hun har vel lånt 2 mill av sin far da de kjøpte huset, men resten var av banken. Er i syden 3 ganger i året. Pusser opp bad. Hvordan hun skal komme med gode økonomiske tips skjønner ikke jeg. Ikke mange som kan sammenligne seg med henne / de to. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan hun / de får det til. Å jo, jeg synes det er litt teit å klage over hvor sliten hun er støtt, og samtidig tenker på å bli gravid igjen. La kroppen og hodet få hvile i stedet. Virker kanskje som du ikke liker henne og må finne noe å pirke på? De har spart opp god buffer og hun jobbet sinnsykt mye i graviditeten med førstemann. Hver helg og i to kommuner. De har lånt fra foreldrene hennes, men det er vel ikke uvanlig at foreldre hjelper til å få barn inn på boligmarked? Du skjønner ikke hvordan de får det til, men de får det til og det er imponerende i seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet lørdag kl 21:35 Forfatter #13 Del Skrevet lørdag kl 21:35 Mippiie123 skrev (10 minutter siden): Virker kanskje som du ikke liker henne og må finne noe å pirke på? De har spart opp god buffer og hun jobbet sinnsykt mye i graviditeten med førstemann. Hver helg og i to kommuner. De har lånt fra foreldrene hennes, men det er vel ikke uvanlig at foreldre hjelper til å få barn inn på boligmarked? Du skjønner ikke hvordan de får det til, men de får det til og det er imponerende i seg selv. Det har ingenting med å like henne eller ikke å gjøre. Jeg synes bare det er så fjernt mye av det hun prater om. I min omgangskrets er det ikke vanlig at foreldre låner barna 2 mill. Høres ut som det er vanlig for deg da, og det er jo bra for de du kjenner. Å heller ikke være 23 eller hva hun var da de kjøpte hus, å kan spytte i 1 mill i hus. Å samtidig ha flere hundre tusen å investere i gull. Jeg kjenner ingen, absolutt ingen som har denne muligheten. Å som jeg skrev over, er i ulønnet permisjon men kan dra 3 turer til syden på et år. Nei, jeg forstår faktisk ikke hvordan alt dette er mulig. Å jeg tror ikke mange i så ung alder har denne muligheten. Så derfor er økonomi tipsene hennes helt på jordet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mianova Skrevet lørdag kl 22:49 #14 Del Skrevet lørdag kl 22:49 Hun er veldig åpen om økonomien da, som er forfriskende. Og så er det vel ikke nødvendigvis tipsene i seg selv som er så bra med henne men at hun er en inspirasjon når det kommer til økonomi. Dog er vel nettopp å investere i gull/sølv et godt tips, og det sitter nok en del studenter/tidligere studenter med barn rundt om som har cashet inn litt penger hos Lånekassen etter at hun la ut tips om noe greier der i sommer. Selv med 2mill i privat lån så synes jeg det er veldig imponerende hva de har fått til, hvor hardt hun har jobbet oppgjennom og fortsatt gjør. Og hun legger jo ut rubbel og bit om hva sydenturen(e) koster og hvordan de finansieres, og hvordan de får til å gå hjemme som de gjør. Kunne ikke vært meg, men jeg får absolutt lyst å gjøre noe med privatøkonomien etter å ha tittet innom snapkanalen hennes😊 Jeg synes hun er et frisk pust med hvor utrolig åpen hun er både hva gjelder økonomi, fødsel, biologiske foreldre etc., og hun virker å være et veldig raust menneske med mye kjærlighet for de rundt seg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet lørdag kl 23:22 #15 Del Skrevet lørdag kl 23:22 (endret) Cuddlegirl skrev (2 timer siden): Ja, det er jo ikke helt realistisk å si at alle kan kjøpe seg hus, så lenge de jobber hardt og sparer - når det viser seg at de lånte 2 millioner av foreldrene Om man ikke skal bo klint oppi (eller i) en storby og om man har overskudd til og prioriterer å jobbe, også ved siden av studier (og ikke bruker pengene på "shopping og take away"), kan det absolutt være realistisk jo. Både jeg og mitt barn (som nå er voksen) eide selv i begynnelsen av 20 årene. Det samme gjelder omgangskretsen. Men for all del, jeg skjønner at det ikke føles aktuelt å flytte "langt utpå landet" vekk fra fam og venner for eks. Eller at enkelte er heldigere ved å ha vært i situasjoner der man har hatt mulighet til å spare. Det er selvsagt mange ting som spiller inn 😊 Edit: jeg skulle egentlig sitert innlegget til @Bibbi_, men jeg får av en eller annen grunn ikke fjernet sitering på mobilen. Sorry! Endret lørdag kl 23:26 av refill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet i går, 01:49 #16 Del Skrevet i går, 01:49 Jeg er imponert over hva hun og de har fått til økonomisk og med hus i så ung alder- det er til å ta av seg hatten for. Er også imponert over hun med utgangspunkt i historien hennes som fosterbarn. Hun klarer nokså godt å skildre foreldrelivet og hverdagen uten for voldsom utlevering av ungene, selv om hun kunne vært enda mer skjermet. Men jeg er ikke imponert over måten hun fremmer morsmelkserstatning på natt som løsningen for god søvn. Hva hun velger å gjøre er helt opp til henne og de som familie, hun hadde ikke trengt å utbrodere noe mer. Skjermbilder av søvnsyklus og det ene med det andre med sammenligning av søvn før og etter innføring av MME på natt. Senest i dag var det ei mor til en 8uker gammel baby som ville ha råd til fremgangsmåte fordi baby var urolig på natt. Hallo i luken- vær ditt ansvar bevisst som influenser. Det tar helt av med disse mammabloggerne nå, masse feilinformasjon som florerer, til og med Ammehjelpen spyr ut innlegg for å avkrefte feilinformasjon fortløpende om dagen. Det er slettes ikke bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet i går, 02:02 #17 Del Skrevet i går, 02:02 Miss.Wildfox skrev (6 minutter siden): Jeg er imponert over hva hun og de har fått til økonomisk og med hus i så ung alder- det er til å ta av seg hatten for. Er også imponert over hun med utgangspunkt i historien hennes som fosterbarn. Hun klarer nokså godt å skildre foreldrelivet og hverdagen uten for voldsom utlevering av ungene, selv om hun kunne vært enda mer skjermet. Men jeg er ikke imponert over måten hun fremmer morsmelkserstatning på natt som løsningen for god søvn. Hva hun velger å gjøre er helt opp til henne og de som familie, hun hadde ikke trengt å utbrodere noe mer. Skjermbilder av søvnsyklus og det ene med det andre med sammenligning av søvn før og etter innføring av MME på natt. Senest i dag var det ei mor til en 8uker gammel baby som ville ha råd til fremgangsmåte fordi baby var urolig på natt. Hallo i luken- vær ditt ansvar bevisst som influenser. Det tar helt av med disse mammabloggerne nå, masse feilinformasjon som florerer, til og med Ammehjelpen spyr ut innlegg for å avkrefte feilinformasjon fortløpende om dagen. Det er slettes ikke bra. For det første så gir hun også morsmelk om natta. ( hovedsaklig det som jeg har forstått hvertfall) Hun pumper seg to ganger om natta for å opprettholde melka, og den gis også, både av henne og av far. For det andre så er det ikke hennes mangel på søvn som er hovedårsaken til at de velger denne løsningen, men en veldig sterk utdrivning som forårsaker mye luftsmerter og uro hos den lille da det ikke er så lett å svelge unna i halvsøvne. Jeg oppfatter det ikke som hun fremmer MME. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet i går, 02:24 #18 Del Skrevet i går, 02:24 Zenhouse skrev (14 minutter siden): For det første så gir hun også morsmelk om natta. ( hovedsaklig det som jeg har forstått hvertfall) Hun pumper seg to ganger om natta for å opprettholde melka, og den gis også, både av henne og av far. For det andre så er det ikke hennes mangel på søvn som er hovedårsaken til at de velger denne løsningen, men en veldig sterk utdrivning som forårsaker mye luftsmerter og uro hos den lille da det ikke er så lett å svelge unna i halvsøvne. Jeg oppfatter det ikke som hun fremmer MME. Mulig jeg har gått glipp av noen dager med snapping i mellom men hun startet det hele med å ville prøve å indusere melkekoma for bedre søvn, dette var før hun fant ut sammenhengen med utdrivningen. Jeg har fullt klar over informasjonen og har full forståelse for at de velger å gjøre det på denne måten, men det er ikke hovedregelen hos folk flest å ha så sterk utdrivning som hun. 8 dager gamle babyer sover dårlig på natta av tusen årsaker, naturen er laget sånn. For at barnet ikke skal gå i altfor dyp søvn (relatert til krybbedød), for å stimulere og opprettholde melkeproduksjonen, nærhet, trøst, trygghet og alt i mellom. Jeg er ikke enig med deg om at hun ikke fremsnakker løsningen sin som et lifehack. Hun har mange følgere. Det er super dette funker for dem, men kan være ødeleggende for mange. Hvorfor utbrodere i det hele tatt? Det er poenget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet i går, 02:24 #19 Del Skrevet i går, 02:24 Og denne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet i går, 07:51 #20 Del Skrevet i går, 07:51 Fulgte henne en stund- hun var litt forfriskende. Men det evinnelige fokuset på hvor lite søvn hun fikk på natten, og i samme innlegg legge ut at de planlegger å bli gravid ila 2025 gjorde at jeg avfulgte. Dette var jo helt fra baby bar et par uker gammel. Hun er stressende og heseblesende å følge- finner ikke ro i nåværende babyboble. Avfulgt 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå