Sunberg Skrevet 4. januar #1 Del Skrevet 4. januar (endret) Hei Ville høre om noen har opplevd lignende har i et par år nå fått blodtrykksfall hver gang jeg reiser meg (går fint viss jeg reiser meg sakte eller sitter litt på kanten først) men flere leger har ikke funnet noe årsak. Går ikke på medisiner, er ikke dehydrert, er 21 år noen som har det samme? Er plagsomt Endret 4. januar av Sunberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #2 Del Skrevet 4. januar Jeg fikk beskjed om at jeg ikke var dehydrert, hadde normale nivåer av alle elektrolytter. Men, jeg hadde blodtrykksfall og flere symptomer på dehydrering, så jeg begynte å drikke elektrolytter/ta ekstra magnesium. Det hjalp noe. Hydrering er mer enn væskeinntak. B-12 er verdt å sjekke om ligger i lavere eller høyere del av normalen. Man kan ha funksjonell mangel selv om man f.eks ligger på 280, som blir vurdert som "OK". Dette ble oversett hos meg i årevis, til tross for uttalte symptomer på b12 mangel. Begynte med injeksjoner, men man kan evnt ta Behepan. Utover dette, så kan stress og låsninger i nakke være en årsak. Anbefaler i såfall å finne en kiropraktor e.l som har dybdekunnskap i svimmelhet. Anonymkode: 816b3...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Del Skrevet 4. januar Selv om du ikke er dehydrert så kan du jo passe på å drikke litt ekstra og se om det hjelper. Anonymkode: e818b...9f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #4 Del Skrevet 4. januar Det skjer omtrent daglig her. Det kommer av at jeg har en lavt blodtrykk i utgangspunktet. Svært lite å gjøre med det. Har alltid vært sånt. Det hjelper ikke for meg å øke saltinntaktet, røyke, trene, være gravid eller noe. Blodtrykket mitt vil ikke stige! Anonymkode: c983e...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemis_ Skrevet 4. januar #5 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjer omtrent daglig her. Det kommer av at jeg har en lavt blodtrykk i utgangspunktet. Svært lite å gjøre med det. Har alltid vært sånt. Det hjelper ikke for meg å øke saltinntaktet, røyke, trene, være gravid eller noe. Blodtrykket mitt vil ikke stige! Anonymkode: c983e...5e3 Akkurat det samme her. Gumler lakris også, uten at det hjelper. Legen finner ikke noe årsak her heller, annet enn generelt lavt blodtrykk. Jeg bruker støttestrømper, noe som hjelper litt, men ellers så prøver jeg å vifte med beina før jeg reiser meg. Skikkelig ubehagelig er det i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #6 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selv om du ikke er dehydrert så kan du jo passe på å drikke litt ekstra og se om det hjelper. Anonymkode: e818b...9f5 Kroppens væskebalanse strekker seg langt utover inntak av vann. Salt, kalium, magnesium ++, veldig viktig for om hvorvidt kroppen er nok hydrert. Anonymkode: 816b3...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #7 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kroppens væskebalanse strekker seg langt utover inntak av vann. Salt, kalium, magnesium ++, veldig viktig for om hvorvidt kroppen er nok hydrert. Anonymkode: 816b3...37e Hører du sier det. Jeg må nesten anta at TS har et normalt kosthold og da bør ikke dette være et problem. Personlig er jeg ikke fan av kosttilskudd, nettsider som har ordet detox i navnet, pseudovitenskap og hele den greia der. Med mindre man har en eller annen sjelden tarmsykdom så får vi stort sett alt vi trenger av vitaminer og mineraler gjennom et normalt, sunt kosthold. Anbefaler da heller å ta et glass melk og spise en banan. Den gjennomsnittlige nordmann får i seg plenty av salt, faktisk alt for mye. Anonymkode: e818b...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hører du sier det. Jeg må nesten anta at TS har et normalt kosthold og da bør ikke dette være et problem. Personlig er jeg ikke fan av kosttilskudd, nettsider som har ordet detox i navnet, pseudovitenskap og hele den greia der. Med mindre man har en eller annen sjelden tarmsykdom så får vi stort sett alt vi trenger av vitaminer og mineraler gjennom et normalt, sunt kosthold. Anbefaler da heller å ta et glass melk og spise en banan. Den gjennomsnittlige nordmann får i seg plenty av salt, faktisk alt for mye. Anonymkode: e818b...9f5 Man kan ha ubalanse selv om man har normalt kosthold. Normalt kosthold er ikke ensbetydende med at kroppen har nok næringsstoffer. F.eks mister man mye elektrolytter hvis man har tarmsykdom/lange perioder med diare, og man mister det når man svetter. Noen har også dårligere opptak av næringsstoffer, jeg må ta tilskudd av magnesium selv om jeg spiser mye mat rik på magnesium. Magnesium veldig viktig for blodtrykk. Saltet som finnes i prosessert mat er ikke bra nei, men elektrolytt-tilskudd dreier seg om forholdet mellom de forskjellige elektrolyttene og i riktig mengde, Neivel, så det hadde vært bedre om sammem produkt kom fra Sunkost da? Altså produktene er de samme åkkesom. Anonymkode: 816b3...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunberg Skrevet 4. januar Forfatter #9 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk beskjed om at jeg ikke var dehydrert, hadde normale nivåer av alle elektrolytter. Men, jeg hadde blodtrykksfall og flere symptomer på dehydrering, så jeg begynte å drikke elektrolytter/ta ekstra magnesium. Det hjalp noe. Hydrering er mer enn væskeinntak. B-12 er verdt å sjekke om ligger i lavere eller høyere del av normalen. Man kan ha funksjonell mangel selv om man f.eks ligger på 280, som blir vurdert som "OK". Dette ble oversett hos meg i årevis, til tross for uttalte symptomer på b12 mangel. Begynte med injeksjoner, men man kan evnt ta Behepan. Utover dette, så kan stress og låsninger i nakke være en årsak. Anbefaler i såfall å finne en kiropraktor e.l som har dybdekunnskap i svimmelhet. Anonymkode: 816b3...37e Takk for svar! Har b12 nivå på 448 men jeg er ganske stiv i nakke og korsrygg. Aldri tenkt at det kan være årsak til blodtrykksfall! Står på venteliste hos fysio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #10 Del Skrevet 4. januar Sunberg skrev (9 minutter siden): Takk for svar! Har b12 nivå på 448 men jeg er ganske stiv i nakke og korsrygg. Aldri tenkt at det kan være årsak til blodtrykksfall! Står på venteliste hos fysio Ah, ja da kan du nok utelukke b-12 som årsak Låsninger/spenninger i nakken kan gi svimmelhet. Blodtrykksfall kan gi spenninger i nakke igjen, og elektrolytter påvirker blodtrykk og også muskler/spenninger. F.eks kan både for lite salt og magnesium gi lavt blodtrykk, og begge deler er viktig for muskelfuksjon som igjen kan føre til spenninger hvis for lite. Så det er jo noe å finne ut av hva som er hva med å prøve seg frem. Jeg masserer nakke og punkter i hodet ofte fordi jeg kjenner det er spenninger/ømt der. Kosthold også viktig, at du spiser nok, spiser riktig, og balansert. Og selvsagt også nok vann. Og vær veldig obs på stress/angst slike ting, sånt kan også gi lavt blodtrykk og spenninger. Anonymkode: 816b3...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå