AnonymBruker Skrevet 5. januar #21 Del Skrevet 5. januar Jeg bruker serum, olje og masker, særlig om vinteren. Legger først et fuktserum, så krem med ceramider (barrierebyggende og fuktighetsgivende), så olje, og så en maske, hver tredje-fjerde dag. Er jeg tørr ellers bruker jeg alltid olje over fuktighetskrem. Ellers er peeling viktig, selv om man føler det er feil. Jeg bruker aha+bha to ganger i uka for å fjerne tørr og død hud. Anonymkode: fb2d7...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 5. januar #22 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (På 4.1.2025 den 20.30): Weleda skin food! Bra for dem med roscea også har ingen irtiterende kjemikalier. Den har vært på topplista i mangen år masse awards. Men den er jo ganske fet så ville brukt den som nattkrem. Anonymkode: 25183...e29 Weleda Skin Food hadde ganske mye av essensielle oljer sist jeg sjekket, som kan være triggende og irriterende for mange (jeg reagerer på dette, så har ikke turt å prøve Skin Food, selv om jeg har lyst, fordi den lukter veldig av essensielle oljer). Så please vær forsiktig med bruk over tid hvis du har en tendens til å reagere på slikt Min tørr hud krem anbefaling er Pyunkang Yul ATO Cream Blue Label. Asså, jeg har ikke ord. Jeg har lagt krem lagvis og fortsatt vært tørr, men denne... Bruker et lite lag med Soon Jung Barrier 2x Repair Cream, så Pyunkang Yul over... helt fantastisk krem kombinasjon for å beskytte min ekstremt tørre og dehydrerte hud. Har slitt lenge med dette og prøvd masse ulikt, men liker denne kombinasjonen aller best. https://lyko.com/no/pyunkang-yul/pyunkang-yul-ato-cream-blue-label-120-ml https://lyko.com/no/etude/etude-soon-jung-2x-cream-60ml Jeg vet om mange som bruker ting som ligner på Cicaplast eller som rett og slett tar et lite lag vaselin eller Aquaphor utenpå hudrutinen sin (spesielt på kvelden). Men til veldig, veldig tørr hud tenker jeg alltid at man også med fordel kan legge til en toner for å øke fuktnivået under selve kremen også. Pur fukt som Klairs sin lilla toner eller en essens som Dr Ceuracle Kombucha eller Tirtir, men fukt fukt fukt. Evt kan du prøve å la huden være veldig fuktig (bare fukt med vann på hendene, rett på med tykt lag krem). Små, vanlige tips som kan hjelpe på tørr vinterhud: - Vask ansiktet med rens bare på kvelden - Få opp fuktnivået i boligen din (enten med maskin, boller med vann på radiatoren, skru ned/av uttørkende varme etc) - Oljer ytterst - Endre rensen du bruke hvis den er veldig strippende, mild mild rens er viktig på vinteren for å ta vare på barrieren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #23 Del Skrevet 5. januar Jeg bruker Carbaderm i ansiktet (men bare litt hver morgen), og Eucerin som fuktighetskrem til kroppen ellers. Mulig Eucerin har en bra til ansiktet, det har jeg ikke testet. Fås kjøpt i apotek. Anonymkode: e98a1...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temolitus Skrevet 5. januar #24 Del Skrevet 5. januar Canoderm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #25 Del Skrevet 5. januar temolitus skrev (1 minutt siden): Canoderm Jeg synes at klær lukte spy etter at jeg har smurt med den . Anonymkode: 01a57...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 6. januar #26 Del Skrevet 6. januar temolitus skrev (15 timer siden): Canoderm Urea/karbamid kan vera litt sterk for sensitiv hud, sjølv blir eg ganske raud i ansiktet av sånne kremar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #27 Del Skrevet 6. januar Jeg har veldig sensitiv hud. Jeg bruker La roche posay hydraphase. På vinteren trenger huden min mer fuktighet, så da bruker jeg den som heter riche, mens sommerhalvåret bruker jeg mer den som heter light. Anonymkode: f3e6d...692 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 7. januar #28 Del Skrevet 7. januar Cerave krem (den tykkeste), og Nivea sensitive body cream. Tror jeg har testa det meste på markedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå