AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:10 #1 Del Skrevet lørdag kl 10:10 Må man gå på de for resten av livet? Regner med at de fleste går opp igjen når de slutter med de? Anonymkode: 48a50...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:49 #2 Del Skrevet lørdag kl 10:49 Mest sannsynlig… Anonymkode: 56fcb...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:57 #3 Del Skrevet lørdag kl 10:57 Har fått beskjed om livslangt løp ja. Jeg begynte med Saxenda da den kom for noen år siden. Kan det ha vært i 2018 eller 2019? Slutta da jeg nådde målet. Gikk ikke opp igjen alt, men ganske mye. Begynte på Wegovy sommeren 2023, og blir nok stående på den videre selv om jeg er slank nå. Funnet vedlikeholdsdosen, så det er ikke sånn at jeg tar full dose lenger. Anonymkode: 12ef4...58b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:59 #4 Del Skrevet lørdag kl 10:59 Ja og ja. Anonymkode: d9b12...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:36 #5 Del Skrevet lørdag kl 11:36 Ja, det kan være at det er nødvendig. Fettcellene husker: https://nhi.no/kosthold/overvektfedme/fettceller-husker-tiden-med-fedme Kan være man kan slutte, men ikke rett etter vektnedgangen. Kanskje etter noen år hvis man er vektstabil. Anonymkode: 1fc80...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:41 #6 Del Skrevet lørdag kl 11:41 Jeg har antatt at det blir for livet siden før jeg tok avgjørelsen om å begynne. Jeg vil også trenge astmamedisin livet ut og ser ikke noe forskjell på de to tingene annet enn at prislappen er ulik. Jeg er priviligert som kan velge å ta kostnaden av wegovy. Anonymkode: 91467...4be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:43 #7 Del Skrevet lørdag kl 11:43 Jeg hadde en lang pause og gikk opp igjen 5kg ganske raskt. Tok de raskt av da jeg begynte på medisinen igjen. Regner da med at jeg må gå på en eller annen dose ganske lenge. Anonymkode: 57d58...944 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet lørdag kl 14:38 #8 Del Skrevet lørdag kl 14:38 Må ikkje, men det er klart lettare. Eg meiner personleg at dersom ein ikje klarer å oppretthalde livsstilen ein gjekk med i vekt på utan medisin, så slutta ein for tidleg. Medisinen er ikkje berre ei slankesprøyte, men eit verktøy til varig endring. Når den varige endringa er oppnådd, skal ein ikkje ha behov for sprøyta lenger. Eg slutta med Saxenda i 2022 og det har gått heilt greitt. Det er mogleg når ein er systematisk og tenkjer langsiktig, og ikkje heng seg opp i ting som strikse vektmål, 1 kg opp er dauden, karbohydrater er gift, binge-restrict-sykluser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:54 #9 Del Skrevet lørdag kl 14:54 Jeg gikk på Wegovy fra februar til oktober, siste sprøyta satt 21. oktober. Gikk ned 55kg på den tiden. Klarer helt fint å holde vekta stabil (+/- 2kg) den dag i dag siden jeg innarbeidet et sunt kosthold og treningsregime jeg kan leve med Anonymkode: 373ee...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:00 #10 Del Skrevet lørdag kl 15:00 Spør kokkejævel, eller se i alle fall på fb-profilen hans.... Anonymkode: 78b3a...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:02 #11 Del Skrevet lørdag kl 15:02 Ja, og derfor har jeg valgt å ikke begynne på det. Det er virkelig siste utvei i min bok. Anonymkode: c2b07...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:05 #12 Del Skrevet lørdag kl 15:05 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg gikk på Wegovy fra februar til oktober, siste sprøyta satt 21. oktober. Gikk ned 55kg på den tiden. Klarer helt fint å holde vekta stabil (+/- 2kg) den dag i dag siden jeg innarbeidet et sunt kosthold og treningsregime jeg kan leve med Anonymkode: 373ee...6fe Alt for tidlig å vite om du klarer å holde det dessverre. Anonymkode: 71fd2...2ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:26 #13 Del Skrevet lørdag kl 17:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alt for tidlig å vite om du klarer å holde det dessverre. Anonymkode: 71fd2...2ce Syns ikke man skal være negativ mot andre. De jeg kjenner på slankemedisin fortsetter bare å spise etter lyst. Lysten går ned, de spiser mindre. Uten å faktisk registrere og lage en tydelig kostplan for seg selv. Også fortsetter de bare å spise etter lyst når de slutter med medisinen. Uten å ha lært noenting. Den ene personen jeg vet om som har klart å holde vekten, lagde seg et detaljert hverdagskosthold som hun ikke avvek fra selv om hun sluttet med medisin. Hun øvde på å spise riktig mat, og etter klokka og i riktige mengder mens det var lettere (på medisin). Hun gikk til psykolog, og jobbet med sine andre issues samtidig. Målet hennes var hele tiden å slutte med medisinen. Nå takler hun sult og cravings som oss andre, ved å tåle å være sulten i ganske lange perioder hver dag, ikke kjøpe inn usunne ting, drikke te, gå en tur når det føles litt for lenge til middag, holde seg til planen uansett hva kroppen roper om. Anonymkode: f0df8...bda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #14 Del Skrevet lørdag kl 19:36 Jeg slanket meg 30 kg for 6 år siden og har holdt vekten siden. Hadde diabetes 2, brukte medisiner mot høyt kolesterol og hadde smerter i knærne. Har fått et nytt liv, uten Wegovy. Anonymkode: ba405...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:22 #15 Del Skrevet lørdag kl 20:22 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg slanket meg 30 kg for 6 år siden og har holdt vekten siden. Hadde diabetes 2, brukte medisiner mot høyt kolesterol og hadde smerter i knærne. Har fått et nytt liv, uten Wegovy. Anonymkode: ba405...37a Samme gjorde jeg uten Wegovy. Brukte vel 2 år på de kiloene. Det er vel min største bragd og det var en tøff jobb, men så verdt det. Hadde ikke diabetes, men var redd for å få det, og jeg begynte å kjenne det i knær. Særlig i nedoverbakker. Da var det bare å ta en beslutning og godta det ville ta tid for å bli kvitt kiloene og lære en ny livsstil. Anonymkode: 8b164...aad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:29 #16 Del Skrevet lørdag kl 20:29 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme gjorde jeg uten Wegovy. Brukte vel 2 år på de kiloene. Det er vel min største bragd og det var en tøff jobb, men så verdt det. Hadde ikke diabetes, men var redd for å få det, og jeg begynte å kjenne det i knær. Særlig i nedoverbakker. Da var det bare å ta en beslutning og godta det ville ta tid for å bli kvitt kiloene og lære en ny livsstil. Anonymkode: 8b164...aad AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg slanket meg 30 kg for 6 år siden og har holdt vekten siden. Hadde diabetes 2, brukte medisiner mot høyt kolesterol og hadde smerter i knærne. Har fått et nytt liv, uten Wegovy. Anonymkode: ba405...37a 🙄 Flinke har dere vært! 👏👏 Men ikke særlig relevant for spørsmålsstillingen i denne tråden…. Anonymkode: 56fcb...d83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:20 #17 Del Skrevet lørdag kl 21:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg slanket meg 30 kg for 6 år siden og har holdt vekten siden. Hadde diabetes 2, brukte medisiner mot høyt kolesterol og hadde smerter i knærne. Har fått et nytt liv, uten Wegovy. Anonymkode: ba405...37a Alle vi på wegovy er selvfølgelig komplette idioter som ikke evner å nå opp til dine fantastiske moralske overlegenhet. Du er sikkert kjempepoppis i vennegjengen som stadig må informere folk om at du er bedre enn de fordi du er perfekt. AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Samme gjorde jeg uten Wegovy. Brukte vel 2 år på de kiloene. Det er vel min største bragd og det var en tøff jobb, men så verdt det. Hadde ikke diabetes, men var redd for å få det, og jeg begynte å kjenne det i knær. Særlig i nedoverbakker. Da var det bare å ta en beslutning og godta det ville ta tid for å bli kvitt kiloene og lære en ny livsstil. Anonymkode: 8b164...aad Samme med deg. Cheffs kiss. Du og hen over burde løse andre verdensproblem også. Det burde vanke minst en ridderorden og to Nobel på hver av dere. Anonymkode: 91467...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:15 #18 Del Skrevet lørdag kl 22:15 Ja, fedme er en sykdom. På samme måte som man ofte må gå på blodtrykksmedisiner resten av livet. Anonymkode: 6bee2...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå