AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:31 #1 Del Skrevet lørdag kl 09:31 Noen som har erfaring fra ett av disse to yrkene? Hvordan er det med parkering, lønn og arbeidsforhold? Vet ikke hvem av de jeg skal søke på, og håper at noen kan fortelle litt om disse yrkene 🚅🚇 Anonymkode: 55e5a...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet lørdag kl 09:57 #2 Del Skrevet lørdag kl 09:57 (endret) Det er ganske gunstige lønns og arbeidsvilkår som t-banefører i Oslo, men det er mange hundre søkere hver gang og det er en omstendelig prosess med evnetester først (jeg røk ut der - jeg var fire poeng unna å komme videre på den evnetesten jeg gjorde dårligst på ). Av flere hundre søkere skal de kanskje ansette 10 stk hver gang! Evnetestene er i seg selv ikke veldig vanskelige bortsett fra den ene hvor du får presentert 12 objekter og skal sette dem i rekkefølge de kommer på skjermen og du får veldig kort tid til å gjøre dette, men du får noen forsøk. Det var den ene testen jeg gjorde det under snittet på og da ryker man gitt. Man får eksempeloppgaver man kan løse så mange ganger man vil før man tar selve testen uten at det teller og det anbefaler jeg sterkt å gå gjennom flere ganger og at man først tar testen når man er godt drillet på eksempeloppgavene. Evnetestene er jo bare første steget så det er ikke der man ønsker å ryke selv om jeg gjorde det. Og ta evnetestene når man er opplagt - de krever at man er konsentrert selv om de i seg selv ikke er så vanskelige. Det står iallefall mye om prossesen her! Det er selvsagt bare å søke i vei når de publiserer ledige stillinger. https://www.sporveien.no/jobb-og-karriere/vare-fagomrader/vil-du-bli-trikkeforer-eller-t-baneforer/ Endret lørdag kl 10:03 av William_S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:06 #3 Del Skrevet lørdag kl 11:06 William_S skrev (1 time siden): Det er ganske gunstige lønns og arbeidsvilkår som t-banefører i Oslo, men det er mange hundre søkere hver gang og det er en omstendelig prosess med evnetester først (jeg røk ut der - jeg var fire poeng unna å komme videre på den evnetesten jeg gjorde dårligst på ). Av flere hundre søkere skal de kanskje ansette 10 stk hver gang! Evnetestene er i seg selv ikke veldig vanskelige bortsett fra den ene hvor du får presentert 12 objekter og skal sette dem i rekkefølge de kommer på skjermen og du får veldig kort tid til å gjøre dette, men du får noen forsøk. Det var den ene testen jeg gjorde det under snittet på og da ryker man gitt. Man får eksempeloppgaver man kan løse så mange ganger man vil før man tar selve testen uten at det teller og det anbefaler jeg sterkt å gå gjennom flere ganger og at man først tar testen når man er godt drillet på eksempeloppgavene. Evnetestene er jo bare første steget så det er ikke der man ønsker å ryke selv om jeg gjorde det. Og ta evnetestene når man er opplagt - de krever at man er konsentrert selv om de i seg selv ikke er så vanskelige. Det står iallefall mye om prossesen her! Det er selvsagt bare å søke i vei når de publiserer ledige stillinger. https://www.sporveien.no/jobb-og-karriere/vare-fagomrader/vil-du-bli-trikkeforer-eller-t-baneforer/ Takk for svar! Sånne tester er skikkelig kjipe, men forstår at de må plukke vekk søkere. Spesielt de med objektene 😞 Anonymkode: 55e5a...1fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:20 #4 Del Skrevet lørdag kl 11:20 Det har blitt vanskeligere enn det var før skjønner jeg. Jeg fikk tilbud om jobb som t-banefører for 15år siden da jeg søkte deltidsstilling ved siden av studier. Det eneste jeg husker vi gjorde var å ha en gruppeoppgave. 😅 Jeg ble plukket ut fordi jeg var den yngste og i tillegg kvinne, men virket å være dominant i gruppa. Og så snakket jeg litt med de som holdt intervjuet alene etter gruppeoppgaven. Vi fikk også prøve oss i simulator, men det var ikke avgjørende tror jeg. Likevel kjørte jeg visstnok som en god t-banesjåfør fra første stund, de andre klarte ikke bremse i tide, kjørte for fort inn svingene, kjørte på rødt lys osv. Kanskje ikke så rart at det har blitt strengere. 🤣 Anonymkode: 0d0be...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:32 #5 Del Skrevet lørdag kl 11:32 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det har blitt vanskeligere enn det var før skjønner jeg. Jeg fikk tilbud om jobb som t-banefører for 15år siden da jeg søkte deltidsstilling ved siden av studier. Det eneste jeg husker vi gjorde var å ha en gruppeoppgave. 😅 Jeg ble plukket ut fordi jeg var den yngste og i tillegg kvinne, men virket å være dominant i gruppa. Og så snakket jeg litt med de som holdt intervjuet alene etter gruppeoppgaven. Vi fikk også prøve oss i simulator, men det var ikke avgjørende tror jeg. Likevel kjørte jeg visstnok som en god t-banesjåfør fra første stund, de andre klarte ikke bremse i tide, kjørte for fort inn svingene, kjørte på rødt lys osv. Kanskje ikke så rart at det har blitt strengere. 🤣 Anonymkode: 0d0be...fcf Hehe, det høres ut som at du var en god kandidat! Husker du om det var vanskelig å bytte arbeidshelg, og om det var lett å jobbe ekstra? Anonymkode: 55e5a...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:36 #6 Del Skrevet lørdag kl 11:36 Skal ikke Flytoget legges ned? Anonymkode: 49f9a...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:46 #7 Del Skrevet lørdag kl 11:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skal ikke Flytoget legges ned? Anonymkode: 49f9a...719 Nei, de skal slås sammen med VY 😊 Anonymkode: 55e5a...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:36 #8 Del Skrevet lørdag kl 13:36 Jeg har faktisk en kollega som har hatt jobb som begge deler. Hn trivdes godt i begge yrkene, men foretrakk klart jobben som T-banefører. Anonymkode: 7446d...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:38 #9 Del Skrevet lørdag kl 18:38 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har faktisk en kollega som har hatt jobb som begge deler. Hn trivdes godt i begge yrkene, men foretrakk klart jobben som T-banefører. Anonymkode: 7446d...2d2 Wow, tenk at en kollega har jobbet i de to helt forskjellige yrkene som jeg faktisk vurderer! Haha! Jeg tror det er vanskeligere å få napp i Sporveien, men jeg skal prøve likevel. Gøy å høre at kollegaen din likte begge yrkene, men jeg tror at t-banefører også passer meg best. Det som uroer meg litt er om det blir sjekk av billetter og vanskeligere kunder når VY og Flytoget slås sammen. Per dags dato tror jeg de reisende er nokså "enkle" å ha med å gjøre, mot ungdomsgjenger og liknende. TS. Anonymkode: 32dc3...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå