Gå til innhold

Uføreforsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange som er uføretrygdet her inne. Hadde dere uføreforsikring? Jeg nærmer meg 50 år og ser at flere av mine litt eldre kollegaer sliter med å stå i full jobb grunnet diverse plager/sykdom. Jeg har ingen planer om å bli ufør, håper selvsagt at jeg slipper det - men er ikke naiv heller, ting kan skje og jeg er i en alder der mange får kreft/slitasjeskader osv. Vil det lønne seg med en slik forsikring? Og dere som har; hvor mye betaler dere pr år?

Anonymkode: 715df...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde uføreforsikring via jobben. Ingen har forøvrig planer om å bli alvorlig syk og bli ufør, og de fleste tror ikke det kommer til å skje. Anbefaler helt klart å tegne forsikring. 

Nå har slike forsikringer karenstid og sikkert også vilkår i forhold til alder m.m.

Anonymkode: 4416c...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, betaler ca 5500 i Gjensidige. Er teknamedlem, så da blir det noe billigere blant annet. Vet ikke om jeg ville fått like gode betingelser om jeg hadde tegnet den i dag, er 40.

Anonymkode: 7c5c5...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke uføreforsikring. Hadde ingen planer om å bli ufør og trodde jeg hadde god tid til å tegne en sånn forsikring når jeg ble eldre og fikk bedre råd. For den var jo så dyr... .

Angrer på det nå, og tror også det kan være lurt å tegne forsikringen når man er ganske ung, før skavankene begynner å dukke opp. For "alt" du har vært til lege med, blir unntatt i forsikringen. 

Så mine barn har fått streng beskjed om å tegne uføreforsikring så fort det lar seg gjøre (fast jobb/inntekt). 

Anonymkode: f8883...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg var så ung da jeg fikk fibromyalgi diagnosen (tidlig i 20 årene) at ingen selskap ville forsikre meg. Ingen sjokkerende nyhet at jeg ble ufør, men var heller sjokkerende hvor lenge jeg holdt ut for jeg ble ufør (44år).

Anbefaler alle å ha denne forsikringen så tidlig som mulig (samme med barneforsikring!)

Anonymkode: afee5...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør, og hadde ikke uføreforsikring. Var ansatt i staten, så får fra spk også. Får barnetillegg fra spk da deres pensjon gjør at jeg ikke får fra nav. Fikk i 2024 560k brutto totalt i uføretrygd. Jeg har en god forsikring på ungen og den får hun ikke lov til å si opp under noen omstendigheter.

Du er såpass gammel nå at jeg vil tro at en uføretryd vil koste deg dyrt. Du kan se hva den vil koste ved å prøve kalkulatorene til selskapene.

Anonymkode: 2ae71...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i 30-årene og betaler ca 6000 i året for forsikringen. Vår forsikring dekker kun opp til 55 år, så vil den ikke dekke evt uførhet etter den alderen. Så les godt hva som dekkes og ikke. Du må også fylle ut grundig egenerklæring.

Anonymkode: da1c6...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde ikke det. Tenkte egentlig ikke på det. Hadde kun ulykkesforsikring.  Men fikk en del pga den som kjørte på meg Men langt fra det advokat mente jeg burde fått.

Så her har var vi rimlig klar da eldste begynte som lærling at han tegnet ufør forsikring med en gang. Samme vil vi si til yngste.

Ting kan skje uten at en selv er skyld i det som skjer.

Her ble jeg påkjørt bakfra. Jeg stod stille og skulle til venstre  traileren bak hadde ikke fått med seg at trafikken stod, pluss for høy fart i forhold til fartsgrensen holdt 80km/t da han traff meg i en 50 sone  , 80 sonen startet ca 150 m foran meg. Alt snudd på hodet på noen sekunder. Ente med salg av gårdsbruk og det hele fordi jeg ikke klarte å drive  og unge var for små til å overta.  Og mannen ville ikke klare både full jobb pluss alt på gården 

Anonymkode: fa492...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar alle sammen🤗 Jeg skal prøve å lese litt mer på dette, synest at det står så vanskelig forklart hos forsikringsselskapene.

Anonymkode: 715df...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...