Pilleville Skrevet lørdag kl 13:05 #21 Del Skrevet lørdag kl 13:05 Man får frikjøp, utgiftsdekning og barnetrygd. Event utg dekning, noen tusen i godtgjørelse og barnetrygd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:58 #22 Del Skrevet lørdag kl 13:58 Selvsagt skal de ha betalt. Stiller ikke kommune eller NAV opp økonomisk, må de biologiske foreldrene eller barna betale. For min del, så ønsket barnevernet at jeg som barn skulle dekke det selv med barnepensjonen jeg fikk etter min fars bortgang. Anonymkode: 6a755...b02 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:06 #23 Del Skrevet lørdag kl 14:06 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnet er mindreårig. Har bodd i fosterhjem siden det var 12/13 år. Alltid betalt leie. ts Anonymkode: 97e62...fdb Hvordan har et så ungt barn penger til betale husleie ? Anonymkode: dd005...c61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:46 #24 Del Skrevet lørdag kl 15:46 En som gikk i klassen til sønnen fikk plutselig beskjed da han fylte 14 at han måtte betale til fosterhjemmet, årsak var at fosterforeldre mente de hadde krav på pengene gutten hadde arvet etter far gikk bort og at de skulle ha fra den faste summen han fikk fra nav pga far hadde gått bort. Da gikk det ikke lange tiden før statsforvalter gikk inn og stoppet utbetaling alt ble betalt inn på sperret konto i stede og gutten flytter til et bofellesskap i stede. Da han fylte 17 så flyttet han inn i egen leilighet som han eier Anonymkode: 0f173...795 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 15:52 #25 Del Skrevet lørdag kl 15:52 Staten/kommunen skal dekke dette men har også hørt at foreldre avkreves penger for dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 15:55 #26 Del Skrevet lørdag kl 15:55 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spørsmålet er jo hvorfor du sprer usanne rykter som dette ts? Nok et forsøk på å sverte barnevernet? Anonymkode: daf21...82a Tror ikke TS prøver og sverte noen for det er mye rart der ute har selv 16 års erfaring så vet litt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:00 #27 Del Skrevet lørdag kl 16:00 Jeg tror TS har misforstått jeg. H*n tror at fosterhjemsgodtgjørelsen kommer fra barnet. Anonymkode: 3b9e2...e75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:03 #28 Del Skrevet lørdag kl 16:03 Fosterforeldre er ikke i posisjon til å kreve noe som helst. De får utgiftsdekning og arbeidsgodtgjørelse (eventuelt frikjøp) av barnevernet. Anonymkode: c0a93...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:04 #29 Del Skrevet lørdag kl 16:04 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det vanlig at fosterbarn betaler leie til fosterfamilien? Får ikke fosterhjem dekket utgiftene? Hørte om et foreldreløst barn som må betale 8000 kroner i måneden i leie hver måned. Syntes det hørtes veldig mye ut. Er jo nesten halve av det man får i trygd som etterlatt. Anonymkode: 97e62...fdb Fosterbarn betaler ingenting til fosterfamilien, det offentlige skal betale det som skal betales, til fosterforeldrene. Så her er det åpenbart noe som ikke stemmer. Anonymkode: 63894...308 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:08 #30 Del Skrevet lørdag kl 16:08 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnet er mindreårig. Har bodd i fosterhjem siden det var 12/13 år. Alltid betalt leie. ts Anonymkode: 97e62...fdb Og fortell meg hvor et barn får penger til å betale leie i slike summer fra. Statsforvalter og tilsynsfører er de alle helt evneveieke i denne saken? De skal på se at fosterbarn ikke lider urett. Anonymkode: 63894...308 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:40 #31 Del Skrevet lørdag kl 16:40 Ta her Jeg spør fordi jeg ikke kan noe om dette og lurte bare på om det var vanlig. Syntes det hørtes litt rart ut fordi jeg trodde fosterforeldre fikk dekket alt av utgifter. Absolutt ikke noe forsøk på å sverte barnevernet i det hele tatt. Jeg lurte bare på om det var vanlig praksis. Anonymkode: 97e62...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet lørdag kl 16:41 #32 Del Skrevet lørdag kl 16:41 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Og fortell meg hvor et barn får penger til å betale leie i slike summer fra. Statsforvalter og tilsynsfører er de alle helt evneveieke i denne saken? De skal på se at fosterbarn ikke lider urett. Anonymkode: Endret lørdag kl 16:49 av Stabbursmusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:43 #33 Del Skrevet lørdag kl 16:43 Pippi Lotta skrev (7 timer siden): Er det sant at barne bruker egne penger på husleie til familien, så er du et dårlig meneske som ikke har varslet barnevernet.... Håper du har misforståt noe eller utelater informasjon her. Jeg er da ikke et dårlig menneske når jeg fikk vite om dette i går! Jeg syntes det hørtes rart ut og lurte på om dette var vanlig praksis. Anonymkode: 97e62...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:48 #34 Del Skrevet lørdag kl 16:48 Ulven skrev (4 timer siden): Den eneste muligheten jeg ser for at fosterbarn betaler leie på denne måten er hvis fosterforeldrene er familie og vergen har gitt tillatelse til at deler av barnepensjonen blir brukt som "leie" for å dekke utgiftene barnet utløser. Eller at du har misforstått og at det er barneverntjenesten som krever egenbetaling av barnet og tar det i form av barnepensjonen. Pleier bv å gjøre det? spør fordi jeg ikke har peiling. Fosterforeldre er ikke familie. Anonymkode: 97e62...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:28 #35 Del Skrevet lørdag kl 17:28 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ta her Jeg spør fordi jeg ikke kan noe om dette og lurte bare på om det var vanlig. Syntes det hørtes litt rart ut fordi jeg trodde fosterforeldre fikk dekket alt av utgifter. Absolutt ikke noe forsøk på å sverte barnevernet i det hele tatt. Jeg lurte bare på om det var vanlig praksis. Anonymkode: 97e62...fdb Vanlig? Det er ulovlig, og skal rapporteres om det virkelig skjer. Statsforvalteren kan kontaktes via sikker melding på nettsiden deres. Anonymkode: 63894...308 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:32 #36 Del Skrevet lørdag kl 17:32 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanlig? Det er ulovlig, og skal rapporteres om det virkelig skjer. Statsforvalteren kan kontaktes via sikker melding på nettsiden deres. Anonymkode: 63894...308 Takk, skal ta en ny prat med hun som fortalte det til meg. Anonymkode: 97e62...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:38 #37 Del Skrevet lørdag kl 17:38 Jeg betalte også hele barnepensjonen til mine fosterforeldre. Dette er femten–tjue år siden. Anonymkode: 186b1...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:38 #38 Del Skrevet lørdag kl 17:38 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk, skal ta en ny prat med hun som fortalte det til meg. Anonymkode: 97e62...fdb Men et mindreårig barn har ikke slike summer , så man må ikke tro på alt man hører! Anonymkode: db40f...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:41 #39 Del Skrevet lørdag kl 17:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men et mindreårig barn har ikke slike summer , så man må ikke tro på alt man hører! Anonymkode: db40f...e35 Barnepensjon om man har mistet en forelder er 125 000 per år. Om man har mistet begge er 280 000. I tillegg har mange private forsikringer som også gir utbetaling. Anonymkode: 186b1...8c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:53 #40 Del Skrevet lørdag kl 17:53 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barnepensjon om man har mistet en forelder er 125 000 per år. Om man har mistet begge er 280 000. I tillegg har mange private forsikringer som også gir utbetaling. Anonymkode: 186b1...8c4 Men de gis ikke til utbetaling for et barn! Barnepensjonen er og forhøyet fra nyttår av. Anonymkode: 63894...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå