Gå til innhold

Å bo i første etasje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om å bo i første etasje? Mye innsyn? Mye støy? 
I byene kan det jo ikke være noe særlig, når folk kan se inn til deg.

eller er det noen som synes det er helt ok å bo i første? Det er jo rimeligere å kjøpe en førsteetasje.

Anonymkode: 02735...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

eller er det noen som synes det er helt ok å bo i første? Det er jo rimeligere å kjøpe en førsteetasje.

Noen liker det andre hater det. 
Husk og på at første etasje er kaldere enn andre etasje, på grunn av ingen naboer under. 

Anonymkode: d7575...13f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i 1 etasje og trives godt med det 

Er en leilighet i utkanten av Oslo slik at det er grøntområde utenfor slik at jeg kan gå ut i hagen fra balkongen og har en liten platting.   Ikke innsyn på hagesiden. Er en gate på andre siden men ikke veldig mye folk men har da en persienne på nedsiden av vinduet for å hindre innsyn.   

Hvis man bor i sentrum ville jeg hvertfall passet på at det var en høy 1 etasje slik at vinduene ikke er altfor tilgjengelige å komme seg inn i.  Er jo fordeler med 1. at man ikke må gå trapper - fordel hvis man har barn , er eldre eller bare ikke liker for mye trapper - og kjempefordel hvis man har utgang hage. 

Man kan dekke til innsyn med diverse løsninger - dette gjelder jo også høyere opp i etasjene hvis det er andre hus tett på .

Ikke mye støy der jeg bor - men er det 1 etasje i en bygate så vil jeg anta at man hører/merke lyden bedre . Støv vil jeg tro man merker uansett. 

Er det tett mellom bygningene så vil det jo også bli mindre lys inn i de lavere etaskene. 

Anonymkode: 263a9...3f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Der jeg bodde før, er ikke 1. etg noe rimeligere, snarere tvert i mot - for da var det hage av varierende str. 
Fordelen er jo (tilgang til hage) og ofte også større uteplass... 

Anonymkode: 239a9...e9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i både første og andre etasje på en gang. Har kjøkken og stuer i første og soverom og bad i andre etasje. På badet har jeg et stort vindu uten gardiner eller frosting. Kan sitte på do eller stå i dusjen og nyte uhindret utsikt til verden omkring. Jeg kan også sitte naken i stua og bruke kjøkkenet naken uten å risikere at noen stirrer inn vinduet.

Kona og jeg har også sittet nakne utenfor huset, og vi har også hatt sex ute i hagen uten at noen kunne se det.

Enebolig på landet er fantastisk....

Anonymkode: 51407...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i både første og andre etasje på en gang. Har kjøkken og stuer i første og soverom og bad i andre etasje. På badet har jeg et stort vindu uten gardiner eller frosting. Kan sitte på do eller stå i dusjen og nyte uhindret utsikt til verden omkring. Jeg kan også sitte naken i stua og bruke kjøkkenet naken uten å risikere at noen stirrer inn vinduet.

Kona og jeg har også sittet nakne utenfor huset, og vi har også hatt sex ute i hagen uten at noen kunne se det.

Enebolig på landet er fantastisk....

Anonymkode: 51407...bcc

Jeg hadde dødd på landet, enebolig eller ei..

Anonymkode: 8056d...4c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i første etasje med lite innsyn. Svært lite støy utenom når søppelbilen eller brøytebilen er utenfor. Bor i by, gangavstand til sentrumskjernen.

Har kjøpt ny leilighet, den er også i første etasje men litt lengre utenfor byen. Null innsyn, og flott utsikt. Vil anta det er veldig lite støy med tanke på beliggenhet.

Eksen bodde i første etasje i sentrum, og med hovedvei og gangveier rundt huset. Mye trafikk siden han bodde 150m fra togstasjon og bussterminal. Men hekken rundt huset hindret all innsyn til leiligheten og hagen på sommer. En del trafikkstøy når man satt ute eller hadde vindu åpen.

Anonymkode: 77f9e...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på 1. etasje og høy 1. etasje. Jeg bor i sistnevnte. Jeg var dum når jeg letet etter leiligheter og luket ut førsteetasjer helt i søket på Finn. Ble tipset om at det også finnes høye både første- og underetasjer. Da fant jeg min drømmeleilighet som ligger i første etasje, men samtidig for høyt til at noen kommer seg inn. Helt supert 🤩

Anonymkode: bff10...396

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...