Anonym38 Skrevet lørdag kl 01:01 #1 Del Skrevet lørdag kl 01:01 Hei dere! Idag mistet jeg helt hodet, valpen Snurre beit meg i hjæl, bare piper og det er så høyt at dere kan ikke forestille dere det. Han har vært sånn hele tiden men idag var han så ekstremt at jeg må tenke det ikke er normalt. Vær så snill å ikke ta meg for dette men han bet og bet og bet og jeg kom meg ikke unna og jeg startet med å husje på han, deretter kjeftet jeg fordi det funket ikke og jeg ble redd, så begynne jeg å dytte i ham men han bet enda mer. Så satt jeg ham i et bur men han stoppa ikke bite så det endte faktisk med at jeg i full gråt og frustrasjon begynte å riste han i buret (ikke lenge det var ett par sekunder) jeg er så redd snurre har tatt skade av dette og trenger deres hjelp. Vær så snill å ikke kritiser da kan du bare gå ut av tråden, for jeg elsker han å jeg begynte bare å bryte sammen enda mer når jeg innser at jeg har ristet ham. Jeg vet ikke om det er farlig for dem. Jeg ville aldri gjort dette med vilje, jeg ble så frustrert at jeg ikke klarte å styre meg selv. Så vær så snill enten kommenter å unngå å kritiser meg eller stikk. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:26 #2 Del Skrevet lørdag kl 01:26 Hvorfor lukka du ikke bare buret ? Uansett, valpen er nok frustrert! Enten er han overstimulert eller understimulert. En valp er en valp, ikke et lite barn.. Mange valper har en sånn bite periode. Du må være klar og tydelig på hva som er greit og ikke greit. For han vil egentlig bare være kompis og ha det gøy med deg. Jeg synes at du burde lære deg å holde ham og håndtere ham uten at han klarer å bite. Søk opp videoer o.l på youtube osv om temaet. Åssen rase er han? Anonymkode: 5b0e9...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:27 #3 Del Skrevet lørdag kl 01:27 Hvor gammel er valpen, hvor lenge har du hatt ham? Anonymkode: 5b0e9...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:27 #4 Del Skrevet lørdag kl 01:27 Ristet du valpen, eller ristet du buret? Valper biter, og noen mer enn andre. Min eldste hund bet meg til blods som valp. Jeg nærmest krøp inn på badet for å gråte et par ganger. Det jeg lærte, var at valpebiting går over av seg selv når de blir eldre. Frem til da må man rett og slett bare akseptere at de vil bite som noen fæle landhaier. En bitete valp vil også bite mer, hardere og med mer intensitet om man blir sint, frustrert, eller bruker streng stemme. Grunnen til dette er fordi om vi blir sinna, så øker stresset/frustrasjonen i valpen. Valpen får utløp for dette forhøyede stresset/frustrasjonen gjennom biting. De vet ikke bedre. Det vi kan gjøre for å minske biting frem til de slutter med det helt av seg selv, er å legge inn gode rutiner i hverdagen. En valp vil vanligvis bite mer etter aktivitet/stimuli, som tur, mat, lek, og de biter også mer på kvelden. Etter tur og mat, sett valpen inn i buret og gi den noe å gnage på. Gjør det til en vane at når man kommer inn etter tur, eller etter man har spist, så skal man slappe av i buret en stund. Og, forhold deg rolig. Dette er det viktigste. En valp biter ikke for å være kjip. De biter fordi de er gira, leken, glad, stressa, osv. Det er måten de uttrykker seg på. Det er en viktig del av utviklingen. Ved 4-6mnd alderen vil valpen gå gjennom tannfelling. Etter dette vil bitingen endre seg, hvor du ser at den kanskje begynner å bite på bånd og klær når dere for eksempel er ute på tur. Ved 7-12 mnd, vil valpebitingen ta slutt. Om du føler at dette er for mye for deg og at snurre er litt for utfordrende, så kan du ta kontakt med oppdretteren du kjøpte han fra. Gode, seriøse oppdrettere ønsker gjerne at valpekjøpere sier ifra om de føler at de har tatt seg vann over hodet, og vil ta tilbake valpen og finne nye eiere Anonymkode: 50193...139 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet lørdag kl 01:31 #5 Del Skrevet lørdag kl 01:31 Landhai 😂❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym38 Skrevet lørdag kl 11:12 Forfatter #6 Del Skrevet lørdag kl 11:12 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor lukka du ikke bare buret ? Uansett, valpen er nok frustrert! Enten er han overstimulert eller understimulert. En valp er en valp, ikke et lite barn.. Mange valper har en sånn bite periode. Du må være klar og tydelig på hva som er greit og ikke greit. For han vil egentlig bare være kompis og ha det gøy med deg. Jeg synes at du burde lære deg å holde ham og håndtere ham uten at han klarer å bite. Søk opp videoer o.l på youtube osv om temaet. Åssen rase er han? Anonymkode: 5b0e9...2a3 Han klarer lukke opp buret selv.. det er en mittel spitz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym38 Skrevet lørdag kl 11:14 Forfatter #7 Del Skrevet lørdag kl 11:14 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ristet du valpen, eller ristet du buret? Valper biter, og noen mer enn andre. Min eldste hund bet meg til blods som valp. Jeg nærmest krøp inn på badet for å gråte et par ganger. Det jeg lærte, var at valpebiting går over av seg selv når de blir eldre. Frem til da må man rett og slett bare akseptere at de vil bite som noen fæle landhaier. En bitete valp vil også bite mer, hardere og med mer intensitet om man blir sint, frustrert, eller bruker streng stemme. Grunnen til dette er fordi om vi blir sinna, så øker stresset/frustrasjonen i valpen. Valpen får utløp for dette forhøyede stresset/frustrasjonen gjennom biting. De vet ikke bedre. Det vi kan gjøre for å minske biting frem til de slutter med det helt av seg selv, er å legge inn gode rutiner i hverdagen. En valp vil vanligvis bite mer etter aktivitet/stimuli, som tur, mat, lek, og de biter også mer på kvelden. Etter tur og mat, sett valpen inn i buret og gi den noe å gnage på. Gjør det til en vane at når man kommer inn etter tur, eller etter man har spist, så skal man slappe av i buret en stund. Og, forhold deg rolig. Dette er det viktigste. En valp biter ikke for å være kjip. De biter fordi de er gira, leken, glad, stressa, osv. Det er måten de uttrykker seg på. Det er en viktig del av utviklingen. Ved 4-6mnd alderen vil valpen gå gjennom tannfelling. Etter dette vil bitingen endre seg, hvor du ser at den kanskje begynner å bite på bånd og klær når dere for eksempel er ute på tur. Ved 7-12 mnd, vil valpebitingen ta slutt. Om du føler at dette er for mye for deg og at snurre er litt for utfordrende, så kan du ta kontakt med oppdretteren du kjøpte han fra. Gode, seriøse oppdrettere ønsker gjerne at valpekjøpere sier ifra om de føler at de har tatt seg vann over hodet, og vil ta tilbake valpen og finne nye eiere Anonymkode: 50193...139 Jeg ristet buret. Men han var jo oppi da. Men ikke misforstå jeg ristet ikke ham helt gal. Det var ikke slik at jeg ristet han fra taket og gulvet men uansett er jeg lei for at jeg reagerte slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym38 Skrevet lørdag kl 11:15 Forfatter #8 Del Skrevet lørdag kl 11:15 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor gammel er valpen, hvor lenge har du hatt ham? Anonymkode: 5b0e9...2a3 Han er 5 mnd og jeg har hatt ham i 2,5 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:16 #9 Del Skrevet lørdag kl 11:16 Har du vært på valpekurs med han? Anonymkode: 90e0e...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:17 #10 Del Skrevet lørdag kl 11:17 Valpekurs og aktivisering og ro. Buret er fristed. Anonymkode: 3a03a...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet lørdag kl 11:18 #11 Del Skrevet lørdag kl 11:18 Anbefaler sterkt valpekurs eller privattimer med en dyktig instruktør som kan veilede deg i hvordan takle valpebiting (og andre deler av valpetiden). Du kan se om du finner noen nær deg her: https://hunomhund.no/trenere-atferdskonsulenter/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym38 Skrevet lørdag kl 23:08 Forfatter #12 Del Skrevet lørdag kl 23:08 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du vært på valpekurs med han? Anonymkode: 90e0e...b20 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå