AnonymBruker Skrevet 4. januar #1 Del Skrevet 4. januar Jeg bruker dette selv og ser mange helsegevinster med det. Det hjelper også for immunforsvaret mitt i disse virustider. Her står det fra 11 år og oppover. Datteren er snart 10 år. Vet noen hvorfor det er spesifisert 11 år? Kan jeg gi henne en istedet for to? https://www.med24.no/kosttilskudd/bruksomraader/muskler-og-ledd/new-nordic-turmeric-gurkemeie-gummies-60-stk?srsltid=AfmBOopHCNrVaOflmGN3rmua80rLdebBl-Tm05UdGxwtmgwgEZbwF3w8 Anonymkode: aa7eb...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 4. januar #2 Del Skrevet 4. januar ville absolutt ikke gitt en 9-åring dette nei, står jo til og med spesifisert at barn under 11 ikke skal ha det.. mange kosttilskudd er ikke bra for barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg bruker dette selv og ser mange helsegevinster med det. Det hjelper også for immunforsvaret mitt i disse virustider. Her står det fra 11 år og oppover. Datteren er snart 10 år. Vet noen hvorfor det er spesifisert 11 år? Kan jeg gi henne en istedet for to? https://www.med24.no/kosttilskudd/bruksomraader/muskler-og-ledd/new-nordic-turmeric-gurkemeie-gummies-60-stk?srsltid=AfmBOopHCNrVaOflmGN3rmua80rLdebBl-Tm05UdGxwtmgwgEZbwF3w8 Anonymkode: aa7eb...9aa Hva du putter i deg selv, og tror skal være godt for deg er din sak, men å gi slike ting til et barn er i beste fall risikosport. Anonymkode: b999b...3dc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #4 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva du putter i deg selv, og tror skal være godt for deg er din sak, men å gi slike ting til et barn er i beste fall risikosport. Anonymkode: b999b...3dc Gurkemeie er vel strengt tatt ikke risikosport Anonymkode: aa7eb...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #5 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gurkemeie er vel strengt tatt ikke risikosport Anonymkode: aa7eb...9aa "Children can eat normal amounts of turmeric in food. But given a lack of evidence about safety, they shouldn't use turmeric supplements unless your doctor recommends it." https://www.webmd.com/diet/supplement-guide-turmeric Anonymkode: 0e133...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #6 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gurkemeie er vel strengt tatt ikke risikosport Anonymkode: aa7eb...9aa Vet du hva du uttaler deg om her? Vi kan gjøre det så enkelt som å google gurkemeie, og da kommer det opp: Hvem bør være forsiktig med gurkemeie? Det er også kjent at gurkemeie gir økt risiko for blødninger og spesielt i kombinasjon med blodfortynnende legemidler som har effekt på blodplater (f. eks aspirin, plavix, ticgrelor En tiåring med gurkemeie innabords, som faller og slår seg for å ta et enkelt eksempel hva tror du skjer? Eller en ung jente som får menstruasjon og har økt blødningstendens? Å kombinere gurkemeie med noe så enkelt som smertestillende Ibumetin kan i verste fall få fatale konsekvenser. At ts eksperimenterer med helsekostprodukter på seg selv, er en sak, men å begynne å eksprimentere et en ung jentes helse, det er forkastelig. Folk på dette forumet mangler ofte erfaring og kunnskap og uttaler seg om ting de tror men tydeligvis vet lite og ingenting om. Anonymkode: b999b...3dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #7 Del Skrevet 4. januar Utover tran (omega 3, d vitamin) så ville jeg ikke gitt barna mine tilskudd med mindre det var påvist mangel av noe/noe som var anbefalt av lege. Uavhengig av alder. Det beste du gjør for immunforsvaret til datteren din, er å gi henne næringsrik mat, minimalt med junk, sørge for regelmessig aktivitet, og god håndhygiene. Og tran e.l. Anonymkode: e2bc1...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Del Skrevet 4. januar Sannsynligvis er det både harmløst og meningsløst. Folk trøkker i seg altfor mye dyre kosttilskudd de strengt tatt ikke trenger. Hør med legen din om du mistenker det er noe du mangler. Anonymkode: 6fb18...372 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #9 Del Skrevet 4. januar (endret) Ha heller litt gurkemeie i maten til barn, fremfor tilskudd. Det står "overalt" at barn ikke skal ta tilskudd av det, så jeg skjønner ikke vitsen med å ignoere den infoen. Man kan enkelt google "turmeric supplement side effects" og få opp info. Anonymkode: e2bc1...a56 Fjernet sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 4. januar av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #10 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sannsynligvis er det både harmløst og meningsløst. Folk trøkker i seg altfor mye dyre kosttilskudd de strengt tatt ikke trenger. Hør med legen din om du mistenker det er noe du mangler. Anonymkode: 6fb18...372 Ja du tenker at gurkemeie er et næringsstoff som man sjekker på blodprøver? Anonymkode: e2bc1...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #11 Del Skrevet 4. januar Hvorfor bruker du ikke heller ren gurkemeie i maten? Jeg har det i alle matretter. Til og med når jeg baker brød. lite smak men stor helsegevinst. Alle- også de minste spiser alt jeg lager her Anonymkode: 16a23...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 4. januar #12 Del Skrevet 4. januar Tråden er ryddet for potensielt helseskadelig råd og diskusjon rundt dosering av kosttilskudd, og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå