Gå til innhold

Hvilken sminkefjerner bruker du og hvordan fjerner du sminken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken sminkefjerner bruker du og hvordan fjerner du sminken? Mener må man bruke klut eller bommulspads?

Anonymkode: f8438...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukt denne i mange år nå. Kjempe fornøyd med denne: Loreal Paris Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof 125 ml.

Bruker lett fuktet gjenbruksbare pads eller bomullspad med varmt vann. Rister flasken litt før jeg tar litt på pads. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixir sin. Smører inn fjeset og masserer i ca ett min før den vaskes av med klut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tostegs rens om jeg har full ansiktssminke. Cleaning balm eller cleaning oil, etterfulgt av skumrens. Er ikke så nøye på merker, billig og dyrt er omtrent like godt. Så eier alt fra Barbara Sturm til Cerave. 

Micellar vann etterfulgt av mild rens om jeg bare har litt øyesminke. Bioderma er favoritten. 

Bruker rensekluter ment for rengjøring av ansiktet, slike myke. 

Har merket stor forskjell på hud etter at jeg gikk over til dobbelrens, da man får bort alle produktrester. 

Anonymkode: 45845...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker alltid cleansing balm/oil før en vannbasert rens. Eneste måten å få alt bort på en skånsom måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en mild renselotion som jeg masserer godt inn i huden og skyller av med vann. Gjentar prosessen om jeg har mye sminke, og bruker bomullspads med micellarvann for å få bort siste rest av øyesminke. Fukter padsene med rikelig produkt og holder de mot øynene i et halvt minutts tid, da er sminkerestene oppløst og kan tørkes forsiktig av i ett "sveip", slik at jeg slipper å gni. Men vurderer å gi oljerens/dobbeltrens et nytt forsøk🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kluten fra MakeUp mekka. Funker gull! Kan bruke litt bomull med rensevann for mascara, og resten med kluten 🤌🏻

Endret av Skyblue7
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør noe som jeg ikke vet om som mange andre som gjør og det funker bare på vanlig maskara, ikke vannfast.  Jeg bøyer meg over vasker og fukter fingrene også gnir jeg forsiktig med tommel og pekefinger på vippene.  Da løser maskaraen seg opp litt og fjernes mye lettere med pads og Nivea sin 2-phase sminkefjerner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker denne 

https://no.makeupstore.com/product/754572/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAvvO7BhC-ARIsAGFyToUjHV7ZbF-zvJMc2uDyueu_76DxQTAYGZd8p6Ftdo1vbQJpUog0p1caAqP8EALw_wcB

kjøper den dog direkte fra sør-Korea til en brøkdel av prisen som makeupstore tar… 

Anonymkode: b19f8...d96

Har du en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Våtservietter for babyer. Funker til det meste.

Anonymkode: 81a2c...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (27 minutter siden):

Har du en link?

Gmarket heter det kjøper jeg hos. Et samlested for forhandlere i Korea. 

Anonymkode: b19f8...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker gjenbrukbare bomullpads fra Normal til øyesminken med micellar water. Så masserer jeg inn en cleansing balm for å bli kvitt solfaktor og sminke og følger på med en vannbasert ansiktsvask. Jeg bruker mest hendene til vask, men tørker forsiktig med en fuktig ren klut helt til sist. 

Anonymkode: 4534e...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Purple Diamond skrev (På 4.1.2025 den 4.35):

Jeg bruker også denne kluten, men synes ikke den alene tar øyensminke godt nok, så jeg bruker litt kokosolje på øyensminken i tillegg. 

Anonymkode: 5587a...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Våtserviett eller hankle med vann og såpe/ håndsåpe/dursjsåpe. Er ikke så nøye på det. Men bruker mye fuktighetskrem. 

Anonymkode: 15204...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker bare øyesminke, så jeg tar en bomullpad til hvert øye, dynker den i Garnier micellar water, legger bomullpaden mot øyet og holder litt før jeg gnir mascaraen forsiktig bort. Gjenta til alt er borte. Siden jeg bruker flere lag mascara går jeg over med en bomullpinne dynket i saltvanndråper som jeg stryker langs vippene for å få bort alt slik at jeg ikke får svart "bøss" på øyet.

Anonymkode: ae0d0...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker clinique take the day off sammen med kluten fra makeup mekka. Etterfulgt av vanlig hudpleie rutine

Anonymkode: a1814...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...