Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 11.18):

Det kan da ikke være så vanskelig ta med pakken til ett utleveringssted å si at den er feillevert og skal sendes i retur?

Og helthjem har da virkelig ett skjema man kan fylle ut på nettsiden, de har ikke bare kundeservice på telefon... Og både telefon og chat er åpen seks dager i uka.

Anonymkode: 923b2...61e

Det hjelper ikke å sende en pakke i retur til en avsender som ikke har sendt pakken😅

Anonymkode: d64e0...047

AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (På 4.1.2025 den 2.02):

Ja ikke alle som får opp messenger-meldinger fra folk de ikke er venn med, uten å sjekke Meldingsforespørsler.  

Personen som stod som avsender på pakken kjente heller ikke til den. Hun hadde ikke sendt noe🙈 For et rot. Frister meg å bare sende den avgårde til Fretex og slippe å tenk mer på det. Men er en dyr merke skjorte og får vondt av de som har sendt den og venter på den😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det hjelper ikke å sende en pakke i retur til en avsender som ikke har sendt pakken😅

Men det er da ikke ditt ansvar?

Hvorfor skal du lage så mye styr, når du bare kan levere inn på hentepunkt å si "dette er ikke min" ? Det er det man vanligvis gjør når man får feillevert post, man leverer tilbake med beskjed "feil adresse", ferdig. Å begynne levere inn feiladressert post til fretex er fullstendig feil, du har ingen rett til å verken beholde eller gi bort noe som ikke er ditt. Dette er transportør sitt ansvar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke engang at dette er mulig. Hvorfor skulle Helthjem opprette en forsendelse mellom to vilkårlige personer? 

Anonymkode: 240b1...42e

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Personen som stod som avsender på pakken kjente heller ikke til den. Hun hadde ikke sendt noe🙈 For et rot. Frister meg å bare sende den avgårde til Fretex og slippe å tenk mer på det. Men er en dyr merke skjorte og får vondt av de som har sendt den og venter på den😕

Skjønner deg. Samtidig er det begrenset hva tid du skal bruke på dette. Har du hørt med Helthjem, hva de anbefaler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forstår ikke engang at dette er mulig. Hvorfor skulle Helthjem opprette en forsendelse mellom to vilkårlige personer? 

Det er sannsynligvis klistret på feil lapp. Om ts har hatt andre pakker, så kan de ha blitt håndtert på samme sentral, og personen som håndterer har klart å klistre på flere. Om det er en fiks ferdig- pakke, så skal det være en kode på pakken som Helthjem kan spore riktig eier. Må være mulig å nå de på e-post om chatten ikke er åpent i større tidsrom enn telefonen. Synes det i tilfelle er rart. 

Anonymkode: 80b30...cc8

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting rart i dette; jeg har flere ganger funnet sendinger på dørmatten min som skulle vært levert til nabooppgangen, eller andre naboer.

Med HeltHjems notoriske kaos ville det derimot være oppsiktsvekkende om de for en gangs skyld klarte å levere noe til riktig sted.

Anonymkode: 4dd69...e7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er sannsynligvis klistret på feil lapp. Om ts har hatt andre pakker, så kan de ha blitt håndtert på samme sentral, og personen som håndterer har klart å klistre på flere. Om det er en fiks ferdig- pakke, så skal det være en kode på pakken som Helthjem kan spore riktig eier. Må være mulig å nå de på e-post om chatten ikke er åpent i større tidsrom enn telefonen. Synes det i tilfelle er rart. 

Anonymkode: 80b30...cc8

Det forstår jeg, men ts har ikke ventet pakke fra akkurat denne avsenderen, så derfor virker det helt utrolig at akkurat denne pakkelappen er blitt opprettet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingenting rart i dette; jeg har flere ganger funnet sendinger på dørmatten min som skulle vært levert til nabooppgangen, eller andre naboer.

Med HeltHjems notoriske kaos ville det derimot være oppsiktsvekkende om de for en gangs skyld klarte å levere noe til riktig sted.

Anonymkode: 4dd69...e7b

Problemet er vel at pakkelappen har ts’ navn på, og avsender er en fremmed person som sier hun ikke har sendt noen pakke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 8.47):

Men det er da ikke ditt ansvar?

Hvorfor skal du lage så mye styr, når du bare kan levere inn på hentepunkt å si "dette er ikke min" ? Det er det man vanligvis gjør når man får feillevert post, man leverer tilbake med beskjed "feil adresse", ferdig. Å begynne levere inn feiladressert post til fretex er fullstendig feil, du har ingen rett til å verken beholde eller gi bort noe som ikke er ditt. Dette er transportør sitt ansvar.

Ikke alle har et bemannet hentepunkt i nærheten. 

Og så lenge TS står som mottaker og avsender ikke kjenner til pakken kan jo ikke nødvendigvis hentepunktet gjøre noe mer enn ts kan. 

Anonymkode: 77d2d...b72

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står ditt navn på som mottager og avsender ikke kjenner til den/ikke svarer, da hadde jeg pakket den opp og sett om det var noe jeg ville ha. Og så hadde jeg beholdt den, kvittet meg med den. Du har jo prøvd å løse sake, men når ingen er interessert i å gjøre noe i gjengled hadde jeg ikke giddet mer. 

Anonymkode: 0819a...dd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...