Gå til innhold

Lederen gjør narr av pasientene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber på sykehjem. Lederen vår er som regel med på rapportene på morgenene.

Begynner å tvile veldig på lederen vår. Når vi tar opp problemer pasientene har,ender det ofte med at leder vitser bort problemet. Til tider drøye vitser,feks en pasient som lekker mye beskrev hun som "ønskebrønn" og gestikulerer at hun kaster mynter når hun sier det. Et annet eksempel vedr samme problemstilling er når leder sa på tull at "kansje pasienten kunne hatt 2 ulike kateter,så kunne hun slenge begge posene over skuldra"... gestikulerer å gjør seg til å ler. Hun fremstår også veldig arrogant. Lytter ikke.Koster alt vi tar opp under teppet og det virker som våre observasjoner og meninger ikke spiller noen rolle. Hun vet best. 

Kjenner jeg begynner å bli skikkelig irritert. Føler hun mobber pasientene. Hun virker ikke interessert i å gi pasientene et godt tilbud. Føler det er nesten motsatt. Hvor lite kan vi gi men likevel holde oss innafor lovverket liksom. Hva er "godt nok". Får nesten lyst til å omskolere meg å gjøre noe annet. 

Hvordan vill dere reagert på slik respons fra leder når dere tar opp ting? Hva ville dere sagt/gjort?

Anonymkode: 502de...988

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har ikke skjønt jobben sin + hun er ikke egnet.

Hun skal ikke si eller mene så mye når rapporten går eller er ferdig. Det er ansatt fagfolk og flinke assistenter til den jobben. Hun skal si ifra om hun mener noe faglig mangler eller bra. Ellers skal hun bare sørge for overblikk.

Anonymkode: cb556...43b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt umodent og barnslig menneske. Skummelt at sånne folk kan ha slike stillinger. Ta og film henne når hun holder på, så lenge du selv prater og er representert i filmen så skal det være lovlig. Når du har samlet sammen nok så kan du vise det til folk som er enda høyere opp enn henne igjen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som man burde gå til leder over henne. Leder skal jo også kunne se på tiltak (regner med at leder er sykepleier i det minste) for beboerne om det er problemer, men dette høres ut som en leder man ikke vil ha. SIden du er i helsevesenet er det jo ikke mangel på jobber å få så man kan nok søke seg vekk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke egnet i sin stilling. Trist å høre at en leder ikke evner å ha respekt for andre mennesker. Faglig sett er dette en tragedie. En slik holdning vil over tid forgifte arbeidsmiljøet. Skriv ned de ulike hendelsene, og ta kontakt med forbundet ditt.

Anonymkode: 15439...081

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jobber på sykehjem. Lederen vår er som regel med på rapportene på morgenene.

Begynner å tvile veldig på lederen vår. Når vi tar opp problemer pasientene har,ender det ofte med at leder vitser bort problemet. Til tider drøye vitser,feks en pasient som lekker mye beskrev hun som "ønskebrønn" og gestikulerer at hun kaster mynter når hun sier det. Et annet eksempel vedr samme problemstilling er når leder sa på tull at "kansje pasienten kunne hatt 2 ulike kateter,så kunne hun slenge begge posene over skuldra"... gestikulerer å gjør seg til å ler. Hun fremstår også veldig arrogant. Lytter ikke.Koster alt vi tar opp under teppet og det virker som våre observasjoner og meninger ikke spiller noen rolle. Hun vet best. 

Kjenner jeg begynner å bli skikkelig irritert. Føler hun mobber pasientene. Hun virker ikke interessert i å gi pasientene et godt tilbud. Føler det er nesten motsatt. Hvor lite kan vi gi men likevel holde oss innafor lovverket liksom. Hva er "godt nok". Får nesten lyst til å omskolere meg å gjøre noe annet. 

Hvordan vill dere reagert på slik respons fra leder når dere tar opp ting? Hva ville dere sagt/gjort?

Anonymkode: 502de...988

Ta dette videre med sjefene over der eller forbundet ditt. Dette er absolutt ikke greit!!

Anonymkode: 680f2...a2d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du har fått tips om, gå til hennes leder eller tillitsvalgt. Dette er drøye saker!

Man vet at humoren i politiet, blant ambulansepersonell og brannmenn kan være drøy, men det er til det beste for de som trenger å få utløp for traumer. Jeg har selv jobbet på sykehjem og selv om jobben kan gi traumer i forhold til å aldri ha tid til å gjøre en god jobb, se mye lidelse osv, så er det ikke så voldsomme traumer at slik humor er passende. Her snakker vi bare ren latterliggjøring av sårbare personer, og det er en drøy ukultur som absolutt burde slås hardt ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv ukultur jeg jobbet tidligere. Ikke av leder men av kollegaer. De omtalte pasienter som mindre pene ting og kallenavn osv. Jeg kom utenifra og reagerte på det.  Tok det opp og de mente ikke noe vondt med det, de bare pratet sånn. Men det ble bedring. 

Anonymkode: 4726c...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...