AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Hva med å bare... ikke gjøre det? Det er jo ingen som skal se? Jeg synes også det ser penest ut, men som foreldre til snart tre barn under tre år har vi tusen andre ting å prioritere, og klesbretting tar mye tid. Så fra nå av bare dropper vi det. Det er mer praktisk for oss at klærne bare er samlet på vaskerommet etter vask. Vi har bra størrelse på vaskerommet og bra med oppbevaring, så vi har et visst system på det, men legger ikke mye i det. Så deilig å frigjøre seg fra noe som egentlig er helt tullete arbeid! Er vi flere? 😅 Anonymkode: fb293...870 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Vi er flere, men vi har lite plass på vaskerommet og ting hoper seg derfor opp, og det bør absolutt ryddes bort. Det tar mindre plass brettet, så da blir det brettet også... Jeg er så lei. Anonymkode: 85aa3...282 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er flere, men vi har lite plass på vaskerommet og ting hoper seg derfor opp, og det bør absolutt ryddes bort. Det tar mindre plass brettet, så da blir det brettet også... Jeg er så lei. Anonymkode: 85aa3...282 Kjenner meg igjen, vi flyttet nettopp fra liten leilighet uten vaskerom til enebolig, så derfor kan vi endelig gjøre det på denne måten. Har bare fått så nok av den evige kleshaugen 😫 Anonymkode: fb293...870 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar Evig kleshenger blir bedre når alle hjelper til med noe. Selv de små kan hjelpe å ta ned klærne fra stativet eller hjelpe til å finne like sokker. Så hjelper det når de legger bort eget tøy eller bære håndklær på badet for deg. Mine var små (under 4) da de hjalp til å bære sengetøyet sitt til badet (minsten stappet det inn i tørketrommelen og spurte: "skal jeg sette det på?" Lol). De pleide å ta ut av vaskemaskinen og inn i tørketrommelen for meg for jeg slet med å bøye meg ned (og de syntes det var moro). Nå kan de begge to betjene vaskemaskinen og tørketrommelen (med litt veiledning ang programvalg). Alt noen andre gjør, uansett hvor smått, hjelper deg! Du trenger ikke tellekant, men det er fint om klærne brettes. Anonymkode: dfc11...ef1 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Så lenge barna har rent tøy spiller det egentlig ingen rolle. Det kommer helt an på hva man selv trives med. Hvis det riktige for dere nå er å droppe bretting, så gjør dere det. Når barna er store nok kan de jo få være med å brette og legge på plass, så de kan lære å organisere. Når dere har 3 barn og dere kjenner på at husarbeidet tar overhånd så er det desto viktigere å inkludere barna i det, selvfølgelig tilpasset alderen. Anonymkode: 9865d...043 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Evig kleshenger blir bedre når alle hjelper til med noe. Selv de små kan hjelpe å ta ned klærne fra stativet eller hjelpe til å finne like sokker. Så hjelper det når de legger bort eget tøy eller bære håndklær på badet for deg. Mine var små (under 4) da de hjalp til å bære sengetøyet sitt til badet (minsten stappet det inn i tørketrommelen og spurte: "skal jeg sette det på?" Lol). De pleide å ta ut av vaskemaskinen og inn i tørketrommelen for meg for jeg slet med å bøye meg ned (og de syntes det var moro). Nå kan de begge to betjene vaskemaskinen og tørketrommelen (med litt veiledning ang programvalg). Alt noen andre gjør, uansett hvor smått, hjelper deg! Du trenger ikke tellekant, men det er fint om klærne brettes. Anonymkode: dfc11...ef1 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge barna har rent tøy spiller det egentlig ingen rolle. Det kommer helt an på hva man selv trives med. Hvis det riktige for dere nå er å droppe bretting, så gjør dere det. Når barna er store nok kan de jo få være med å brette og legge på plass, så de kan lære å organisere. Når dere har 3 barn og dere kjenner på at husarbeidet tar overhånd så er det desto viktigere å inkludere barna i det, selvfølgelig tilpasset alderen. Anonymkode: 9865d...043 Ja, men altså... hvem har bestemt at det må brettes? Det er jo hele poenget egentlig, at bretting føles fryktelig unødvendig. Det er jo kun for estetikk? Barna skal selvsagt invovleres i husarbeidet, men det finnes det jo nok av om man ikke skal bruke tiden sin på å brette haugevis med klær også for så å stappe det inn i et skap. Anonymkode: fb293...870 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #8 Skrevet 3. januar En fordel med bretting er at det blir lettere å finne et bestemt plagg når klærne ligger brettet oppå hverandre i en stabel fremfor når de bare ligger i en haug. En del strykefrie klær ser penere ut når de blir brettet. Selv foretrekker jeg å brette det meste, både fordi det blir enklere å finne igjen og fordi det er lettere å bære stabler med klær enn en haug når man skal fordele det til ulike rom og steder etterpå. Men det er en veldig lite estetisk brett som jeg legger minimalt med energi i. Da barna var babyer kastet jeg bare alle klær i en skuff. Nå er barna, klærne og skuffene større og vi mister oversikt hvis det ikke brettes litt, i det minste. Anonymkode: 7856c...a8f 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #9 Skrevet 3. januar Det er ikke bare for å unngå at klær krøller seg. Klær som er brettet sammen tar mindre plass, er lettere å holde system og oversikt over, og det samler mindre støv. Mindre støv gir bedre inneklima. Anonymkode: 94de6...8cd 12
AnonymBruker Skrevet 3. januar #10 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En fordel med bretting er at det blir lettere å finne et bestemt plagg når klærne ligger brettet oppå hverandre i en stabel fremfor når de bare ligger i en haug. En del strykefrie klær ser penere ut når de blir brettet. Selv foretrekker jeg å brette det meste, både fordi det blir enklere å finne igjen og fordi det er lettere å bære stabler med klær enn en haug når man skal fordele det til ulike rom og steder etterpå. Men det er en veldig lite estetisk brett som jeg legger minimalt med energi i. Da barna var babyer kastet jeg bare alle klær i en skuff. Nå er barna, klærne og skuffene større og vi mister oversikt hvis det ikke brettes litt, i det minste. Anonymkode: 7856c...a8f Vi synes ikke ekstraarbeidet veier opp for det, men kan hende vi ser nødvendigheten av det når barna blir større 😊 Enn så lenge kommer vi til å fortsette med minimal innsats, så lenge det funker. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke bare for å unngå at klær krøller seg. Klær som er brettet sammen tar mindre plass, er lettere å holde system og oversikt over, og det samler mindre støv. Mindre støv gir bedre inneklima. Anonymkode: 94de6...8cd Fortsatt ikke verdt ekstraarbeidet for vår del. Anonymkode: fb293...870
AnonymBruker Skrevet 3. januar #11 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fortsatt ikke verdt ekstraarbeidet for vår del. Anonymkode: fb293...870 Det er selvfølgelig ditt valg. Jeg svarte på overskriften. Hva var egentlig hensikten din med tråden? Anonymkode: 94de6...8cd 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #12 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er selvfølgelig ditt valg. Jeg svarte på overskriften. Hva var egentlig hensikten din med tråden? Anonymkode: 94de6...8cd Jeg står da vel fritt til å opprette en helt harmløs tråd uten å måtte forsvare hensikten min? Anonymkode: fb293...870 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar #13 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg står da vel fritt til å opprette en helt harmløs tråd uten å måtte forsvare hensikten min? Anonymkode: fb293...870 Nei, her skal trådstarter TAS!!!!1 Anonymkode: 4e899...510 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #14 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, her skal trådstarter TAS!!!!1 Anonymkode: 4e899...510 Ikke lett å være ts i disse dager! Anonymkode: fb293...870 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #15 Skrevet 4. januar Det står i bibelen, du skal taage din kleshaug og brette. Anonymkode: 3ef81...305 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar #16 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke lett å være ts i disse dager! Anonymkode: fb293...870 Ts er overalt. Anonymkode: 3ef81...305 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #17 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står i bibelen, du skal taage din kleshaug og brette. Anonymkode: 3ef81...305 😂😭 Anonymkode: fb293...870
AnonymBruker Skrevet 4. januar #18 Skrevet 4. januar Bretting av klær: organisering og plassbesvaring, unngå mye krøller, få oversikt, holder seg som regel renere, brettet i skap enn slengt i en haug som alle skal rote i. Hvis man ikke syns dette er viktig så er det jo fritt frem å ha klær som man selv ønsker. Er jo ikke noen lov på det. 😅 Jeg stryker og bretter jeg, syns det blir penest. Anonymkode: 554d2...f74
AnonymBruker Skrevet 4. januar #19 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å bare... ikke gjøre det? Det er jo ingen som skal se? Jeg synes også det ser penest ut, men som foreldre til snart tre barn under tre år har vi tusen andre ting å prioritere, og klesbretting tar mye tid. Så fra nå av bare dropper vi det. Det er mer praktisk for oss at klærne bare er samlet på vaskerommet etter vask. Vi har bra størrelse på vaskerommet og bra med oppbevaring, så vi har et visst system på det, men legger ikke mye i det. Så deilig å frigjøre seg fra noe som egentlig er helt tullete arbeid! Er vi flere? 😅 Anonymkode: fb293...870 Amen🙏 Hilsen mor til to barnehagebarn som kun putter de rene klærne rett i skuffen de hører hjemme etter vask og tørk. Sparer vanvittig mye tid ved å droppe brettingen. Fokuset på at klærne må være brettet henger vel igjen fra tiden tilbake da mødre var hjemme med barna minst til de begynte på skolen og ingen hadde hørt om ‘det tredje skiftet’. Anonymkode: 814ad...1d8
AnonymBruker Skrevet 4. januar #20 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du trenger ikke tellekant, men det er fint om klærne brettes. Er ‘tellekant’ i det hele tatt et ord som blir brukt i dag?! Anonymkode: 814ad...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå