Gå til innhold

A-Laget på NRK

Jodaneida

Anbefalte innlegg

Miomino skrev (35 minutter siden):

For et nitrist menneskesyn

Nei, tvert imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke de som sier at de får bismak av serien, synes den var veldig fint laget. De kom med mange gode og vittige spørsmål, og jeg ut i fra de to første episodene som jeg har sett så har både Jonas og Herman klart å svare på bra måte også uten at de virker tilgjort eller falskt. For min del satt jeg igjen med et bedre inntrykk av Jonas, man får et litt annet bilde av han i en slik setting, og høydepunktet er når han ene mannen framførte den sangen til han. Jeg synes Jonas virket oppriktig rørt til tårer, og det var en veldig fin framførelse i tillegg. 

Tommel opp for min del! 

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket det! Syntes alle var så fine og ekte. Både Jonas og Herman kom veldig godt ut av det, og ikke minst intervjuene. Gleder meg til å se episoden med Fredrik Solvang nå. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (På 6.1.2025 den 18.44):

Synes Herman Flesvig var utrolig flink med dem. Svart dem så fint, bygget opp selvfølelsen deres. 

Så enig. Faktisk så grein eg nesten heile programmet. Han var så fin og ekte og gjorde de godt.

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sett første program, men jeg liker det ordentlig godt og gleder meg til resten 😊 

Vet noen av dere hvilken sang det var som ble fremført til Jonas? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KatteLatte skrev (På 6.1.2025 den 18.44):

Synes Herman Flesvig var utrolig flink med dem. Svart dem så fint, bygget opp selvfølelsen deres. 

“ Flink med dem”?? Hva i all verden mener du med det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (27 minutter siden):

Bare sett første program, men jeg liker det ordentlig godt og gleder meg til resten 😊 

Vet noen av dere hvilken sang det var som ble fremført til Jonas? 

Kanskje denne?
«Ta Jonas Gahr Støre, som helt klart «får noe i øyet» når en av A-laget fremfører Coldplays «O» til ham. En sang som minner statsministeren om mamma. (Det er ett eller flere musikalske innslag i alle episodene).»

https://www.vg.no/rampelys/i/AvQ52z/anmeldelse-a-laget-hjertegodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (7 minutter siden):

Kanskje denne?
«Ta Jonas Gahr Støre, som helt klart «får noe i øyet» når en av A-laget fremfører Coldplays «O» til ham. En sang som minner statsministeren om mamma. (Det er ett eller flere musikalske innslag i alle episodene).»

https://www.vg.no/rampelys/i/AvQ52z/anmeldelse-a-laget-hjertegodt

Ja, den var det ja!! Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (4 timer siden):

“ Flink med dem”?? Hva i all verden mener du med det?

Har du ikke hørt om å være flink med folk? Noen er god med tall, andre er god med mennesker (og noen er begge deler). Eller ville du bare kverulere litt?

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket jeg ble fryyyktelig ille til mote da han ene fyren bare ikke slutta å spørre spørsmål om moren og broren til Else. Måten de spørsmålene ble stilt virket direkte respektløs og uintelligent. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillefinger skrev (34 minutter siden):

Merket jeg ble fryyyktelig ille til mote da han ene fyren bare ikke slutta å spørre spørsmål om moren og broren til Else. Måten de spørsmålene ble stilt virket direkte respektløs og uintelligent. 

Syntes det ble et fin og sterkt program med Else og A-laget, med flotte og gode spørsmål, og ærlige svar. Om et meget alvorlig tema som har alt å tjene på å bli løftet frem. 

Endret av Apis
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillefinger skrev (14 timer siden):

Er litt enig, det er en moderator der, og her burde han vurdert å gripe inn. Men jeg tenker at de lot det gå fordi Else tåler dette og står så trygt i det, og at spørsmålene han stiller er ting som både voksne og barn veldig ofte stiller både seg selv og andre etter selvmord. Else fikk virkelig vist seg fram på en veldig god måte i dette programmet, det må jeg si. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 23.31):

Jeg klarer å sette fingeren på det for min del. "Se hva disse stakkars menneskene lirer ut av seg". La oss le av dem, i godkjente rammer, som underholdning. "De er jo så søte, de med Downs".

Platt underholdning. 

Anonymkode: e71d2...b05

Virker som du har misforstått eller rett og slett ikke har sett på, siden du mener alle har Downs. De fleste jeg vet om ler ikke av dem, men med dem og er imponerte over hvor oppegående de som er med i programmet er til tross for sine utfordringer. A-laget har stikk imot det du hevder vært med på å bryte noen fordommer om folk med utviklingshemminger!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lillefinger skrev (På 16.1.2025 den 22.43):

Hos meg virket det stikk motsatt, jo lengre han trakk det, jo lettere ble det å "takle" ettersom han tydelig ikke kunne forstå at noen kunne gjøre noe slikt. De ble jo ikke mobbet, de hadde venner, de falt ikke og slo seg, de fikk julegaver og bursdagsgaver og hadde mye å være glad for - og LIKEVEL tok de livet sitt. Jeg synes det ble så rørende og fint, jeg! Og Else sto støtt i det og svarte så fint. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buxus skrev (44 minutter siden):

Hos meg virket det stikk motsatt, jo lengre han trakk det, jo lettere ble det å "takle" ettersom han tydelig ikke kunne forstå at noen kunne gjøre noe slikt. De ble jo ikke mobbet, de hadde venner, de falt ikke og slo seg, de fikk julegaver og bursdagsgaver og hadde mye å være glad for - og LIKEVEL tok de livet sitt. Jeg synes det ble så rørende og fint, jeg! Og Else sto støtt i det og svarte så fint. 

Utrolig imponert over Else der. Uansett om dette er tilbake i tid og hun har vært åpen om det, så ligger det der som sår, og det å få så konfronterende spørsmål må ha vært utrolig vondt, selv om hun vet og skjønner at han som spør har de begrensningene han har, jeg fikk en virkelig økt respekt for Else etter den episoden. Hun er dessuten utrolig flink med mennesker. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg kjente en eim av bismak, var de gangene jeg møtte mine egne fordommer og «kleinhet». Med en gang jeg la vekk det, ble det et nydelig program! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...