Gå til innhold

A-Laget på NRK

Jodaneida

Anbefalte innlegg

Datt innom denne og syns det var litt artig. 
Men også litt bismak, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det. 

Flere som har sett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer å sette fingeren på det for min del. "Se hva disse stakkars menneskene lirer ut av seg". La oss le av dem, i godkjente rammer, som underholdning. "De er jo så søte, de med Downs".

Platt underholdning. 

Anonymkode: e71d2...b05

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett episode 1. Med Jonas Gahr Støre. Jeg hadde sett "teaseren", men visste ikke helt hva jeg kom til likevel da jeg satt den på, men likte det. Satt ikke igjen med noe bismak av noe sort og kommer til å caste de andre episodene også. Synes det er så ekte i en verden av glansbilder og forfalskning slik disse nærintervjuene ofte viser seg å være. Det er sånn det er, ekte. Tenker ikke noe stakkarslig eller "ååååå så søtt da". Jeg tok det for det det var, et anerledes og nært intervju med kjente personer. Både meg og mannen sa nesten i kor at det var så ektefølt, kanskje det er en mangelvare i dagens samfunn og at det er derfor vi reagerer med en slik bismak 

Uansett: verdt å se for min del iallefall.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg klarer å sette fingeren på det for min del. "Se hva disse stakkars menneskene lirer ut av seg". La oss le av dem, i godkjente rammer, som underholdning. "De er jo så søte, de med Downs".

Platt underholdning. 

Det er overhodet ikke min tolkning.
Det er jo det ekte og nære som hylles i spørsmålene, latteren kommer ikke av dem som mennesker, men av spørsmålene (og svarene). 

Jeg oppfatter at alle blir behandlet som mennesker i denne settingen.
(alle har ikke Downs heller).

Program som f.eks Tangerudbakken er mye mer spekulativt, synes jeg. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker den serien ❤️. Ekte og nært. Tydelig at de som intervjuer storkoser seg.

Anonymkode: a7cca...915

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen bismakher heller. Dette framsto rett og slett som ektefølt, dønn ærlig og med stor kjærlighet for deltakerne på begge sider her. Ingen lo av noen, alle lo med når noe var morsomt. Men det var jo ikke noe humorprogram dette her, de fleste hadde jo seriøse spørsmål. Gleder meg stort til de to siste episodene og håper på flere sesonger. 

Og til deg som mener dette handler om at folk med Downs er søte og at dette er basert på hva "de stakkars menneskene lirer ut av seg". Hvis det her er følelser du kjenner på når noen sier noe som for deg er uventet eller uvanlig eller de sier det påen annen måte enn A4-personen, da er nok ikke dette programmet for deg. Den bismaken tror jeg kommer av dine egne tolkninger av det du ser på skjermen. 

Anonymkode: aadf9...6f1

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok sensitiv på slik bismak da jeg selv har en fysisk funksjonhemming, og jobber med barn og ungdom, der noen nok ligner A-laget. Men her synes jeg alle kommer godt ut av programmet. Intervjuobjektene og de som spør. Virkelig. Ikke bismak for min del:hjerte:

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et fantastisk fint program! Genuint, respektfullt og noe vi absolutt trenger i dagens overflatiske mediesamfunn. Ingen bismak her, dette er bare fint!

Men det er rørende også, kanskje TS føler seg manipulert av tv-skaperne til å føle noe bestemt..?

Anonymkode: 7d529...322

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott program og så ærlige og frempå er de. Har selv en av mine nærmeste som har Downs og hun elsket programmet. Skal man ikke kunne lage slike hyggelige programmer uten at noen her føler krenkelse på andres vegne og som det absolutt ikke er behov for å ha? Tommel opp til Nrk som lager programmet.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så de to første episodene i går, og ❤️ programmet! Er enig med dem som sier at alle kom veldig godt ut av programmet, både intervjuobjektene og a-laget. Skikkelig interessante spørsmål og svar, alle ble tatt på alvor. Og de framførelsene av de sangene som ble fremført, synes jeg var helt nydelige, nære og ekte.  Fantastisk program! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var fin på overflaten, men virket veldig regissert. Tydelig at det ligger veldig mye forarbeid hos deltakerne på hvilke spørsmål de skal stille og at personen som blir intervjuet er orientert om - eller har vært med å velge tematikk - på forhånd. Det fremstår for "perfekt". Dette gir serien en bismak for min del. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Platt underholdning. 

For å si som Erna Solberg; jeg ville nok ikke brukt akkurat de ordene 😅 

..men jeg har litt bismak jeg og. "Vi har samlet disse menneskene som er litt annerledes og bygger oppunder stereotypier", eller noe sånt. Jeg klarer ikke helt å sette ord på det, for jeg klarer ikke helt å identifisere det, men som autist selv så har jeg kanskje litt piggene ute for sånt "de" prat. Som om man tilhører en annen art eller noe. Jeg vet ikke. Jeg er kanskje bare litt oversensitiv på tematikken. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får disse menneskene med funksjonsnedsett… ehm variasjoner til å stille spørsmålene som vi øh…normale ikke tør stille. Mye bedre at de gjør det for oss. Da blir det sååå søtt. 😵‍💫

Endret av parmanoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dette var et fint program med både verdighet og humor. Og de stiller jo en salig blanding av teite, dype og tankevekkende spørsmål. Syns Støre og Flesvig svarer fint, og jeg ble nesten rørt til tårer flere ganger - selv uten pms 😆 

"Vanlige" folk hadde sikkert ikke spurt om Flesvig drikker øl med alkohol eller Støre hva slags farge på tåneglene man bør ha, men nå vet vi svaret på det og 😅 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...