Gå til innhold

Kommer ikke over eksen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min eks var sammen i mange år (10 år+) , planla barn og bryllup. 

Plutselig slapp han bomben, gjorde det slutt og gikk videre som om det ikke betydde noen ting. Jeg gikk rett i kjelleren.  Det var ingen barn involvert, noe som var både lettende og trist da jeg var veldig klar for den fasen av livet og spesielt med han. 

Han har med jevne mellomrom kommet tilbake, etter kortere forhold etc etc. Det er ett år siden det ble slutt. 

Han mener jeg på papirer er «alt han vil ha» og at om han kunne velge hvem han skulle ha hatt følelser for så hadde det vært meg. Han mener som meg at det er noe helt spesielt mellom oss, og at han derfor har vanskeligheter med å gi slipp han også. 

jeg skjønner at det er jeg som er problemet, da jeg står der med åpen dør gang på gang. Og lar han slippe inn de få dagene han «vil tilbake». Vet også at jeg har tendens til å forsvare handlingene hans. 

Alle rundt meg sier at han er en soleklar narsissist. Jeg ser noen trekk, men ser stort sett det gode i han. Kan ikke tro på at han gjør dette for å være slem heller. jeg har aldri elsket noen så høyt jeg elsker han, og har gjort meg helt avhengig av han for egen lykke. 

Noen andre som har vært i lignende situasjon? Hvordan fant dere styrken til å sette grenser for dere selv for å på sikt få det bedre? 
Er «no contact» eneste utvei? Føles så jævlig…

Jeg har forsøkt å snakke med andre fyrer, men føles helt feil å «bruke» noen andre, og møter de derfor ikke. 

Jeg går gang på gang i kjelleren, da det aldri får den «eventyrslutten» jeg drømte om. Han var og er min største og første kjærlighet.

Anonymkode: ebe3c...ad8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jobbe med selvbildet ditt, når man er glad i seg selv så finner man seg ikke i sånt. Så kutt han ut helt og jobb med deg selv, eller så er sjansen stor for at mønsteret gjentar seg.

Anonymkode: 1e454...2f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer aldri over han når du slipper han inn hver gang han kjeder seg litt og vil teste om han fremdeles har deg i sin hule hånd.

Såkalt "no contact" er nok det beste ja... vær forberedt på, at det kan få han til å prøve hardere, når han skjønner han har mistet deg, har mistet kontrollen. Så da må du være veldig sterk og ikke ta han tilbake, det kommer bare til å vare i femten minutter og så er det samme regla igjen. Narsisisten elsker ikke deg, bare seg selv. Hvis/når han klorer på døren og skal ha deg tilbake så er det for å pleie sitt eget ego, ikke fordi det er deg han vil ha.

Det er ikke lett og kanskje du ikke klarer det på første forsøk, men du må begynne denne prosessen med å kutte kontakt nå. Si til han at du ikke vil ha noe kontakt mer, du trenger å gå videre i livet uten han. Slett og blokker på telefon og sosiale medier. Gjør alt det som hjelper i kjærlighetssorg, om det er å date andre eller ha et "prosjekt meg" eller hva det nå er. Vit at det går over med tiden. Du er allerede over den verste kneika, du har gjort fremgang og du vil gjøre mer fremgang.

Anonymkode: 3bfa8...bb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du flytte litt lenger unna og bytte miljø? Skaffe deg nye omgivelser for å legge fortida bak deg.

Husk at dersom han er egoist/narsisisst eller psykopat så har du en form for stockholmsyndrom eller traume bånd til han. Følelser som var sterke fordi det var kald-varm og snill-slem-snill og av-på…

Mye av nøkkelen ligger i å forstå at han er skadet og derfor skader deg (noen liker også å trykke andre ned, selv om du skjuler denne sadismen bak «love bombing» og du håper hver gang at han er blitt bedre?

Gi deg selv space. Kutt kontakten og finn andre folk å henge med.

Anonymkode: 0ac39...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...