AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Del Skrevet 3. januar Hva kan jeg gjøre som barnløs som de med barn ikke kan? Jeg er hjemnekjær og familiekjær, men er nå barnløs og har omtrent ingen familie, ironisk nok. Skulle ønske jeg ikke var det. Hva kan jeg gjøre som de med mange barn ikke kan? Jeg er ikke då glad i å reise og farte rundt. Krg bør bli det, jeg nekter å bli dittende hjemme dom de med 3-4 unger! Anonymkode: c2c65...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #2 Del Skrevet 3. januar Finn en hobby som du kan gjøre hjemme? Eller skaff deg en ekstra jobb så du kan spare opp penger til å ta deg en lengre hjemmeferie. Kanskje er det et oppussingsprosjekt du har lyst til å gjøre? Ellers er vel det foreldre savner aller mest rett og slett fred og ro. Anonymkode: 9741d...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Del Skrevet 3. januar Vet ikke hva slags svar du egentlig er ute etter, men her er noen av de tingene jeg ville gjort mer av hvis jeg ikke hadde små barn: - Trent mer og satt meg skikkelige og utfordrende mål - Prøvd å lære noe helt nytt: malerkurs, kampsport, tegning, skrivekurs, matkurs etc. - Jobbet som frivillig og meldt meg inn i et lag eller en forening, f.eks. meldt meg som familiekontakt, frivillig på lære norsk-cafe - Engasjert meg mer politisk, tatt på meg flere verv enn det jeg har kapasitet til nå Anonymkode: 57d74...69a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Del Skrevet 3. januar En ting jeg som barnløs kan gjøre som kanskje ikke er like enkelt som for de med barn er å være fosterhjem for hunder med adferdsproblemer. Barnefamilier kan selvsagt være det samme, men jeg trenger naturlig nok ikke tilrettelegge eller passe på at barna i huset er trygge samtidig. Anonymkode: 1ea5a...129 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #5 Del Skrevet 4. januar Jeg nyter bare roen med å gjøre ting i akkurat mitt tempo. Liker å holde huset i orden, lage mat, trene, drikke kaffe og surfe (som jeg gjør nå), høre podcast. Har også fleksibel jobb med hjemmekontor, så kan fint finne på å jobbe noen timer en søndag, om det er hva jeg føler for. I dag sov jeg ut, til ca 8. Dro på meg en myk pysj, hentet meg en kopp kaffe, og satt meg ned her. Skal så ut å løpe (blir vel mest gå i dag på grunn av snøen) en times tid. Lage meg en god lunsj, og samtidig gjøre de første forberedelsene til middag. Blir sittende en stund med mat og youtube. Så er planen å fikse en del i huset; brette klær, ta ned juletreet, vaske ut jula, sette på middag, mens jeg hører på podcast. Mannen kommer hjem fra jobb i 19 tiden. Da er det mat, og TV. Så repeat i morgen, minus juletre. Repeat mandag, med unntak av at jeg kommer meg opp kl 7, og jobber 8-9 timer i løpet av dagen, når jeg føler for det. Reiser en del da, både privat og jobb, ellers tror jeg dette ville blitt flatt etterhvert. Og stiller ofte og gjerne opp som barnevakt for slekt og venner, synes det er veldig koselig å låne barn noen timer, så lenge jeg kan levere de fra meg igjen Anonymkode: 3e4a3...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #6 Del Skrevet 4. januar Endre innstilling. Du er deg, med dine interesser og din hverdag, din familie, omgangskrets og eventuelle kjærester og venner. Du har din jobb, dine rutiner. Jeg har min hverdag og mitt liv, jeg har familie som inkluderer mann og barn. Det gjør ikke MEG til en annen person enn den jeg hadde vært uten barn. Jeg og mannen levere i mange år uten barn, og overgangen var ikke stor for oss, vi stod opp tidlig, gikk tur, dro på søndagsmiddag til foreldre og så på dagsrevyen hver kveld uansett. Hvis barn egentlig er målet ditt ville jeg vært så sosial som mulig med venner og og aktiviteter i «virkeligheten», og også forsøkt meg på online dating. Da er å finne faren (moren?) til de barna essensielt. Er du først og fremst litt ensom eller bare kjeder deg, ville jeg skaffet meg et dyr. (Og fortsatt vært så aktiv jeg kunne med venner og annet). Jeg skal begynne i et kor når barna er litt større. Anonymkode: a070c...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå