Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal sende en pakke innenlands som har ganske stor verdi (60 000,-). Jeg ser Posten har pakker med erstatning inntil 10 000,-. Noen som kjenner til løsninger som håndterer større summer enn dette?

Anonymkode: 81d36...4d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal sende en pakke innenlands som har ganske stor verdi (60 000,-). Jeg ser Posten har pakker med erstatning inntil 10 000,-. Noen som kjenner til løsninger som håndterer større summer enn dette?

Du sender bare ikke en pakke med en så høy verdi i posten. Da leverer du enten personlig eller får et fraktselskap til å levere. Vet heller ikke om posten påtar seg å sende en pakke med så høy verdi mellom privatpersoner. 

Anonymkode: d52c7...d16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takker, men jeg fant etter hvert løsningen selv: Verdibrev

https://www.posten.no/sende/i-norge/brev/verdibrev

Det er forsikret til kr. 40.000, men hvis du tenker det er greit å potensielt miste kr. 20.000, er jo det greit.

Anonymkode: a68b0...cd9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det eventuelt er mulig, kunne man dele opp sendingen i to deler, og forsikre hver av disse.

Men hvis dette er en samlegjenstand, vet jeg ikke om jeg selv ville ha sendt sendingen med et selskap der pakker lett kan forsvinne; riktignok kjøpte jeg en del ting på QXL før i tiden som ble sendt med Posten og noen litt dyrere gjenstander på Finn uten at det oppstod problemer med leveringen, men om det er snakk om 60.000, hadde jeg overveid dette - dagens utgave av Posten er er noe helt annet enn det gamle Postverket der banker i sin tid sendte større summer kontanter i posten som nettopp verdibrev, og som ble besørget av folk som satte sin ære i at posten skulle komme frem.

Ville i alle fall ikke ha brukt selskaper som PostNord eller HeltHjem, for der er det notorisk kaos.

Anonymkode: 6db61...2fc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...