Gå til innhold

Hva har skjedd med Bastøfosen?!?

HeleneRutta

Anbefalte innlegg

Jeg og mind datter tok oss en tur til Sandefjord, forleden dag, for å handle litt og se på en annen by for en gangs skyld. Vi bor på Romerike, så på veien hjem tenkte vi at vi kunne ta ferja fra Horten til Moss og kjøre den andre veien hjem igjen. Lite visste vi at Tax Free butikken er borte og erstattet med en meningsløs liten kiosk. Den var ikke en gang bemannet. Lys i mørket var at vi om ikke annet kjørte forbi Norwegian Outlet på Vestby. Jeg synes det er veldig kjedelig at regjeringen har tatt fra oss Tax Free handel. Er det noen som vet om en bedre rute å ta for litt billig handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tax-free på innenlands ferge? Den var ny… en forutsetning for tax-free salg er at en reiser til/fra utlandet, du forveksler ikke med Sandefjord-Strømstad da? 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Det må ha vært skuffende for dere. Tenk å ikke kunne handle duty-free når man reiser fra et fylke til et annet. Godt det er stortingsvalg til høsten, si. Dette må være en fanesak!

Anonymkode: 4a9a4...577

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneRutta skrev (58 minutter siden):

Jeg og mind datter tok oss en tur til Sandefjord, forleden dag, for å handle litt og se på en annen by for en gangs skyld. Vi bor på Romerike, så på veien hjem tenkte vi at vi kunne ta ferja fra Horten til Moss og kjøre den andre veien hjem igjen. Lite visste vi at Tax Free butikken er borte og erstattet med en meningsløs liten kiosk. Den var ikke en gang bemannet. Lys i mørket var at vi om ikke annet kjørte forbi Norwegian Outlet på Vestby. Jeg synes det er veldig kjedelig at regjeringen har tatt fra oss Tax Free handel. Er det noen som vet om en bedre rute å ta for litt billig handel.

Taxfree på innlands ferge...? Som den ene sier, det et ikke strømstad ferga fu tenker på?

Anonymkode: 23bc3...e25

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aldri vært taxfree på horten-moss😂 det er ikke lov. tenk om alle ferger innenlands hadde hatt taxfree😜

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med Bastøyfergen omtrent fra jeg ble født på 70-tallet siden min far er fra Østfold og min mor fra Vestfold. Jeg kan garantere 110% at det aldri har vært tax-free på den fergen. :ler: 

Anonymkode: 8c6ce...fce

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneRutta skrev (17 minutter siden):

Nei, jeg tenkte på Horten - Moss ferja. Vi skulle hjem, ikke til Sverige.

Det er mange som reiser Sandefjord-Strømstad  og E6 videre nordover, feks til Romerike. Hvis du har kjøpt taxfree på vei hjem fra Sandefjord tidligere så har du garantert reist via Strømstad 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd og skam at de skal ta fra oss alt. Alle ferjer jeg har tatt tidligere, siden barndommen har hatt tax free. De tenker mest på seg selv, disse politikerne, og hvordan de skal få seg litt billige inside handlede aksjer og mindre skatter selv, så skal de vanlige få seg en runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneRutta skrev (7 minutter siden):

Det er synd og skam at de skal ta fra oss alt. Alle ferjer jeg har tatt tidligere, siden barndommen har hatt tax free. De tenker mest på seg selv, disse politikerne, og hvordan de skal få seg litt billige inside handlede aksjer og mindre skatter selv, så skal de vanlige få seg en runde.

Misforstår du hva tax free er?🤔🤔 Mener du egentlig bare en betjent butikk/kiosk/kafe? Altså ikke ubetjent kiosk slik som endel ferjer har.

Tax free er på ferjer mellom ulike land. Og internasjonale flyplasser.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er søren meg ikke taxfree på Nesoddbåten heller jo.... wtf??? 😠🤣

Anonymkode: 739da...b07

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pendlet mellom vestfold og østfold fra 70 tallet pga skilte foreldre. Aldri vært taxfree der 😊

Anonymkode: 82648...147

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har ALDRI vært taxfree på Bastøferja. Aldri. 

Syns det er betenkelig at dere har tatt en sightseeing-tur til Sandefjord på denne tiden av året, og i tillegg klager over kiosken. Overfarten er på hele 30 minutter. 

Trolletråd. 

Anonymkode: 0a019...ae8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er søren meg ikke taxfree på Nesoddbåten heller jo.... wtf??? 😠🤣

Anonymkode: 739da...b07

Noen må gå. 

Anonymkode: 8c6ce...fce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HeleneRutta skrev (9 timer siden):

Mener du bemannet kiosk? At noen jobber bak disken? 

Anonymkode: 23bc3...e25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HeleneRutta skrev (9 timer siden):

Nå tøyser du veldig. Litt for mye, faktisk. Så nå går tråden over til å bli trolletråd

Anonymkode: 4d649...185

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...