Gå til innhold

I måneskinn gror ingenting

Luna Selene

Anbefalte innlegg

Må være en sannhet med modifikasjoner, for kroppen min har vokst seg større i både sol- og måneskinn. Men nå har jeg et dypt ønske om å snu trenden. Lage noen planer og sette noen mål. Rett og slett prøve å ta grep.- Meeen,  jeg er lat, glemsk, og gammel. Sliter med søvn og overgangsalder. De 2 siste har gjort det slik at alt jeg har lagt meg ut rundt midje/mage. En del bumper på veien, men ønsket er altså å minske midje og magemål. So here I go.

Hovedmål:

Minske midjemål

Minske magemå

Månedsmål:

1. hvite uker fom mandag og ut januar,

2. Godtestopp fom mandag og ut januar.Dette er to store mål, og jeg tror det kommer til å gå bra i januar. Så får jeg se om jeg utvider disse målene. 

Mindre ukesmål er:

1. Rydde i klær. Det som er gammelt men for trangt skal ryddes helt bort, slik st det blir lettere å kombinere det som passer.

2. skrittmål, oppstart mandag, er 6000 skritt pr. dag.

3. skal ila neste uke ha lagd et enkelt styrketreningsprogram for rygg, mage, rumpe og lår. Armer…får se etter hvert. 

På mandag kommer jeg til å måle meg rundt midje og mage, og notere meg målene. Her kommer målene til å stå som 0  cm, så får jeg håpe at det etterhvert går i minus og ikke i pluss…🙈

Endret av Luna Selene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk @Amatariel, det var koselig🥰 Ser du har dagbok du også - skal komme over og hilse på når jeg bare kommer meg ordentlig inn i denne dagbokverden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg rydda bort jula, og det gjør meg alltid litt trist. Det blir på en måte så tomt. Men har kjøpt både tulipaner og roser i dag for å freshe opp litt. Det jeg ikke handlet var sjokolade/snacks, greit å ikke friste seg selv. I tillegg har jeg pakket sammen resten av julegodteriet slik at jeg kan ta det med på jobb. Der får det nok bein å gå på😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag=rolig dag. Har fått vaska og rydda i klær. En pose til Fretex ble det. Så deilig med litt mer plass, og ikke minst mer oversiktlig🤩

Ellers har jeg holdt meg unna både noe søtt til kaffen og noe nøttemix som ble satt fram. Nå er det vann som gjelder fram mot middag. Sitter og leser litt om lettbrus kontra sukkerholdig brus og kobling til hjerte- og karsykdommer. I en forskningsgruppe ble det vist økt risiko for både sukker- og søtningsbrus (mest), i forhold til de som ikke drakk brus.  Nå drikker jeg ikke så mye brus, men må si jeg blir litt bekymret når jeg tenker på alle tilsetningstoffer jeg helt sikkert får i meg i løpet av en dag. Og mikroplast….mitt nyttårsløfte er å fjerne alle plastskjærefjøler og gamle kjøkkenredskaper og erstatte med tre. Hjelper kanskje ikke så mye - men  kanskje bittelitt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært som har ryddet i klær! Tror vi alle gjør det litt for sjeldent. Jeg tok en skikkelig økt i høst, og det var sårt etterlengtet! Det var utrolig mye som er for trangt/for stort/for gammelt/bare ikke liker lenger. Etter jeg fikk det ut var det mye lettere å velge antrekk om morgenen som gjør at jeg føler meg vel med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...