Gå til innhold

Hvilke navn er finest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og min mann prøver å bli gravide for første gang, og har derfor laget en liten navneliste. Tenkte å skrive ned noen av navnene for å høre andres tanker. Jeg skjønner at det er vi som skal ta valget til slutt, men syntes oppriktig det er litt gøy å høre andres meninger. Så gjerne kommenter navnene dere liker og ikke liker! Dersom dere har andre forslag er det bare å nevne, er sikkert mange navn vi enda ikke har tenkt på :)

Noen jentenavn vi liker:

Belle

Emilia

Lilja

Mia

Emmeline

Guttenavn vi liker:

Felix

Silas

Mikkel

Axel

Oliver 

Anonymkode: f705a...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok guttenavn. Har en Aksel selv. Liker ikke jentenavnene

Anonymkode: 612c0...3fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle: Det virker som et forsøk på å si at noen er pene når du vet de ikke er, som nabohunden vår som er spesielt stygg for å være hund.

Emilia: Jeg synes Emilia er et ganske greit navn.

Lilja: Lilja er et litt rart navn synes jeg. Det er en annen endelse på ordet "lilje" for å få det til å virke som et jentenavn. Da er det bedre bare å bruke navnet Lilje.

Mia: Mia synes jeg er et fint navn, men det minner meg litt om en katt.

Emmeline: Jeg har aldri skjønt navnet egentlig. Liker det ikke.

Felix: Nja, tja. Det er et greit navn, men det eller Fabian er liksom stereotyper for styrtrike gutter som ber pappaen betale.

Silas: -as-navn liker jeg ikke, men det er bare meg. Silas er kanskje litt lite "norsk", og hvis du - og partneren er - er kan det virke litt dumt å bruke et unorsk navn.

Mikkel: Mikkel minner meg om reven i Hakkebakkeskogen, og han var altfor slu til å assosieres med. Navnet i seg selv derimot er ikke så gærent.

Axel: Uff, egentlig liker jeg ikke Axel, men det er bare meg. Axel er egentlig et greit navn.

Oliver: Jeg føler "alle" skal kalle barna sine Oliver.

Anonymkode: a3c7f...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmeline og Lilja er ok

Aksel og Oliver er ok

Andre navn: Vilja/Vilje, Amelia, Amalie, Isabella, Annie, Wilma, Klara, Ronja, Kristense, Emmerense, Olivia, Ylva

Jonas, Herman, Filip, William, Sander, Leo, Emil, Mathias, Kasper, Ansel, Gaute, Lucas, Isak, Tobias.

Anonymkode: a7dd8...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Emilia og Mia av jentenavnene. Belle er vanskelig uttalemessig - har hørt det ropt opp med e uttalt på slutten på første skoledag, og da tenkte jeg bare ‘bjelle’.

Silas var fint til gutt! Ikke så vanlig. Lett å skrive, lett å uttale.

Anonymkode: 21c92...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei! Jeg og min mann prøver å bli gravide for første gang, og har derfor laget en liten navneliste. Tenkte å skrive ned noen av navnene for å høre andres tanker. Jeg skjønner at det er vi som skal ta valget til slutt, men syntes oppriktig det er litt gøy å høre andres meninger. Så gjerne kommenter navnene dere liker og ikke liker! Dersom dere har andre forslag er det bare å nevne, er sikkert mange navn vi enda ikke har tenkt på :)

Noen jentenavn vi liker:

Belle

Emilia

Lilja

Mia

Emmeline

Guttenavn vi liker:

Felix

Silas

Mikkel

Axel

Oliver 

Lilja eller Mia, Aksel ikke x, eller silas 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksel er ekstremt mye brukt for tida. Men fint da. 

Mikkel og Oliver er sjarmerende navn. 

Jentenavnene er ikke helt i min sjanger. Men Mia er jo koselig og fint. 

Anonymkode: e6bb5...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmeline er søtt. Likte best Mikkel av guttenavnene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilia er nydelig synes jeg. Lilja er også ganske fint. Liker ikke guttenavnene så godt, men liker generelt få guttenavn 😅 Ville valgt Silas eller Oliver på lista deres. 

Anonymkode: 2b024...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen jentenavn vi liker:

Belle

Emilia

Lilja

Mia

Emmeline

Guttenavn vi liker:

Felix

Silas

Mikkel

Axel

Oliver 

Emilia og Mia er veldig fine. Av guttenavnene liker jeg Axel og Mikkel. 😊

Anonymkode: 6d38d...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilly Rose, Tuva, Sunniva, Georg, Sebastian, Aleksander, Greger, Konrad…

Anonymkode: 0190d...904

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 19.17):

Noen jentenavn vi liker:

Belle

Emilia

Lilja

Mia

Emmeline

Guttenavn vi liker:

Felix

Silas

Mikkel

Axel

Oliver 

Fine navn! 🥰 Jeg liker spesielt godt Emilia og Lilja, Felix og Oliver. Kjenn på hvordan navnene passer sammen med etternavnet deres, og følg magefølelsen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...