Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 Der jeg kommer ifra sier vi smokk,men her jeg bor nå sier man tutt. Hvor mange navn finnes det på denne smokken/tutten??
LilleMy Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 "Sutt" er vel også ett relativt vanlig bregrep for "greia"? Min egen på 20 md sier "fokk" - men så dytter hun inn en f istedenfor sm i alle sammenhenger enn så lenge
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #4 Skrevet 4. mars 2006 smokk eller sutt der jeg kommer fra opprinnelig, her hvor jeg bor nå sier man sutt.
la Flaca Skrevet 4. mars 2006 #5 Skrevet 4. mars 2006 Vi sier også smokk her Trondheim, men ifølge lillesnuppa heter den "Boo"!
Gjest Emera Skrevet 4. mars 2006 #7 Skrevet 4. mars 2006 "Sutt" er vel også ett relativt vanlig bregrep for "greia"? Min egen på 20 md sier "fokk" - men så dytter hun inn en f istedenfor sm i alle sammenhenger enn så lenge ← Det gjorde datteren min og i en periode. Sminke, for eksempel, ble til "fminke." Her kaller vi det gjerne "en smokke."
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #12 Skrevet 4. mars 2006 Jeg sier tutt, men her jeg bor nå sier de fleste smokk.
Nita Skrevet 4. mars 2006 #19 Skrevet 4. mars 2006 Lillebroren min kalte den for "æsjen"...takket være foreldrene mine som prøvde å venne ham av med den gjennom å si æsj hver gang han puttet den i munnen.... funket heller dårlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå