AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:21 #1 Del Skrevet fredag kl 17:21 Har noen erfaring med denne diagnosen hos sine barn og vil dele erfaringer? Anonymkode: 0506f...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:39 #2 Del Skrevet fredag kl 17:39 Min datter har diagnosen, men det var den første i en rekke diagnoser - der autisme er en annen. Vanskelig å vite i hvilken grad språkvanskene er del av autismen. Det er i hvert fall helt klart det som hemmer henne mest i hverdagen. Innlæring av ord tar lang tid, språkforståelsen er vesentlig dårligere enn hva man først oppfatter når man snakker med henne og ting som er innlært blir borte igjen. Anonymkode: 60c14...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:56 #3 Del Skrevet fredag kl 17:56 Det er en vanskelig diagnose å få, veldig stor ubderdiagnostisering. Det går ofte i familier. Vi ser det nå i vår familie når mine og mine søskens barn har fått diagnosen, så kjenner vi det jo igjen i familien. Fordi det er en så ukjent diagnose har vi måttet kjempe mye og møtt lite forståelse. Anonymkode: 99c15...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:15 #4 Del Skrevet fredag kl 18:15 Begge har ervervet pga epilepsi. Ene fikk diagnosen ved 2års alder. Fikk epilepsi diagnosen ved 12 års alder da konkluderer de at språkvansker kom pga epilepsi aktivitet i språksenteret Samme fikk vi beskjed om på yngste som fikk diagnosen epilepsi ved 3 års alder. Begge er nå store videregående og lærling. Slit med å finne rett ord til tider, slitt å forstå enkelte fremmedord. Kan gi ting egene navn eller forklarer tingen de mener hvis de ikke finner ordet til tider, gjorde det en del når de var yngre. Var og mye at de ikke fullførte setninger når de ikke fant ordet og sa glem det . Fins egen side på Facebook hvor en kan få mye tips og hjelp Anonymkode: 2757b...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå