AnonymBruker Skrevet 4. januar #81 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foreslår at hver gang han sutrer så ramser du opp for han, på en rolig måte, alt du gjør. Og all fritid han ytoss alt får. Jeg går ut i fra at han har vært klar over hva yrket ditt er og bidratt med å lage de 3 barna. Si at hans sure kommentarer påvirker deg negativt. Så kan du jo spørre om han tror han vil få mindre ansvar hvis dere skilles og han skal ha barna 50 % alene. Funker ikke det er kanskje en tur på familievernkontoret på sin plass, en prat med noen utenfra for å prøve og få han til å forstå. Siste utvei er vel å gå fra hverandre. Anonymkode: f1517...803 Tror forslaget om å realitetsorientere ift skilsmisse er det beste her. Store sjanser for at folk på familievernkontoret vil reagere som enkelte i tråden her og gi mannen full støtte. Helt utrolig. Hvis ikke de selv har gått turnus og vet fordelene og ulempene. Anonymkode: a4db5...331 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #82 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dakaaar lille dramaqueen som er offer... Anonymkode: 2aaf3...8f2 Er du seriøs??? Det er jo han som er drama Queen og forsurer stemninga fordi han må være alene med sine egne barn hver tredje helg. Ikke vær så besatt av å kritisere damer at dere mister hjernen underveis. Anonymkode: 1e82c...9ba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #83 Del Skrevet 4. januar Det er veldig mange som jobber turnus, helg, kveld og natt. Har ikke statistikk på det, men vil tro at halvparten av yrkesaktive (minst!) har en eller form for jobb på ubekvemme tidspunkt, i hvertfall sporadisk. Samfunnet må jo gå rundt, hele tiden. Og det har blitt «verre» med tiden. I romjula jobbet jeg ei vakt til 22. Etter vakta var jeg heldig og kunne handle på kiwi som er åpent til kl 11. Helsepersonell i kommuner og helseforetak, legevakt, ambulanse. Politi, brannfolk. Vektere. Industriarbeidere. Butikkansatte, hotell og restaurant og øvrige servicepersonell. Så har du de som er borte fra familien i lange perioder som sjøfolk og oljearbeidere. Så har du IT-folk og annet teknisk personell som har hjemmevakt og kanskje må rykke ut. Dyrleger. Bøndene må også jobbe ubekvemt, kyrne må melkes også julaften. Kommer nesten ikke på jobber jeg nå som kun er 08-16. 😅 Hvis alle med små barn kun skulle jobbe innen det tidsrommet ville samfunnet stoppet helt opp. Derfor må vi samarbeide og hjelpe hverandre. Gjelder også mannen til ts. Når vi som begge jobbet turnus fikk det til å funke med 4 barn, må ts og mannen få det til og. Anonymkode: a4db5...331 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. januar #84 Del Skrevet 4. januar Han er jo ikke hjemme alene med barna hver ettermiddag og hver kveld, det er snakk om 2 ettermiddager/kvelder i uken + enten dagvakt eller aftenvakt hver tredje helg. Dvs at hver tredje helg er ts borte ca 8 timer fra morgenen av eller fra ettermiddagen av. Ts skriver at hun leverer hver morgen i barnehagen, både de dagene hun jobber og de dagene hun jobber kveld eller har fri. En sykepleier er også tidligere ferdig etter dagvakt en de som jobber f.eks. 8-16 mandag- fredag, så da går jeg utifra at det er hun som også henter barna + lager middag etter jobb i tillegg til fridager. Det er ikke akkurat så mye styr med barna for mannen de dagene ts jobber kveld, hverken de to dagene i uken eller på helg. 2 dager i uka så må han hente de i bhg, gi de middag, og være sammen med de til han må gi de kveldsmat, stelle de for natta og legge de. Bhg-barn er ofte slitne etter en dag i bhg, og de fleste barn har litt skjermtid sånn at han også får slappet av etter jobb. Husker selv fra barna var små at det var ikke mange timene vi fikk sammen i ukedagene etter middag og frem til sengetid i 19-19.30 tida (yngste kunne gjerne kubbe allerede i 18-tida pga hun er av den kveldstrøtte typen) Arbeidshelger krever litt mere av far, men merk at ts er ikke borte fra morgen til kveld. Vil anta (ut i fra hvordan mannen hennes høres ut til å være…) at det er hun som står opp med barna sånn at han kan sove lengre når hun skal på jobb ettermiddag. Så på ettermiddagen er det han som har ansvar fra ca 14/14.30 til barna legger seg. Når ts jobber dag må han stå opp med barna (med mindre barna står opp tidlig og ts steller de og gir de mat før hun drar) og til ts er hjemme rundt kl 15 (klokkeslett tar jeg sånn ca fra da jeg jobbet samme turnus med 1 kveld i uka + hver tredje helg) Ts tar i tillegg unna husarbeid, klesvask, handling, aktivisering av barna (og mulig hun også gjør som jeg gjorde før aftenvakt i ukedagene; lagde middag før jeg dro på jobb sånn at mannen min bare kunne varme opp/sette i ovnen da han kom hjem) før hun skal på jobb. Så ts har egentlig dobbel jobb; husarbeid og planlegging, innkjøp osv før og etter jobb, i tillegg til turnusjobb, mens mannen behøver bare å ta seg av sine egne barn noen timer før sengetid 2 dager i uken, samt enten ca 7-8 timer hvis ts jobber dag eller fra ca 14.30 til barna legger seg når ts jobber kveld hver tredje helg. Antar i tillegg at ts ikke kommer hjem til ryddig hus sånn at hun kan slappe av etter jobb heller…..mannen har jo «passet på» (man er ikke barnevakt for egne barn’ barna må vite, og har hatt det skikkelig tøft (🙄) Så det mannen hennes klager over er å hente i bhg + ansvar for barna til de legger seg 2 kvelder i uka, og at han hver tredje helg har de alene til enten ca kl 15 eller ca 14.30 til de legger seg hver tredje kveld. Sine egne barn. Og han slipper det meste av det såkalte tredje skiftet da ts tar unna forefallende og planlegging før og etter jobb. Antar også at han visste om jobben til ts da de ble sammen og bestemte seg for å stifte familie Dessuten er det ikke så mange år igjen til barna blir mere selvstendige, behøver ikke aktivisere de og følge med hele tiden. Men da blir det vel klaging over at han må følge de opp med lekser, foreldremøter og barnebursdager til venner, evt kjøring til og fra aktiviteter 2 ettermiddager i uken 🙄 Sånne personligheter finner alltid noe å klage på. Av egen erfaring og mening så er det kjipere å være den som jobber turnus, særlig når barna er små, pga man går glipp av mye. Ikke noe kjekt å jobbe kveld på julaften f.eks. Eller jobber påskehelgen. Familiesammenkomster som man går glipp av.. Fordelen med turnus og små barn, som få tenker over, er at man har fridager pga arbeidshelg og kan gi barna en fridag fra bhg, eller levere seint og hente tidlig. Likedan når ts jobber kveld så kan hun levere seinere sånn at barna ikke får så lange dager Såklart så er det beste å jobbe bare dagvakter og ikke helg som sykepleier, men de stillingene er det ikke mange av. De som er så heldig å ha fått jobb på ei dagenhet bytter ikke akkurat jobb. (har mere sympati med venninna mi der eksen jobbet 6 uker på og 6 uker av på en båt……mens hun jobbet turnus i hjemmetjenesten og de hadde to små.. de 6 ukene han var hjemme mente han at han måtte slappe av så hun satt fortsatt med ansvar for familien a/s + husarbeid……ikke en bombe at hun tok ut skilsmisse etter 10 år……jeg fatter ikke at hun holdt ut i 10 år engang) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #85 Del Skrevet 4. januar skruf skrev (49 minutter siden): Han er jo ikke hjemme alene med barna hver ettermiddag og hver kveld, det er snakk om 2 ettermiddager/kvelder i uken + enten dagvakt eller aftenvakt hver tredje helg. Dvs at hver tredje helg er ts borte ca 8 timer fra morgenen av eller fra ettermiddagen av. Ts skriver at hun leverer hver morgen i barnehagen, både de dagene hun jobber og de dagene hun jobber kveld eller har fri. En sykepleier er også tidligere ferdig etter dagvakt en de som jobber f.eks. 8-16 mandag- fredag, så da går jeg utifra at det er hun som også henter barna + lager middag etter jobb i tillegg til fridager. Det er ikke akkurat så mye styr med barna for mannen de dagene ts jobber kveld, hverken de to dagene i uken eller på helg. 2 dager i uka så må han hente de i bhg, gi de middag, og være sammen med de til han må gi de kveldsmat, stelle de for natta og legge de. Bhg-barn er ofte slitne etter en dag i bhg, og de fleste barn har litt skjermtid sånn at han også får slappet av etter jobb. Husker selv fra barna var små at det var ikke mange timene vi fikk sammen i ukedagene etter middag og frem til sengetid i 19-19.30 tida (yngste kunne gjerne kubbe allerede i 18-tida pga hun er av den kveldstrøtte typen) Arbeidshelger krever litt mere av far, men merk at ts er ikke borte fra morgen til kveld. Vil anta (ut i fra hvordan mannen hennes høres ut til å være…) at det er hun som står opp med barna sånn at han kan sove lengre når hun skal på jobb ettermiddag. Så på ettermiddagen er det han som har ansvar fra ca 14/14.30 til barna legger seg. Når ts jobber dag må han stå opp med barna (med mindre barna står opp tidlig og ts steller de og gir de mat før hun drar) og til ts er hjemme rundt kl 15 (klokkeslett tar jeg sånn ca fra da jeg jobbet samme turnus med 1 kveld i uka + hver tredje helg) Ts tar i tillegg unna husarbeid, klesvask, handling, aktivisering av barna (og mulig hun også gjør som jeg gjorde før aftenvakt i ukedagene; lagde middag før jeg dro på jobb sånn at mannen min bare kunne varme opp/sette i ovnen da han kom hjem) før hun skal på jobb. Så ts har egentlig dobbel jobb; husarbeid og planlegging, innkjøp osv før og etter jobb, i tillegg til turnusjobb, mens mannen behøver bare å ta seg av sine egne barn noen timer før sengetid 2 dager i uken, samt enten ca 7-8 timer hvis ts jobber dag eller fra ca 14.30 til barna legger seg når ts jobber kveld hver tredje helg. Antar i tillegg at ts ikke kommer hjem til ryddig hus sånn at hun kan slappe av etter jobb heller…..mannen har jo «passet på» (man er ikke barnevakt for egne barn’ barna må vite, og har hatt det skikkelig tøft (🙄) Så det mannen hennes klager over er å hente i bhg + ansvar for barna til de legger seg 2 kvelder i uka, og at han hver tredje helg har de alene til enten ca kl 15 eller ca 14.30 til de legger seg hver tredje kveld. Sine egne barn. Og han slipper det meste av det såkalte tredje skiftet da ts tar unna forefallende og planlegging før og etter jobb. Antar også at han visste om jobben til ts da de ble sammen og bestemte seg for å stifte familie Dessuten er det ikke så mange år igjen til barna blir mere selvstendige, behøver ikke aktivisere de og følge med hele tiden. Men da blir det vel klaging over at han må følge de opp med lekser, foreldremøter og barnebursdager til venner, evt kjøring til og fra aktiviteter 2 ettermiddager i uken 🙄 Sånne personligheter finner alltid noe å klage på. Av egen erfaring og mening så er det kjipere å være den som jobber turnus, særlig når barna er små, pga man går glipp av mye. Ikke noe kjekt å jobbe kveld på julaften f.eks. Eller jobber påskehelgen. Familiesammenkomster som man går glipp av.. Fordelen med turnus og små barn, som få tenker over, er at man har fridager pga arbeidshelg og kan gi barna en fridag fra bhg, eller levere seint og hente tidlig. Likedan når ts jobber kveld så kan hun levere seinere sånn at barna ikke får så lange dager Såklart så er det beste å jobbe bare dagvakter og ikke helg som sykepleier, men de stillingene er det ikke mange av. De som er så heldig å ha fått jobb på ei dagenhet bytter ikke akkurat jobb. (har mere sympati med venninna mi der eksen jobbet 6 uker på og 6 uker av på en båt……mens hun jobbet turnus i hjemmetjenesten og de hadde to små.. de 6 ukene han var hjemme mente han at han måtte slappe av så hun satt fortsatt med ansvar for familien a/s + husarbeid……ikke en bombe at hun tok ut skilsmisse etter 10 år……jeg fatter ikke at hun holdt ut i 10 år engang) Takk for dette innlegget. Som jeg skulle skrevet det selv. Dette er hva mannen klager over. Mens ts har både det 1., 2., og 3. skiftet. Helt utrolig. Ser på mange av kommentarene her at folk er misunnelige på turnusarbeidere fordi vi av og til har fri i uka og når barna er i skole/barnehage. De tenker ikke over at vi aldri har noe som ligner på jule-eller påskeferie. Julaften må vi jobbe, kveld år om annet da vi har rullering og må ta hver vår tørn. Synes KLP sin reklame er så fin.. med den lille gutten som har gjemt bilnøklene. Du får godt frem både fordelene og ulempene ved å jobbe turnus! Anonymkode: a4db5...331 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #86 Del Skrevet 4. januar Det er enkelt å skrive, det er ikke jobb i seg selv, man leser informasjon og skriver det man skriver til det man har interesse for. Så hvilke svar forventer en trådstarter? iallfall er det risiko å få servert alle versjoner. Kulturer. Men som regel får man svar fra middelholdninger i samfunnet. Anonymkode: 7c890...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #87 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du gjør virkelig ikke alt. Du er jo borte halve tiden? At du gjør ting når du har fri og er alene hjemme skulle virkelig bare mangle. Han har helger, kvelder og netter alene med tre barn konstant? Tror ikke et sekund på at du alltid levere og henter alle tre - du jobber jo til disse tider du også? Det ER faktisk slitsomt å være alene med tre små barn, og det er enda værre når de blir større og må kjøres tre ulike steder samtidig. Her ga mannen opp turnusjobbingen da, for det gikk ikke opp rett og slett. Ikke uten at man blir en evig masekjerring om at barna dine må sitte på med andre for å få vært med på ting. Tenk på at han nok knapt har en time alene ila uka - når han ikke er på jobb passer han barn. Morgen, ettermiddag, kveld, natt. Hver dag, 7 dager i uken. Det er ikke synd på dere som jobber turnus, det er selvvalgt og det passer svært dårlig i familielogistikken. Kanskje man ikke skulle fått 3 barn når man bare er hjemme delvis? Anonymkode: 89a95...40e Jeg er alene 100% med 3 barn de er ungdommer nå og jeg jobber 3 delt turnus full stilling. Selvvalgt ja, men er nå vaktene jeg tjener på så vi får mat på bordet. Synes du svartmale dette veldig. Her går dette fint, men vi bor sentralt Anonymkode: 47c27...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #88 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvor mye arbeid er det i dette hjemmet ditt? Altså greit at det er mye med små barn, men ta igjen arbeid som ble gjort i helgen på fridager. Hva gjør folk i helgene? Jeg har det ganske så ryddig, og rent. Jeg bruker virkelig ikke en hel helg på å gjøre rent i egen helg. Barna kan man ikke ta igjen tid med, de er der og jeg ønsker også å være med de. Så ta igjen tid med barn? Jeg forstår ikke dette jeg. Hvorfor får man barn om man gjør opp regnskap med partner? Nå har jeg vært med barna i 5 timer nå er der din tur. Anonymkode: e3643...d9c Med fem stykker i huset er det faktisk masse husarbeid som må gjøres. I ukedagene er det ikke tid til mer enn det som må gjøres hver dag (matlaging, oppvask etc). Og når partner ikke bidrar 50%, men kanskje 5%, blir det desto mer på den som da må gjøre jobben. Jeg bruker fort en hel arbeidsdag på å ukehandle og få huset under kontroll i løpet av helga. Her var ikke poenget at man skal ha et pinlig nøyaktig antall timeregnskap med partner, men at begge parter skal bidra i hjemmet. Noe TS sin partner ikke gjør i tilstrekkelig grad, og ikke min heller. Og det må også anerkjennes at både det å ha vakt OG å holde fortet hjemme med barn og husarbeid faktisk krever noe og er ikke “fri”. Her var poenget at mannen til TS bare sjekker ut når TS kommer hjem, og overlater alt ansvaret for ungene til henne. Som allerede har vært på jobb. De må bidra begge to. Anonymkode: b8e00...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #89 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og jeg mener at hvis ts alltid tydeligvis tar alt husarbeidet resten av uken og de helgene hun ikke jobber, så burde mannen klare å ta alt husarbeidet akkurat den helgen hun jobber. Anonymkode: f069e...7f1 Ja, det er jeg enig i. Som sagt skrev jeg det innlegget før jeg leste et senere innlegg om at TS er den som gjør omtrent alt husarbeidet. Men han tar seg jo fri det sekundet TS kommer inn døra virker det som, så da blir det verre. Anonymkode: b8e00...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #90 Del Skrevet 4. januar Last ned en av de husarbeidappene, så ser han raskt hvor mye du gjør og hvor lite han gjør. Anonymkode: 026c8...557 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #91 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Med fem stykker i huset er det faktisk masse husarbeid som må gjøres. I ukedagene er det ikke tid til mer enn det som må gjøres hver dag (matlaging, oppvask etc). Og når partner ikke bidrar 50%, men kanskje 5%, blir det desto mer på den som da må gjøre jobben. Jeg bruker fort en hel arbeidsdag på å ukehandle og få huset under kontroll i løpet av helga. Her var ikke poenget at man skal ha et pinlig nøyaktig antall timeregnskap med partner, men at begge parter skal bidra i hjemmet. Noe TS sin partner ikke gjør i tilstrekkelig grad, og ikke min heller. Og det må også anerkjennes at både det å ha vakt OG å holde fortet hjemme med barn og husarbeid faktisk krever noe og er ikke “fri”. Her var poenget at mannen til TS bare sjekker ut når TS kommer hjem, og overlater alt ansvaret for ungene til henne. Som allerede har vært på jobb. De må bidra begge to. Anonymkode: b8e00...13a Vi er 5 stykk vi også, bruker overhode ikke så mye tid som du forklarer her. Stort hus, stor tomt, tenåringer. Så dette med å ta igjen tid for å gjøre opp for turnus jobb forstår jeg ikke. Du skrev at ts skulle ta igjen på hennes fridager, nå har du endret hva du skrev. Så klart bør mannen til ts gjør enda mer enn det lille han gjør. Anonymkode: e3643...d9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #92 Del Skrevet 4. januar Jeg er selv sykepleier og jobber turnus. All honnør Til de som jobber 8-16, de hadde tatt livet av meg. Jeg tar ekstra på hjemmebane når jeg jobber aftenvakter, skal På Natt eller helg. Jobber langvakter i helger. Vi har 3 barn og får dE til å funke. Vi har vært I lag i 20 år så han vet ikke om noe annet liv han heller, og han vet at jeg ikke er en 8-16 type, jeg er noe mere ustrukturert. Han får ekstra de ettermiddagene, helger og røde dager, men huset er da rent, vaskerommet er halveis tømt, dagens middag er halveis på gang, jeg forsøker å legge de til rette, da en 8-16 jobb ruinerer min alenetid, som jeg dør uten samt at ungene alltid har hatt en fridag fra bhg hver 14 dag og at noen er hjemme av og til iallefall når de er tidlig ferdig på skolen, noe som også har vært viktig for oss. Vi har valgt å bosette oss rimelig sentralt så logistikken i sin tid skulle bli bedre. De kan gå til skole, trening, venner,bussen og butikken er 2 min unna, vaskehjelp 1-2 ganger hver mnd og han reiser med sin jobb annenhver mnd og får seg litt alenetid der, så han klager ikke så mye..kanskje mest på røde dager, men de er vonde for alle oss som jobber turnus. Anonymkode: 93167...942 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #93 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (På 4.1.2025 den 5.01): Dakaaar lille dramaqueen som er offer... Anonymkode: 2aaf3...8f2 Dette kan du spare deg for Anonymkode: 81cfe...359 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. januar #94 Del Skrevet 5. januar (endret) Det ville ikke jeg tatt som irriterende. Hadde sikkert sagt:Så deilig for deg. Kos deg Endret 5. januar av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #95 Del Skrevet 5. januar TS: jeg forstår begge to. Altså, jeg har ingen problem med å forstå at helger der du er på jobb er en ekstra belastning på mannen (i forhold til helger der begge har fri). Litt dårlig gjort å sutre, for det endrer ingenting. Det gjør kun ting verre for deg og ikke bedre for noen. Skal dere endre noe ang dette - som å diskutere om du skal endre din jobb på noe vis - så må det diskuteres saklig og rolig. Jeg synes også det er «kave» når mannen plutselig skal reise vekk en uke..selv om jeg vet at aleneforeldre har det slik alltid. Vårt familieliv er på alle måter lagt opp til at vi er to. Når det er sagt, så høres det ut som om mannen her trenger en skikkelig realitetsorientering på hva som er av oppgaver og belastninger i Familien AS. Jeg tror han har litt skylapper for seg og sitt, slik at den høyst reelle ekstrabelastningen disse helgene er, tar enormt stor plass for han? Bare et forslag..kunne dere hver for dere laget en oversikt over to uker (en med helgejobbing og en uten, bare bli enige om at du har kveldsvakt mandag og torsdag f.eks. noe realistisk)? Time for time, dag for dag. Kanskje de siste to ukene som var? Når er dere på jobb? Hvem leverer og henter i bhg? Hvem handler når? Planlegger middag? Lager middag? Vasker klær, fikser bilen, slår plenen, planlegger uka med aktiviteter/besøk/presanger +++ Når er dere alene med ansvar for ungene? Når var dere ute av huset alene? Ser for meg et slags skjema som kan fylles ut og fargelegges med fargekoder for de ulike tingene. Avtal en kveld der dere skal snakke sammen over et glass vin, se på skjemaene og diskutere hvilke grep dere kan/skal ta for å gjøre ukene bedre for begge to. Forhåpentligvis vil det komme ganske tydelig frem hvordan totalbelastningen er for hver av dere..og dere bør jo diskutere om din jobb med turnus er noe som bør endres (annen type jobb, bare ta vakter som noen foreslo eller noe). For all del, kanskje er denne turnusjobbingen blitt noe mannen er drittlei av..det er nå en ærlig sak..Men den diskusjonen bør jo også ta for seg ting som: alt du gjør i dag som du ikke vil kunne gjøre med en 8-16 jobb (og som vil tvinge frem at han tar mer i hverdagen), din emosjonelle tilknytning til jobben evt, økonomi/trygghet/pensjon +++ Vi kvinner er ganske gode til å ta dette her tredje skiftet, og ofte på en slik måte at mannen ikke egentlig er klar over det eller bare er vant med det. Urettferdig? Ja. Delvis vår egen skyld også? Ja. Snakker til meg selv også her altså! Anonymkode: f7752...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #96 Del Skrevet 6. januar TS: oppdater gjerne om du/dere gjør noe som fører til endring i oppførsel eller praktiske løsninger 😅 Anonymkode: f7752...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå