Gå til innhold

Jeg er så LEI av kommentarene til mannen om turnusjobbing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sykepleier og jobber da selvsagt kveld og helg.

Hver_eneste arbeidshelg så kommenterer han "arhh... herlig med helg ja ..." (ironisk)

Fordi han blir alene med tre barn noen timer i mens jeg jobber, da han selv jobber mandag til fredag og ser endelig frem til den etterlengta helgen/kvelden.

Hvorfor betyr hans jobb mer enn min? Jeg tar mye på hjemmebane, så jeg er så lut lei de kommentarene!

Anonymkode: 0d6a6...557

• Liker 6
  • Hjerte 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det ER slitsomt å være alene med barn, langt mer enn å være i de fleste jobber.

Du har vel fri på tidspunkt hvor barna er i barnehagen og kan hente deg inn, mens han har kun kvelder?

Jeg har en mann som jobber turnus og han har heldigvis empati nok til å vise medfølelse om jeg ikke ser fram til en helg alene med barna etter en slitsom arbeidsuke.

Anonymkode: f5fe7...364

• Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi det ER slitsomt å være alene med barn, langt mer enn å være i de fleste jobber.

Du har vel fri på tidspunkt hvor barna er i barnehagen og kan hente deg inn, mens han har kun kvelder?

Jeg har en mann som jobber turnus og han har heldigvis empati nok til å vise medfølelse om jeg ikke ser fram til en helg alene med barna etter en slitsom arbeidsuke.

Anonymkode: f5fe7...364

Enig med det du sier her. Og sånn er det jo at noen må jo jobbe helger og kvelder. Personlig syns jeg at når mannen da f.eks. må påpeke det så negativt ville jeg følt meg veldig dårlig og det er jo unødvendig 

Anonymkode: 7a02b...b47

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må prate sammen om hvordan du skal få slippe.å få høre sånt, samtidig som dere sammen gjør jobbhelgene enklest mulig å ha barn aleine i.  

Anonymkode: 3d42e...7d9

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ofte mer slitsomt å være alene med tre små en helg enn å jobbe.

Anonymkode: 2b9fe...0c1

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg ikke jobber som sykepleier lenger, mannen hatet at jeg jobbet kveld og helg, og satt det som premiss før vi fikk nr. 2, at jeg ikke skulle jobbe turnus lenger. 

Anonymkode: 07bf7...6e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hver_eneste arbeidshelg så kommenterer han "arhh... herlig med helg ja ..." (ironisk)

Fordi han blir alene med tre barn noen timer i mens jeg jobber, da han selv jobber mandag til fredag og ser endelig frem til den etterlengta helgen/kvelden.

Hvorfor betyr hans jobb mer enn min? Jeg tar mye på hjemmebane, så jeg er så lut lei de kommentarene!

Du får spørre ham om han synes det blir topp med bare en inntekt, da. For du må jo nesten slutte i jobben hvis han skal få helgene fri.

Anonymkode: 95f15...3ff

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnus var en av hovedgrunnene til at jeg slo opp med eksen. Jeg orker ikke å skulle bære hovedvekten av barneansvaret alene. Skjønner mannen din godt.

Anonymkode: dac85...cbb

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at både jeg og mannen slipper å jobbe helg. Jeg har en jobb der jeg har flere sykepleiere som kollegaer, og samtlige har sagt de er utrolig glade for å ha sluttet i sine sykepleierstillinger og startet et ny karriere der de kan slippe turnusarbeid og ha fri på helg.

Jeg kan skjønne at mannen din synes det er slitsomt å skulle passe unger i helgene om han har jobbet hele uken. Men sånn er det jo bare, noen må jo jobbe i helgene også. Men merker selv at når helgen kommer er det slitsomt å aktivisere to barn fra morgen til kveld. Når søndagen kommer og de er lagt for kvelden er jeg ofte helt utslitt.

Anonymkode: fdab8...362

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå er det ofte mer slitsomt å være alene med tre små en helg enn å jobbe.

Anonymkode: 2b9fe...0c1

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Turnus var en av hovedgrunnene til at jeg slo opp med eksen. Jeg orker ikke å skulle bære hovedvekten av barneansvaret alene. Skjønner mannen din godt.

Men det er det yrket jeg har.

Jeg søker på andre stillinger, men pr nå så får jeg ikke gjort noe. Og å høre det hver eneste helg og kveld er så sykt utmattende.

Jeg VET at det er slitsomt, men jeg føler også at jeg gjør opp for meg med å levere hver eneste dag, stort sett hente, handle, lage all middag, rydde, vaske. Jeg gjør virkelig alt.

• Liker 19
  • Hjerte 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er veldig glad for at både jeg og mannen slipper å jobbe helg. Jeg har en jobb der jeg har flere sykepleiere som kollegaer, og samtlige har sagt de er utrolig glade for å ha sluttet i sine sykepleierstillinger og startet et ny karriere der de kan slippe turnusarbeid og ha fri på helg.

Jeg kan skjønne at mannen din synes det er slitsomt å skulle passe unger i helgene om han har jobbet hele uken. Men sånn er det jo bare, noen må jo jobbe i helgene også. Men merker selv at når helgen kommer er det slitsomt å aktivisere to barn fra morgen til kveld. Når søndagen kommer og de er lagt for kvelden er jeg ofte helt utslitt.

Anonymkode: fdab8...362

Men aktivisere fra morgen til kveld?

Lørdager kommer jeg ofte hjem kl 15, og da stikker han ut - og jeg har de resten av dagen.

Jobber jeg kveld så begynner jeg kl 15, og han gjør sitt fram til kl 15.

• Liker 9
  • Hjerte 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke har en slik mann, men ts jeg fant en mann som også jobbet turnus. Som forstod hvordan det er. Folk som jobber normalstilling, fri hver helg aner ikke at det å jobbe helg, natt, kveld, tidlig om hverandre er slitsomt. Jeg bytter lett bort jobbhelgen med å være hjemme med barna isteden. Vi har 3 barn, jeg og mannen har jobbet motsatte helger av hverandre så lenge barna var små. Jeg synes det er luksus å kunne si at nå er vi alle 5 i en helg. 
Så har vi jobbhelgen våre da, vi kommer hjem eller drar på jobb å har barna alene enten før eller etter jobb. 
Noen må jobbe turnus, så synes det er synd at man blir klaget på og ikke minst fortalt hvor mye fri vi har i forhold til andre 

Anonymkode: e3643...d9c

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vedkommende over meg sa.

Det er adskillig mer utmattende å jobbe turnus i tillegg til å ta unger før eller etter jobb i helgene. 

Helgefri med de små (når partner er borte) er rene ferien å anse i forhold.

Anonymkode: e2743...388

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er det altså du som tar barna de helgene du ikke er på jobb. Og han syter over at han må ta en helg alene. Dvs halve fre lør og søn, som blir 1,5 dag helt alene med barna…. Jævla idiot!

Anonymkode: 38e74...d05

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den betyr vel ikke mer, men er jo ikke til å stikke under en stol at helgejobbing er noe drit, også selvsagt for den som sitter med alt ansvar alene mens barnehage, skole og Sfo er stengt og han har jobbet mandag til fredag. Herregud 

Anonymkode: bc919...ec2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg søker på andre stillinger, men pr nå så får jeg ikke gjort noe. Og å høre det hver eneste helg og kveld er så sykt utmattende.

Jeg VET at det er slitsomt, men jeg føler også at jeg gjør opp for meg med å levere hver eneste dag, stort sett hente, handle, lage all middag, rydde, vaske. Jeg gjør virkelig alt.

Hvordan rekker du å levere hver dag Nåt du jobber fullt? Har du ikke dagvakter? De begynner vel 07:30?

Anonymkode: bc919...ec2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør du når du har aftenvakt og fri? Hjemme og gjør det du vil? Eller husarbeid, rydder, leverer og henter, lager klar middag, handler? 

Hvis alt er klart til helgen og far kun har ungene og tenke på det ikke jeg problemet. Dessuten er du hjemme halve dagen lørdag og søndag. Jobber du kveld kan kanskje han sove utpå den dagen?

Anonymkode: e679e...e19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare jobber vanlige vakter og tar barna resten av dagen synes jeg ikke han skal klage.

Jeg tar barna hver helg, men helgene min turnusmann ikke jobber er jo åpenbart bedre uansett fordi vi kan gjøre noe sammen og jeg kan få noe avlastning.

Han har en sånn type vaktordning at jobbhelgene er han borte hele helgen. Stort sett sitter han å ser på film, spiser godteri, spiller spill og scroller på telefonen med fullt betalt. Jeg på min side jobber ræva av meg fra morgen til kveld med barna. Ja, jeg HATER jobbhelgene hans og han får høre det hver gang.

Anonymkode: ba52e...b15

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg forklarte bare hvorfor jeg valgte bort noen med turnusjobb. Men mindre turnusjobben er så godt betalt at jeg kan jobbe veldig redusert, og i tillegg spare pensjon til meg, er jeg ikke interessert i å bygge et liv med et menneske med en slik livsstil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du gjør virkelig ikke alt. Du er jo borte halve tiden? At du gjør ting når du har fri og er alene hjemme skulle virkelig bare mangle. Han har helger, kvelder og netter alene med tre barn konstant?

Tror ikke et sekund på at du alltid levere og henter alle tre - du jobber jo til disse tider du også?

Det ER faktisk slitsomt å være alene med tre små barn, og det er enda værre når de blir større og må kjøres tre ulike steder samtidig. Her ga mannen opp turnusjobbingen da, for det gikk ikke opp rett og slett. Ikke uten at man blir en evig masekjerring om at barna dine må sitte på med andre for å få vært med på ting.

Tenk på at han nok knapt har en time alene ila uka - når han ikke er på jobb passer han barn. Morgen, ettermiddag, kveld, natt. Hver dag, 7 dager i uken.

Det er ikke synd på dere som jobber turnus, det er selvvalgt og det passer svært dårlig i familielogistikken. Kanskje man ikke skulle fått 3 barn når man bare er hjemme delvis?

Anonymkode: 89a95...40e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...