Gå til innhold

Skal jeg gidde å kalle dem ekser? Useriøse drittsekker, hva er de verdt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i tre forhold, eller «forhold» for de to første. Og jeg er usikker på hva jeg skal kalle de to første da de er to søppelfyrer som ikke er verdt skitten under skoene for meg.

Første var jeg sammen med ca 4-6 måneder, avstandsforhold. Jeg hadde et ønske om å besøke han i hans hjemby mest, derfor ble det slik. Men hver gang jeg besøkte han så skulle han absolutt ut og drikke seg drita på byen og gni seg oppetter andre damer på byen foran meg, og helst forlate meg sittende alene. Så dumpet han meg bare og prøvde å fylleringe meg fra sin hjemby etter noen uker for å liksom bootycalle meg fra 6 timers reisevei unna. Søppelfyr. 

Andre var jeg sammen med i 2,5 år. Også avstandsforhold. Etter 2 år kjøpte vi leilighet sammen, men han var nesten aldri hjemme da han jobbet offshore og mest sannsynlig var mye utro. Hele forholdet bedrev han psykisk vold i form av latterliggjøring og minimering av meg, samt hevdelse av hans eget narsissistiske ego. Et halvt år etter leilighetskjøp dumpet han meg ut av det blå. Han sa det ikke var noen andre i bildet, men jeg hadde allerede sett han skrive meldinger med en kollega som han bedyret overdrevent «det er bare en kollega». Et halvt år etter dette kjøpte han leilighet med henne og samme år kjøpte de hytte sammen. Ett år etter dette igjen giftet han seg med henne. 

Mamma tenkte fra første sekund hun møtte ham at han måtte være homofil. Jeg var veldig usikker på meg selv da jeg møtte han og jeg valgte nok å se forbi mye for å oppnå kjærlighet, viste seg å være ganske falsk kjærlighet dette iallefall. Den dag i dag er jeg fortsatt overbevist om at han er homofil, eller iallefall en høy prosentandel homofil, all den tid sexpreferansen hans omtrent kun var anal, alle tegnene som mamma så umiddelbart, all latterliggjøringen og den psykiske volden han begikk mot meg, at han plutselig fulgte 100 nye mannlige instabrukere etter bruddet med meg, all den skjulte utroskapen, forfengeligheten hans og ikke minst det at han måtte skynde seg med å kjøpe eiendommer med både meg og dette nye kvinnfolket han så tilfeldigvis traff på jobb, for så å skynde seg å GIFTE SEG med denne mindre pene kollegaen som er så mye mer av alt det han rakket ned på meg for med denne psykiske trakasseringen sin. 

Jeg er også usikker på om jeg skal kalle demne useriøse, homofile, selvhatende, narsissistiske fyren for eks. Søppelfyr han også.

Jeg har i dag truffet blinkskudd med tidenes Mann som er tvers igjennom snill og behandler meg med respekt. Jeg tror man høster det man sår også når det gjelder parforhold, og her fikk jeg tilbake maks i karma. Jeg er hans første kjæreste noensinne, og første samboer. Og jeg føler han er min første ordentlige også. Han er like seriøs om forholdet, samboerskapet og fremtiden som meg, og vi har et barneønske i fremtiden. Jeg vil egentlig helst kalle han min første kjæreste og glemme disse ekle eksene. Føler ikke de er verdt å bli kalt mine ekser, føler ikke de fortjener å ha tatt del i mitt liv. Jeg vet at jeg selvsagt bestemmer dette helt selv og at ingen andre bryr seg, men for min egen skyld ønsker jeg å sette en finito definisjon. Hadde dere droppet å kalle disse umenneskene for ekser? 

Anonymkode: 1b08f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok kalt de ekser. De er en del av historien din, og erfaringsbanken din. Det blir feil å bare viske de vekk fra historien. Det holder å si at "jeg har hatt tre tidligere forhold, men de var komplette idioter alle tre". Eller, de kan forsåvidt viskes vekk, men det blir løgn å kalle nåværende kjæreste for din første kjæreste. 

Anonymkode: 76350...ab4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde nok kalt de ekser. De er en del av historien din, og erfaringsbanken din. Det blir feil å bare viske de vekk fra historien. Det holder å si at "jeg har hatt tre tidligere forhold, men de var komplette idioter alle tre". Eller, de kan forsåvidt viskes vekk, men det blir løgn å kalle nåværende kjæreste for din første kjæreste. 

Men har det noe å si om det er løgn? Kan det ikke være en visshet innenfor mine nærmeste at jeg har denne historien og så kan jeg viske det vekk for alle andre, og bare droppe å nevne dem noengang igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte må man prate om det? Tenker du trygt kan glemme dem. Kaller mine tettere forhold små kjærester, som i useriøse kjærester. 

Anonymkode: 2f27a...5ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo til å bynne med skrive så vi kan lese hva du skriver. Så selv om jeg ikke har lest, hvorfor gidde å bry seg om hva du kan kalle de? Må du kalle de noe? Må du virkelig bruke energi på det?

Anonymkode: 2555f...7c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor ofte må man prate om det? Tenker du trygt kan glemme dem. Kaller mine tettere forhold små kjærester, som i useriøse kjærester. 

Anonymkode: 2f27a...5ea

Ja var noe sånt jeg tenkte, å heller si at «det var noen useriøse før jeg ble sammen med Per». I stedet for å snakke om tidligere forhold/kjærester. Føler ikke de fortjener å kvalifiseres til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan jo til å bynne med skrive så vi kan lese hva du skriver. Så selv om jeg ikke har lest, hvorfor gidde å bry seg om hva du kan kalle de? Må du kalle de noe? Må du virkelig bruke energi på det?

Anonymkode: 2555f...7c2

Hva mener du med «til å bynne med skrive så vi kan lese hva du skriver»?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel ikke noe å verken nevne eller bruke tid på. Rent bortsett for egen del da. Du må reflektere litt over hvorfor du finner idioter, og andre finner kjekke fyrer. Så bestemme deg for å endre noe.

Anonymkode: 6f2cc...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De er vel ikke noe å verken nevne eller bruke tid på. Rent bortsett for egen del da. Du må reflektere litt over hvorfor du finner idioter, og andre finner kjekke fyrer. Så bestemme deg for å endre noe.

Anonymkode: 6f2cc...bca

Du har kanskje ikke lest siste del av HI? Jeg har funnet en ordentlig bra mann nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men har det noe å si om det er løgn? Kan det ikke være en visshet innenfor mine nærmeste at jeg har denne historien og så kan jeg viske det vekk for alle andre, og bare droppe å nevne dem noengang igjen? 

Men du trenger jo ikke si et kvepp om dem, hvis ikke noen spør? Men om noen spør om du har vært sammen med noen før per, blir det liksom litt feil hos meg å ikke si noe om de selv om de var dårlige kjærester.  Men om ingen spør, sier du jo selvsagt ingenting om de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men du trenger jo ikke si et kvepp om dem, hvis ikke noen spør? Men om noen spør om du har vært sammen med noen før per, blir det liksom litt feil hos meg å ikke si noe om de selv om de var dårlige kjærester.  Men om ingen spør, sier du jo selvsagt ingenting om de..

Ja, om noen spør så tenkte jeg at jeg kan si noe sånt som «det var vel noen useriøse». Minimere dem til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en såpass lys tekst at det var vanskelig å lese. Tenkte at noe var galt med siden..

Å kalle alle sine ekser for drittsekker sier vel mer om deg? En drittsekk  ja, ok, det kan skje. Har man derimot 4 stk så er det noe rart med deg? Trenger ikke bety at du er gal, men da har du noe å jobbe med for valg av kjærester. 

Anonymkode: 5e0fb...a84

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en såpass lys tekst at det var vanskelig å lese. Tenkte at noe var galt med siden..

Å kalle alle sine ekser for drittsekker sier vel mer om deg? En drittsekk  ja, ok, det kan skje. Har man derimot 4 stk så er det noe rart med deg? Trenger ikke bety at du er gal, men da har du noe å jobbe med for valg av kjærester. 

To ekser. Ene for 10 år siden og andre for 3,5 år siden. Tror ikke det sier så mye om meg nå da jeg har funnet en skikkelig god mann nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For å svare på dette også; dette var jeg ikke klar over, jeg har mørkt tema på siden fordi jeg ikke liker at det blir helt hvitt. Og jeg kopierte teksten fra et annet sted jeg hadde skrevet den, før jeg limte den inn og postet den. Så jeg visste det ikke. Jeg rapporterer dette innlegget her sånn at kanskje admin kan fikse det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er jo rent objektivt sett eksene dine. Selvfølgelig kan du se på den nye mannen som din første "ordentlige" kjæreste, men det endrer jo ikke på det faktum at du har hatt kjærester før til tross for at de var søppel.

Anonymkode: 67000...881

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare si at du har hatt et par relasjoner før kjæresten din, men at det ikke var noe veldig seriøse greier? Blir for dumt å skulle lyve om at kjæresten din er den første kjæresten din, når det ikke er tilfellet. 

Og hvor ofte er uansett denne problemstillingen aktuell? 

Anonymkode: d2810...97b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan du ikke bare si at du har hatt et par relasjoner før kjæresten din, men at det ikke var noe veldig seriøse greier? Blir for dumt å skulle lyve om at kjæresten din er den første kjæresten din, når det ikke er tilfellet. 

Og hvor ofte er uansett denne problemstillingen aktuell? 

Anonymkode: d2810...97b

Blir for dumt for hvem? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Feet&nylon skrev (16 minutter siden):

Du kan kalle dem historiske relasjoner. Høres det bedre ut? 😅

Njæ, liker «noen useriøse» bedre😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker på dem som forhistoriske dinosaurer 😂 Ikke verdt og minnes rett og slett.

Anonymkode: 34a67...578

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker på dem som forhistoriske dinosaurer 😂 Ikke verdt og minnes rett og slett.

Anonymkode: 34a67...578

Fossiler🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...