Gå til innhold

Kjølebind utgått på dato

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har noen kjølebind som går ut på dato nå i mars 2025. Er gravid igjen og lurer på om jeg kan bruke dem igjen i august/september, noen som vet?

Anonymkode: d8c67...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det går bra...at den har dato har vel med at den kanskje ikke holder kulde etc like bra. Eventuelt kan du bruke tynn truse og så den utenfor med ny truse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei! Har noen kjølebind som går ut på dato nå i mars 2025. Er gravid igjen og lurer på om jeg kan bruke dem igjen i august/september, noen som vet?

Hva inneholder de som gjør at de virker kjølende, les og legg info ut her, eller spør på apotek.

Anonymkode: d5bb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare at de ikke kan garantere for hvor effektive de er etter den tiden. Kan ikke se for meg at de er farlige på noen måte, jeg hadde prøvd dem. 

Anonymkode: f8580...96e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjenbrukt kjøleposer over lengre tid, det som skjer er at de kan tape litt kjølefunksjon og at det kan gå hull på dem i fryseren.

Anonymkode: c58d8...509

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.apotek1.no/produkter/fodebagen-kjolebind-985825p?srsltid=AfmBOorf-uwdCF3RTldjqs1S_dJitaVBRsQ2VQnVY2TymjUXYHrzHRJR

Det store spørsmålet her er om holdbarheten skyldes at det kan gå hull på emballasjen rundt væsken inni bildet som skal virke kjølende. Du må enten prøve, og være obs på at de kan lekke «kjølevæske» eller ikke fungere etter formålet, eller kaste. 

Anonymkode: d5bb3...d9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt lage egne bind; vanlige libresse/always i foretrukken størrelse, pakk ut, fukt, legg flate i frysen til de er frossen, voila! 

Anonymkode: 516fe...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme, har noen liggende her også.

Endret av Vilblimamma95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De jeg har er fra Fødebagen, legger ved bilde av beskrivelse.

17359806449166150878139697281841.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brutk utgåtte kjølebind fra fødebaggen før. De kjøler ikke like godt og går fort tom for kulde. Men du kan fint bruke dem, må bare bytte ut fortere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...