AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:20 #1 Del Skrevet fredag kl 16:20 Har lyst til å lage Pannekaker til meg selv, men ønsker 4 stykk. Noen som har en fin oppskrift til hvor mye man skal ha?😃 Anonymkode: 2812a...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:26 #2 Del Skrevet fredag kl 16:26 Halvver eller del i tre, enhver oppskrift du finner? Anonymkode: fec61...86e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:36 #3 Del Skrevet fredag kl 16:36 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Halvver eller del i tre, enhver oppskrift du finner? Anonymkode: fec61...86e Ja blir vel kanskje noe slikt. Hadde bare håpet på at en annen enslig hadde en nøyaktig oppskrift på 4 stykk😂 kanskje litt mye å håpe på men😅 takk for svar😃 -ts Anonymkode: 2812a...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet fredag kl 16:43 #4 Del Skrevet fredag kl 16:43 2 egg 2 dl mel 3-4 dl melk Litt salt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:46 #5 Del Skrevet fredag kl 16:46 Hensatt skrev (3 minutter siden): 2 egg 2 dl mel 3-4 dl melk Litt salt Supert da prøver jeg på det. Tusen takk😃 -ts Anonymkode: 2812a...7ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet fredag kl 16:48 #6 Del Skrevet fredag kl 16:48 Lag mer og frys ned til en annen gang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:51 #7 Del Skrevet fredag kl 16:51 Violetta skrev (2 minutter siden): Lag mer og frys ned til en annen gang Ja det har jeg ikke tenkt på! Ikke dumt! -ts Anonymkode: 2812a...7ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:51 #8 Del Skrevet fredag kl 16:51 Violetta skrev (1 minutt siden): Lag mer og frys ned til en annen gang Dette gjør jeg også, bruker fryseflaskene til Clas Olson og putter i fryseren. Ellers bruker vi oppskrift fra Matprat. Når vi lager den får vi 8-9 pannekaker, så jeg tipper halvparten av den vil funke. Da blir oppskriften som følgende: 1,5 dl hvetemel eller 50/50 siktet og sammalt hvetemel 0,25 ts salt 2,5 dl melk 2 stk. egg 0,5 ss smør eller margarin Anonymkode: e05d5...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:56 #9 Del Skrevet fredag kl 16:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette gjør jeg også, bruker fryseflaskene til Clas Olson og putter i fryseren. Ellers bruker vi oppskrift fra Matprat. Når vi lager den får vi 8-9 pannekaker, så jeg tipper halvparten av den vil funke. Da blir oppskriften som følgende: 1,5 dl hvetemel eller 50/50 siktet og sammalt hvetemel 0,25 ts salt 2,5 dl melk 2 stk. egg 0,5 ss smør eller margarin Anonymkode: e05d5...2a4 Tusen takk😊 -ts Anonymkode: 2812a...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:57 #10 Del Skrevet fredag kl 16:57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette gjør jeg også, bruker fryseflaskene til Clas Olson og putter i fryseren. Ellers bruker vi oppskrift fra Matprat. Når vi lager den får vi 8-9 pannekaker, så jeg tipper halvparten av den vil funke. Da blir oppskriften som følgende: 1,5 dl hvetemel eller 50/50 siktet og sammalt hvetemel 0,25 ts salt 2,5 dl melk 2 stk. egg 0,5 ss smør eller margarin Anonymkode: e05d5...2a4 Tror du det funker og steke opp hele røren og bare fryse ned retstene? Eller blir det ikke noe godt?😬 -ts Anonymkode: 2812a...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet fredag kl 23:16 #11 Del Skrevet fredag kl 23:16 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror du det funker og steke opp hele røren og bare fryse ned retstene? Eller blir det ikke noe godt?😬 -ts Anonymkode: 2812a...7ee Jeg steker opp en porsjon røre og fryser ned resten av pannekakene. Tar det antallet som jeg spiser, flatpakker de til fryseren, tiner de før jeg varmer de opp på stekebrett i ovnen. 175-180 grader 1-2 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet søndag kl 20:55 #12 Del Skrevet søndag kl 20:55 Hensatt skrev (På 3.1.2025 den 17.43): 2 egg 2 dl mel 3-4 dl melk Litt salt *Glemte en klatt med smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:04 #13 Del Skrevet søndag kl 21:04 AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 17.20): Har lyst til å lage Pannekaker til meg selv, men ønsker 4 stykk. Noen som har en fin oppskrift til hvor mye man skal ha?😃 Anonymkode: 2812a...7ee Du kan fryse ned pannekakerøre. Anonymkode: 1d5e6...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:10 #14 Del Skrevet søndag kl 21:10 Jeg bruker litt sukker i oppskriften, også. Du kan fryse ned røre, men du kan like gjerne steke opp pannekaker og fryse ned etter at de er avkjølt. Greit å ha noen porsjonspakker på 3-4 pannekaker som du bare kan ta opp og varme. Anonymkode: d5413...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:17 #15 Del Skrevet søndag kl 21:17 Jeg pleier å lage flere porsjoner til meg, har de i kjøleskapet et par dager, spiser til frokost eller mellommåltid: men hvis jeg skal gjøre ca 4 pannekaker: 3 dl melk 1.75 dl mel ca 1-2 egg litt salt og litt sukker og litt smeltet smør mitt vanlige resept er det doble. Og så visper jeg alltid ut melet i halvparten av melken før jeg heller på resterende melk. Anonymkode: 15754...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:55 #16 Del Skrevet søndag kl 21:55 Jeg lager liten porsjon pannekaker av 4 dl melk, 2 dl mel, 1 ss sukker og 1-2 egg (lar røren svelle i ca 15 min før eggene vispes inn). Lager tynne pannekaker/crepes, så det blir nok mye mer enn 4 pannekaker, men så trenger man minst 4-5-6 av mine for å bli mett, også. Jeg har aldri salt eller smør i røren og steker i non-stick-panne med så lite smør som mulig. Pannekakerøre holder seg en god stund i kjøleskapet, så jeg gidder ikke styre med å fryse ned. Lager gjerne ny porsjon noen dager etter eller steker opp ekstra mange og har noen til lunsj med salat, hamburgerrygg eller annet salt/røkt kjøttpålegg, gulost, agurk og paprika. Rulles sammen som wrap. Eller restene brukes til dessert hvis jeg har hatt lett middag eller fiskemiddag, da steker jeg opp et par pannekaker og har vaniljeis, bær og kanskje sjokoladesaus til. Barnslig godt å spre vaniljeis på pannekaken og rulle den sammen og spise som middagspannekake med kniv og gaffel. En miniporsjon basert på min oppskrift vil da være 2 dl melk, 1 dl mel, 0,5 ss sukker, 1 egg. Tipper du får 4 pannekaker av den. Anonymkode: 649bf...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå