Gå til innhold

Klarer ikke tanken på at jeg har hud/fett under haken i speilet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser rett frem i speilet og det er hud/fett under haken. Jeg har aldri vært overvektig heller. Jeg er motbydelig i utseende. Blir kvalm av å se på meg selv i speilet. Misunner de med tydelig kjeveparti. Hvordan vet man om det er løs hud eller fett man har under der? Jeg har alltid hatt det helt siden jeg var ungdom. 

Anonymkode: 0d17a...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre tror jeg dette har mye mer gener å gjøre. Jeg har heller ikke markert kjeve og hake - men det hadde heller ikke moren min. Jeg har gått en del ned i vekt siste året og er ikke overvektig, men haka er der likevel. Jeg har rett og slett bare innfunnet meg med at det er sånn jeg ser ut. 

Anonymkode: ac4ea...881

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som oftest genetisk. Jeg sliter med det samme selv og min far og min bror har det samme pluss minste bror har litt av det. Ser mange overvektige som ikke har slik hals. Jeg orker ikke prøverommet hvor jeg ser meg selv fra siden, synes jeg ser helt idiot ut pga den halsen. Alt annet med kroppen kan man kle bort men den halsen 😟

Anonymkode: df520...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen. Det er bare en løsning på problemet- (i min verden i alle fall😅) å det er å slutte å se seg så mye i speilet. Slutte å tenke at det betyr noe. Slutte å tenke at andre tenker at det betyr noe. Slutte å tenke på de som tenker AT det betyr noe- fordi de har misforstått noe vesentlig hva gjelder verdier i livet. For å slutte å tenke på noe må du ha noen slagferdige motsats-kommentarer på lager: 

- jeg HAR et speil å se dobbelthaka mi i

- jeg HAR ei dobbelthake, fordi jeg lever, det er nok noen lenger sør i verden som ville blitt harm om de visste hva jeg ble kvalm av, og misunnet meg muligheten til å ha både speil, dobbelthake og kvalme, fordi de selv ikke lenger har den muligheten..fordi de selv ikke lever

Joda, groteske eksempler, men litt perspektiv og fokus på det du HAR som du kan være takknemlig for, er ofte den eneste muligheten man har..Likevel, du har min fulle sympati, helt ærlig!

En annen ting- det er de små særegenhetene i mennesker man ofte faller for- selv om de for den det gjelder opplever særegenhetene som feil/stygge. Må se det større bildet, ikke være så detalj fokusert. Legg merke til hva du finner sjarmerende med de du er aller mest glad i. Er det smilet med den litt skrå hjørnetanna? Er det fregnene? Er det den litt klumsete måten å skynde seg på? 

Anonymkode: 90c4d...fc3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en tydelig markert kjeve, men nå som jeg nærmer meg 50 år ser jeg tendenser til “hamsterpose”🙈 Hater det, og vurderer å ta et halsløft etterhvert.

Anonymkode: edda8...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...