Gå til innhold

Noen som har funnet den store kjærligheten inens de var opptatt i annet forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å f.eks. finne den store kjærligheten i en elsker? Eller at man treffer den rette imens man er i et forhold som er dårlig? Utdyp gjerne hva som skjedde…. Ønsker kun at folk som har opplevd dette deler erfaringer:)

Anonymkode: 8710e...b90

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det mulig.  

Jeg forelsket meg i en som hadde kjæreste. Og det var gjensidig. Skikkelig sånn "love at first sight" opplegg hvor vi begge fra første samtale bare visste at det var oss. 

Ingenting skjedde før han avsluttet forholdet sitt. Men da ble vi kjapt kjærester, og nå har vi vært sammen i tretti år. (Vi var i slutten av tenåra).  

Forholdet han var i var ikke dårlig, men det var heller ikke noe som hadde vart -uavhengig av at han forelsket seg i meg. 

Anonymkode: 4920f...0fb

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en psykopat, da jeg møtte ungdomsforelskelsen min igjen. Har vel innerst inne alltid visst at han var den rette for meg, men tilfeldigheter førte oss fra hverandre. Det ble overnattingsbesøk, mange timer i telefon og "tilfeldige" møter, og da jeg etter 7 mnd endelig greide å avslutte det andre forholdet, løp jeg "rett i armene" på elskeren min (litt i skjul de første mnd). Dette skjedde for 30 år siden, og vi er fremdeles like lykkelige.

Anonymkode: 49d03...2ab

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks traff the love of his life mens han var i et forhold med meg. (Inkl flere barn)  Om det blir varig kjærlighet vet jeg ikke, men han var forelska som en tenåring. 

Forholdet vårt var ikke topp på den tida, men han var heller ikke villig til å være med i parterapi. (Men skjønte jo hvorfor etterpå da) . Jeg prøver å ikke være bitter , for det hjelper ingen. Men det er beintøft. 😟

Anonymkode: d6100...9aa

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det mulig. Det er ikke sånn at det kun er èn riktig person for oss og det er den vi gifter oss med. Man kan plutselig møte sin store kjærlighet mens man er gift. Men hva man gjør med det er en annen sak. Avslutt i det minste forholdet du er i på en verdig måte før du starter opp med en annen.

Anonymkode: 5b1e2...439

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, traff en mens jeg var i et dårlig forhold. Jeg kommer alltid til å elske denne personen selv om det ikke ble oss. Det tror jeg nok aldri går over og ser ikke for meg det vil være noen andre jeg kan elske slik. 

Anonymkode: c6d10...8e6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt mulig. Men om det virkelig ér den store kjærligheten eller bare enda et mislykket forsøk er akkurat like tilfeldig om du møter den mens er i et forhold eller mens er singel.

Men at du møter noen, blir forelska og alt føles så riktig, SAMTIDIG som du allerede er i et forhold, betyr ikke at den nye er noe rettere likevel. Det kan enkelt også være at du er misfornøyd i forholdet og ubevisst leter etter en enkel utvei. At du ubevisst har udekkede behov som det føles som en annen oppfyller, eller at du rett og slett er dritt lei kjæresten men ikke våger å gjøre noe med det før har en annen.

Anonymkode: dcbae...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har skjedd meg. Var veldig glad i ekssamboeren min, men ser i etterkant at det aldri var de helt flammende kjærestefølelsene. Mer som en god venn og et forhold jeg var i fordi det var trygt og fornuftig. Ble kjent med en ny kollega og det sa pang. Dette er nå 12 år siden og vi er gift med barn. Angrer ikke, for tiden har vist at det virkelig var den store kjærligheten. Det var så klart veldig tøft å ta det valget, såre eksen min så veldig og stå i at familie og venner var skuffet og sint. Men idag har eksen min for lengst gått videre han også og virker lykkelig, så jeg tenker vel at jeg satte oss begge fri. 

Anonymkode: cf61e...622

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min eks traff the love of his life mens han var i et forhold med meg. (Inkl flere barn)  Om det blir varig kjærlighet vet jeg ikke, men han var forelska som en tenåring. 

Forholdet vårt var ikke topp på den tida, men han var heller ikke villig til å være med i parterapi. (Men skjønte jo hvorfor etterpå da) . Jeg prøver å ikke være bitter , for det hjelper ingen. Men det er beintøft. 😟

Huff, jeg får vondt av deg. Du har en god innstilling

Anonymkode: 02589...5da

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🫂❤️ sender deg en god klem og varme tanker! Ja, det er beintøft, men du har en fantastisk innstilling. 

Anonymkode: 55120...84a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fryktelig tøft ut. Du har en flott innstilling. 

Anonymkode: c6d10...8e6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Da jeg traff han jeg nå har vært gift med i 25 år. Så var jeg i et forhold med en annen. Vi hadde et forhold som var mye frem og tilbake, egentlig ikke sunne for hverandre, vi drakk en del sammen, han sa og flere ganger han ikke ønsket noe varig. Jeg merket jeg ønsket noe mer. Så reiste bort på ferie i 12 dager. Og da møtte jeg ham jeg ble gift med. Vi gjorde ingenting mens jeg fortsatt var i forhold. Tenkte ham egentlig kun som venn. Dro hjem til han jeg da var sammen. Merket ting ikke var bra at dette ikke var et liv jeg ønsket med drikking hver helg. Så gjorde det slutt. Gikk så 4 uker og skulle på ferie igjen der jeg hadde vært sist og vi møttes igjen. Flyttet sammen etter 1 uke. Og giftet oss året etter.

Anonymkode: 271b9...e20

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke virkelig elsker den man er sammen med er det selvfølgelig fullt mulig. Dersom man elsker partneren sin tror jeg ikke noen andre kunne ha kommet inn og tatt plassen. 

Slik var det i alle fall for meg. Jeg forsøkte å bryte kontakten med den andre og gå tilbake til mannen min, men jeg klarte aldri det. At han tok på meg ble helt feil og ekkelt når jeg elsket en annen. Og jeg unner han ikke å leve et platonisk forhold resten av livet. 

Anonymkode: 48489...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt det du spør om.

Men jeg har aldri elsket en mann før. Har vært i seriøse forhold, vært forelsket og vært veldig glad i dem. Men selv han jeg giftet meg med...nope. Jeg var ung da jeg giftet meg og kjente ikke meg selv godt nok til å vite hva jeg søkte.

Så møtte jeg han. En enkemann. Han elsket konen sin. Og sorgen over å miste henne var beintøff.

Men da vi møtte hverandre så var det noe som øyeblikkelig klikket. Som om vi hadde kjent hverandre hele livet. Han satt igjen med to barn og det rare var at de og jeg kjente på den samme følelsen ekstremt raskt. Det var som om det var meningen at vi skulle møtes akkurat da vi møttes.

Jeg vet nå at når du møter den rette så vil alt i deg bare falle på plass. Sammen vokser vi som mennesker og alt vi ønsker for hverandre er å gi hverandre kjærlighet og trygghet. Barna hans og jeg elsker hverandre på samme måten. Vi bare var ment for hverandre tross de mest tragiske omstendighetene. 

Det var meningen at vi skulle møtes når vi møttes. 

Anonymkode: d5c13...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

🫂 Du har lov til å være bitter, det er naturlig at du er det i en så hjerteknusende posisjon. 

Det blir bra igjen en dag ❤️

Anonymkode: f0d36...8e0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde kjærlighet ved første blikk mellom meg og en som var opptatt. Utviklet følelser for hverandre, desverre så forlot han ikke sin kone. Tenker på ham fortsatt iblant.

Anonymkode: eb39f...8a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, møtte mannen min mens han fremdeles var gift med sin eks. At han ble forelsket i meg satte nok fart i prosessen, men han var uansett på vei ut og emosjonelt ferdig med sin eks. 

Dette er 24 år siden nå, vi er fremdeles lykkelig gift og har tålt mange hverdager, mange bleieskift og mye nattevåk. Barna er nå på vri ut av redet og vi ser frem til mer tid til oss selv igjen, han er fremdeles min aller beste venn, heiagjeng og elsker. Jeg tror ikke på konseptet "sjelevenn" eller at det bare finnes én riktig partner for hver av oss, men at noen er en bedre match enn andre er jo hevet over tvil. 

Anonymkode: baa92...9c9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Jeg og min eks hadde et frem-og-tilbake-forhold, ikke et sunt forhold for noen av partene. Vi hadde vært sammen i flere år og bodde sammen, men jeg tror ikke noen av oss var «the one» for den andre. Jeg kjente aldri på den intense forelskelsen, og det var ingen seksuell kjemi mellom oss. Ofte ville han være ute med venner mer enn han var hjemme, og jeg syntes det var helt ok at han ikke var hjemme. I ettertid ser jeg jo at dette forholdet varte alt for lenge. Vi ble venner som bodde sammen, men gjorde absolutt ingen ting sammen. 

I en av våre dårlige perioder møtte jeg min store kjærlighet, og det var kjærlighet ved første blikk. Alt klaffet mellom oss. Men jeg valgte å prøve å fikse forholdet jeg var i, og etter kort tid gikk jeg ut av forholdet for godt fordi jeg kjente at det var et annet sted jeg heller ville være. 

Min store kjærlighet er i dag min ektemann, far til mine 2 barn og selv etter 14 år er jeg stormende forelsket. 

Kan legge til at min eks den dag i dag har egen familie, og vi kan slå av en liten prat om vi møtes. Og jeg er helt sikker på at jeg tok det rette valget for oss begge da jeg gikk ut av forholdet. 

Anonymkode: 9d898...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, selvsagt..

Jeg møtte mitt livs store kjærlighet da han var i et forhold. Dessverre ble det ikke en helt rosenrød ende på den historien, det er virkelig ikke å anbefale, å starte et forhold på den måten. Men vi er i en prosess nå hvor vi reparerer.. han har endelig skilt seg men veien dit har vært helt ufattelig vanskelig for alle parter involvert.

Jeg har sett det skje mange ganger, med mange andre også. Men en ting jeg har bitt meg litt merke i - og er veldig bevisst på selv - er at en del av disse "elskerinne som blir kone nr. 2"-forholdene, også oppløses. Man møter noen når man er på et dårlig sted i forholdet man er i, når man egentlig vil ut, og da blir det på en eller annen måte en slags rebound. Eller at man går for alt det nåværende partner ikke er, det de mangler, motsetningen. Og forelskelsen og begjæret er stormende. Men så sitter man der, noen år senere, og bare innser at valget man tok ikke var helt riktig. Ikke at det nødvendigvis var feil å skille seg, men at man hoppet inn i et nytt forhold som var feil.

Anonymkode: fb681...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...