Ruge Skrevet fredag kl 15:56 #1 Del Skrevet fredag kl 15:56 Hei! Jeg starta i dag på Metotrexate-injeksjon for hudsykdommen pyoderma gangronosum. Er vant til å sette subkutane sprøyter på meg selv og er nesten flau over hvordan jeg har klart å knote til det å sette en ferdigfylt penn i låret. Penn 1: Klemte ned og hørte første klikk, så kom all væska ut med stort trykk så jeg mista penna i gulvet og har herved en immunsupprimert parkett. Knegg. Penn 2: Holdt skikkelig godt i penna 90 grader ned i låret, hørte første klikk, stempelet begynte å gå nedover, men bare nesten. Hørte aldri et klikk nr. 2 og ser eller kjenner ikke noe stikk(-sted). Tør ikke ta nr.3 i tilfelle det er kommet inn noe av nr 1 eller 2. Dere som tar den, er nåla så mikroskopisk at den verken kjennes eller sees? Har dere opplevd det jeg har opplevd? Aner jo ikke om det er gått inn. Har heldigvis kontroll på sykehuset rett over helga så får tatt det med de da, men vil gjerne høre erfaringene deres. Ble umiddelbart kvalm, men det er jeg mye av for tida for står også på flere andre immunsupprimerende medisiner, samt er i dårlig form. Så det trenger ikke være relatert til injeksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:52 #2 Del Skrevet fredag kl 16:52 Ruge skrev (53 minutter siden): Hei! Jeg starta i dag på Metotrexate-injeksjon for hudsykdommen pyoderma gangronosum. Er vant til å sette subkutane sprøyter på meg selv og er nesten flau over hvordan jeg har klart å knote til det å sette en ferdigfylt penn i låret. Penn 1: Klemte ned og hørte første klikk, så kom all væska ut med stort trykk så jeg mista penna i gulvet og har herved en immunsupprimert parkett. Knegg. Penn 2: Holdt skikkelig godt i penna 90 grader ned i låret, hørte første klikk, stempelet begynte å gå nedover, men bare nesten. Hørte aldri et klikk nr. 2 og ser eller kjenner ikke noe stikk(-sted). Tør ikke ta nr.3 i tilfelle det er kommet inn noe av nr 1 eller 2. Dere som tar den, er nåla så mikroskopisk at den verken kjennes eller sees? Har dere opplevd det jeg har opplevd? Aner jo ikke om det er gått inn. Har heldigvis kontroll på sykehuset rett over helga så får tatt det med de da, men vil gjerne høre erfaringene deres. Ble umiddelbart kvalm, men det er jeg mye av for tida for står også på flere andre immunsupprimerende medisiner, samt er i dårlig form. Så det trenger ikke være relatert til injeksjonen. Er en noen uker gammel tråd her inne om å sette injeksjoner på seg selv. Gav sykehuset deg ingen opplæring i bruk med opplæringskit? Du kan og ringe apotek og prøve å få veiledning på telefon. Anonymkode: 25017...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruge Skrevet fredag kl 21:16 Forfatter #3 Del Skrevet fredag kl 21:16 Jeg fikk opplæring i en gammel penn som funka annerledes. Er imidlertid vant til å knekke ampuller, dra opp sprøyter, sette div ulike subkutane sprøyter på meg selv. Dette er i teorien det aller letteste jeg noen gang har fått utdelt, og så klarer jeg å vimse det vekk, mulig pga dårlig form. Kunne du være så snill å gi meg linken til den tråden? 😚🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:02 #4 Del Skrevet fredag kl 22:02 Denne tror jeg Anonymkode: 25017...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:15 #5 Del Skrevet i går, 08:15 Jeg har bare brukt Ozempic/Wegovy selv, men ser ut som prinsippet er noe likt. En god idé er å se instruksjonsvideoer for din type penn. Bare å google akkurat den typen du bruker. Kan du se om penn nr. 2 er tømt for væske? Den første er vel kanskje det hvis det kom ut over parketten. Anonymkode: fe4c9...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruge Skrevet i går, 09:28 Forfatter #6 Del Skrevet i går, 09:28 Jeg har selvsagt sett video, og jeg gjør det helt riktig. Man skal være helt hjernedød for å gjøre feil, slik jeg ser det, hehe. Med denne type penn er det dog ingen mulighet for å se om det er noe igjen eller ikke, da man ikke ser noe væske. I tilegg er mengden væske så liten at det er vanskelig å kjenne vektforskjell på penna også, de ubrukte er også lette som fjær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:35 #7 Del Skrevet i går, 09:35 Ruge skrev (5 minutter siden): Jeg har selvsagt sett video, og jeg gjør det helt riktig. Man skal være helt hjernedød for å gjøre feil, slik jeg ser det, hehe. Med denne type penn er det dog ingen mulighet for å se om det er noe igjen eller ikke, da man ikke ser noe væske. I tilegg er mengden væske så liten at det er vanskelig å kjenne vektforskjell på penna også, de ubrukte er også lette som fjær. Har du gram vekt? Vei en ny, ubrukt penn og den du tror det er kommet mest ut av og se om der er noen forskjell. Det gjør jeg når jeg er i tvil….. For noe må jo innholdet veie? Noter deg og forskjellene til senere. Denne pennen skal du vel bruke en gang i uka? Anonymkode: 25017...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå