AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:17 #1 Del Skrevet fredag kl 15:17 Har sett nordlys nede på Østlandet, men bare som hvitt flakkende lys. Vurderer kjøpe en nordlys ferie i nord. Er jo så fine bilder! Men igjen, jeg vet jo at kamera tar opp mye bedre nordlys enn vi kan se. Vil jeg se nordlys i nord som hvitt? Og kun få kule bilder? Anonymkode: 2e918...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:20 #2 Del Skrevet fredag kl 15:20 Er farger på nordlyset om du ser med øynene men ikke så intenst som på fotografier. Jeg er for å kun bruke øyeblikks bilder, ikke bilder som blir eksponert over lang tid for de viser ikke sannheten. Anonymkode: 84834...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:26 #3 Del Skrevet fredag kl 15:26 Det kan være kraftig neongrønt og lilla nordlys i nord. Jeg tar en del nordlysbilder når jeg er i nord, bare for gøy og for mine egne sosiale medier. Jeg bruker kun vanlig mobilkamera uten noe effekt eller spesielle innstillinger. Får bilder med kraftig grønt nordlys, og bildene er veldig lik det man ser. Men med mobilkamera kan det være vanskelig når det er kraftig nordlys fordi nordlyset kan ha veldig mye bevegelse. Det lilla nordlyset derimot ser man ikke så ofte. Anonymkode: 8e1ed...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet fredag kl 15:27 #4 Del Skrevet fredag kl 15:27 Du kan se farger i nordlyset ja. 😊 Og selv om bilder lyver en del, så er skikkelig nordlys likevel veldig flott, og bedre enn bilder (synes jeg). Det beveger seg jo. Gir en helt annen stemning enn å se på et bilde. Jeg er nordfra og er vant med nordlys men syns likevel det er flott å se på (nordpå - nordlyset jeg har sett sørpå har dessverre ikke vært mye å skryte av, men skyldes jo særlig lysforurensing). Men nordlyssafari nordpå er dyrt og risikabelt. 😅 Ikke sikkert du får se det flotteste nordlyset akkurat når du er der. Så legg opp til en reise som skal bestå av andre opplevelser enn nordlys. Nordlys må være en bonus. 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:29 #5 Del Skrevet fredag kl 15:29 Jeg bor i Innlandet og så grønt og lilla nordlys for senest 1 uke siden Anonymkode: 54a8b...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:33 #6 Del Skrevet fredag kl 15:33 Jeg bor på sørvestlandet, og i høstferien hadde vi nordlys i både lilla/rosa og grønt. Skikkelig tydelige farger som danset over hele himmelen (inkludert mot sør!). Fargerikt nordlys var det også her for to dager siden, men da var jeg dessverre en plass med for mye lysforurensning til å se det like flott som i oktober. Anonymkode: 1a698...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:33 #7 Del Skrevet fredag kl 15:33 Vi har hatt ganske sterkt rødt og grønt nordlys nokre ganga å det er på Vestlandet,men er enda meir magisk og sterkare oppe i nord 🤩 Anonymkode: 25f5c...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:42 #8 Del Skrevet fredag kl 15:42 Jeg har sett grønt og rosa/lilla i det siste, vakkert Anonymkode: 1c462...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:42 #9 Del Skrevet fredag kl 15:42 Nordlyset i nord er knallgrønt. Aldri hvitt Anonymkode: e66d1...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~oppned~ Skrevet fredag kl 15:44 #10 Del Skrevet fredag kl 15:44 Dansende nordlys i sterke farger er helt fantastisk. Det vi ser her på vestlandet kan ikke sammenlignes med det som er i nord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:47 #11 Del Skrevet fredag kl 15:47 Bor i nord, har sett blått/lilla/grønnt/hvit nordlys. Den siste tiden har det vært mest hvit nordlys å se. Syns egentlig ikke fargene er det viktigste, blir mest fasinert når det er kraftig med mye bevegelse. Anonymkode: 79865...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:57 #12 Del Skrevet fredag kl 15:57 Her i nordvest var det veldig flott nordlys første nyttårsdag. Fargene var en stund grønt og lilla. En stund senere kom også en svak rødfarge og i blaff også litt blåfarge. Men fargene på bildene jeg tok ble sterkere, og det kom frem en skarp, dyp rosafarge også. En gang i mitt liv har jeg sett nordlys som kun var rødt, oransje, sterke flammefarger. Var ute og gikk i skogen, og trodde først at en skogbrann kom bak meg, for lyset var så sterkt! Og så var det nordlys mot sør, hele veien fra øst til vest. Helt enormt! Anonymkode: 970d4...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:53 #13 Del Skrevet fredag kl 19:53 Bor selv i nord, og får nesten småangst av bildene av nordlyset man ser på sosiale medier. For joda, man kan se forskjellige farger innimellom, og dansinga, men fargene er på langt nær så skarpe i virkeligheta som på bilder. Bruker selv mobilen innimellom for å ta bilder, helt vanlige innstillinger (dvs, feks nattmodus som ofte hopper automatisk på når det er mørkt), men selv disse bildene lyver utrolig mye. Kan ta bilder der jeg såvidt ser nordlyset, mens mobilen fanger opp myyyyyye mer. Så joda, du kan se farger, men ikke forvent samme styrke som du ser på bilder. (Når det er sagt, ER det fascinerende når det er skikkelig nordlys, selv for oss som er født og oppvokst her) Anonymkode: c3165...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:58 #14 Del Skrevet fredag kl 19:58 Fargene er ikke så sterke som på bilder her jeg bor iallfall (nordvestlandet). Men jeg har sett grønt, rødt og lilla Nordlys her. Anonymkode: 4fcd7...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:37 #15 Del Skrevet fredag kl 20:37 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har sett nordlys nede på Østlandet, men bare som hvitt flakkende lys. Vurderer kjøpe en nordlys ferie i nord. Er jo så fine bilder! Men igjen, jeg vet jo at kamera tar opp mye bedre nordlys enn vi kan se. Vil jeg se nordlys i nord som hvitt? Og kun få kule bilder? Anonymkode: 2e918...59a Det er nok kornmo du har sett. Anonymkode: 2f4f9...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:46 #16 Del Skrevet fredag kl 20:46 Jeg husker da jeg var lita. En plass i nord. Jeg skulle ut og ble møtt av et sinnsykt nordlys. og stod på trappa og så på nordlyset. Det var så kraftig lilla, og danset så vilt over himmelen at jeg ble helt fryst fast i øyeblikket. Så kom jeg på at mormor en gang hadde sagt at om du vinket til nordlyset, så kom det mot deg. Jeg vinket, og følte at det stupte ned mot meg. Sprang inn og smelte døra etter meg. Av og til kan det være ganske heftig. Anonymkode: b8652...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet i går, 09:06 #17 Del Skrevet i går, 09:06 Men vit også at det kan være ukevis uten nordlys, men bare skyer, snøbyger eller regn. Å dra nordover kun med mål om å se nordlys, kan bli en skuffelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå