Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før en voksen, stor hund får kuldeskader på potene i snøen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville helt klart tilbudt dagpass om dere har mulighet til det! Også tipse naboen om å lage et hundehus for hunden, så den har et tørt og varmt sted å trekke inn (om det skulle være en dag dere kan f.eks.). Stakars hund, den er heldig som har deg! Og potensielt bygge en luftegård om de har plass til det , om han tenker å beholde hunden ute i lang tid, så kan slipper å stå i line.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auri skrev (4 timer siden):

Ville helt klart tilbudt dagpass om dere har mulighet til det! Også tipse naboen om å lage et hundehus for hunden, så den har et tørt og varmt sted å trekke inn (om det skulle være en dag dere kan f.eks.). Stakars hund, den er heldig som har deg! Og potensielt bygge en luftegård om de har plass til det , om han tenker å beholde hunden ute i lang tid, så kan slipper å stå i line.

Han har sagt ja til at vi blir hundepassere til hunden, han ble ganske rørt da vi spurte i formiddag.
Er sånn skikkelig, oppriktig glad nå.
Dette har vært en veldig fin lørdag.♥️

Han har til og med foreslått å betale en gitt sum per mnd for passet, selvom vi sa at vi ikke trenger dette; så insisterer han på det.

Veldig gøy for begge hundene dette her. Vår har virket litt ensom/misfornøyd da de to eldste gikk bort med 6 mnds mellomrom i 2023, så dette er vinn-vinn.

Vi har jo hatt lyst på ny valp lenge, men syntes det var så grusomt når de to eldste døde, så vi avventer til vi har kommet oss mer over tapet. De ble «bare» 11 og 13 år gamle, som egentlig er høy alder for den rasen.💔

Skal foreslå dette med hundehus og luftegård i en setting hvor det blir naturlig. Tusen takk for tips og råd både til deg og alle andre her i tråden. Får vel lese meg litt opp på rasen Boerboel nå og finne ut litt mer om behov og egenskaper. TS

Anonymkode: f50e4...9bc

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raquelle skrev (19 timer siden):

Det ville jeg gjort da😊 

Koselig for deres hund med selskap, og fint for hunden å ikke måtte være ute ❤️

Han er nok glad i hunden, for ellers så hadde han nok omplassert den siden samboer er allergisk. Det er ikke sikkert han vet hvor dårlig hunden tåler kulden. 

Hva sa han ang potene? 

Vi pratet med han nå i formiddag og han ble veldig glad og takket ja til at vi blir hundepassere i ukedagene.♥️

Han var ikke klar over at det var såpass ille i fht labbene og etter jeg pratet med han i går, så hadde han skaffet seg potesalve i dag og virket oppriktig lei seg for at hunden hadde skadet putene på labbene. Tror dette blir bra♥️

TS

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det koseligste jeg har lest her inne på lenge!❤️ Blir glad når dyr blir godt ivaretatt, og ekstra hyggelig er det at folk også har omsorg for andres dyr.

Anonymkode: 18947...2a9

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi pratet med han nå i formiddag og han ble veldig glad og takket ja til at vi blir hundepassere i ukedagene.♥️

Han var ikke klar over at det var såpass ille i fht labbene og etter jeg pratet med han i går, så hadde han skaffet seg potesalve i dag og virket oppriktig lei seg for at hunden hadde skadet putene på labbene. Tror dette blir bra♥️

TS

Så herlig at det løste seg så fint ❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at min hund har vært kald på potene, kun når det nærmet seg -40 grader. Da ble det bare ut å tisse og inn igjen. 
Har polarhund da, men passer på å ikke klippe hår i mellom putene på vinteren. Tar heller på sokker på klabbeføre

Anonymkode: 9fc8d...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stor hund m dobbel pels. Jeg klipper hår mellom putene nå fordi det danner seg stor isklumper pga hårene. Er det helt feil?

Anonymkode: 0f289...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra Anicura: "Har du en rase med mye pels mellom tærne, er det lurt å klippe denne pelsen så kort som mulig for at det ikke skal feste seg snø og isklumper under potene. Snø og is kan skrape opp potene slik at det danner seg sår og sprekker. "

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund kan vise tegn til ubehag allerede ved -5. selv om jeg har en rase som tåler kulde godt tar jeg på sokker og dekken med en gang hunden begynner å bli litt vel «travel» på tur. Jeg merker at hunden haster av gårde i stedet for å stanse og snuse over alt som vanlig. Så da tar jeg heller på dekken og sokker selv om det ikke er strengt nødvendig, for at det skal være mer behagelig for hunden å være ute.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har stor hund m dobbel pels. Jeg klipper hår mellom putene nå fordi det danner seg stor isklumper pga hårene. Er det helt feil?

Jeg har golden retriever og klipper også pelsen mellom potene, hun får fort isklumper og kladder under visse værforhold. På skitur bruker vi alltid sokker uansett, men ser at nå som det er litt lenge siden jeg klippet pelsen på beina bak (bruker effileringssaks på baksiden av mellomfoten) så kladder det seg mer der over potesokken. Ikke plagsomt for henne når det er så høyt og blir ikke store klumper, men det hjelper defintivt å holde det litt kort under poten og opp på baksiden av mellomfoten. 

Til vanlig slipper vi da å bruke potesokker med mindre værforholdene gjør at det kladder veldig mye, da blir det klumper uansett og sokkene må frem😅

Anonymkode: 48e24...63c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han har sagt ja til at vi blir hundepassere til hunden, han ble ganske rørt da vi spurte i formiddag.
Er sånn skikkelig, oppriktig glad nå.
Dette har vært en veldig fin lørdag.♥️

Han har til og med foreslått å betale en gitt sum per mnd for passet, selvom vi sa at vi ikke trenger dette; så insisterer han på det.

Veldig gøy for begge hundene dette her. Vår har virket litt ensom/misfornøyd da de to eldste gikk bort med 6 mnds mellomrom i 2023, så dette er vinn-vinn.

Vi har jo hatt lyst på ny valp lenge, men syntes det var så grusomt når de to eldste døde, så vi avventer til vi har kommet oss mer over tapet. De ble «bare» 11 og 13 år gamle, som egentlig er høy alder for den rasen.💔

Skal foreslå dette med hundehus og luftegård i en setting hvor det blir naturlig. Tusen takk for tips og råd både til deg og alle andre her i tråden. Får vel lese meg litt opp på rasen Boerboel nå og finne ut litt mer om behov og egenskaper. TS

Så bra! Høres ut som en super løsning for dere alle ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...