Gå til innhold

Sexolog= markedsfører av vibratorer osv?

Resignert

Anbefalte innlegg

Jeg ser at de fleste "sexologer" som får eksponering i media driver med salg og markedsføring/ promotering av ulike sexleketøy, som f.eks Womanizer/ vibratorer/ dildoer/ plugger osv.

Så man kan virkelig spørre seg om hva de egentlig driver med, hjelpe folk til et bedre sexliv, eller selge mest mulig plastdingser fra Kina? 

Ut fra min egen erfaring, har kvaliteten av sexlivet vært stort sett omvendt proporsjonal til mengden sexleketøy. Eller sagt på en annen måte, når begge er seksuelt velfungerende, og passer sammen seksuelt på alle måter, er det ingen leketøy som kan løfte opplevelsen.

Mens når en eller begge har utfordringer på et eller annet område, nytter det likevel ikke med allverdens leketøy. Sexen kan likevel ikke måle seg med den gode, naturlige sexen. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke bare i forhold noen bruker leker. 

Å det er sikkert bare jobben deres. Om du kunne få betalt for å si at et produkt du vet fungerer godt, fungerer godt, har du ikke gjort det? Om du ikke vil bruke, så må du ikke det. For min del har jeg det langt bedre etter jeg begynte med vibrator og har ikke tenkt til å slutte med det. 

Anonymkode: deb81...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter du til Iselin Guttormsen så er ikke hun sexolog. Hun har tatt et brevkurs. 

Anonymkode: 748af...ca7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikter du til Iselin Guttormsen så er ikke hun sexolog. Hun har tatt et brevkurs. 

Anonymkode: 748af...ca7

Sexolog er ikke beskyttet tittel. 

Anonymkode: febdd...a99

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (20 minutter siden):

Ut fra min egen erfaring, har kvaliteten av sexlivet vært stort sett omvendt proporsjonal til mengden sexleketøy. Eller sagt på en annen måte, når begge er seksuelt velfungerende, og passer sammen seksuelt på alle måter, er det ingen leketøy som kan løfte opplevelsen.

Mens når en eller begge har utfordringer på et eller annet område, nytter det likevel ikke med allverdens leketøy. Sexen kan likevel ikke måle seg med den gode, naturlige sexen. 

Vel. Min erfaring er svært annerledes en din. Jeg syntes leketøy kan være et morsomt og deilig tillegg til et allerede velfungerende sexliv.

Jeg har null problemer med å få orgasmer. Aldri vært noe problem all tid etter jeg begynte å onanere og ble seksuell aktiv. Mitt «problem» har nesten vært motsatt, at jeg får orgasme svært lett. Om ikke partneren min bremser litt, så er det over litt vel kjapt 😅

Samtidig så er det et ubestridt faktum at inget menneske klarer å stimulere likt som et godt kvalitetsleketøy. Det er fysiologisk umulig. Spiller ingen rolle hvor god den «naturlige» sexen med partner er.
De orgasmene man kan oppnå med et godt leketøy, er langt «dypere» og mer intense en hva man kan stimulere frem uten. 

Anonymkode: af79e...492

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venner som er sexologer, ingen av dem selger sexleker. 

Personlig har jeg fått et mye bedre sexliv, etter at sexleker ble introdusert. Selv om jeg lett kommer uten også. 
Sex er moro og vi leker både med og uten sexleker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel som i mange andre yrker, de kan velge å bli ansatt i virksomhet, eksempelvis Kondomeriet, og produsere innholdsmarkedsføring (et fancy ord for reklame) med veiledning, tips og triks. Ofte kan det være helt OK innhold, men det har jo en positiv slagside mot produktene/tjenestene de markedsfører.

Anonymkode: 89294...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vel. Min erfaring er svært annerledes en din. Jeg syntes leketøy kan være et morsomt og deilig tillegg til et allerede velfungerende sexliv.

Jeg har null problemer med å få orgasmer. Aldri vært noe problem all tid etter jeg begynte å onanere og ble seksuell aktiv. Mitt «problem» har nesten vært motsatt, at jeg får orgasme svært lett. Om ikke partneren min bremser litt, så er det over litt vel kjapt 😅

Samtidig så er det et ubestridt faktum at inget menneske klarer å stimulere likt som et godt kvalitetsleketøy. Det er fysiologisk umulig. Spiller ingen rolle hvor god den «naturlige» sexen med partner er.
De orgasmene man kan oppnå med et godt leketøy, er langt «dypere» og mer intense en hva man kan stimulere frem uten. 

Oj, her må du virkelig snakke for deg selv, for det er nok mange av oss dette IKKE gjelder. 

Hva mener du med dette: "Om ikke partneren min bremser litt, så er det over litt vel kjapt 😅"? Får du ikke serieorgasmer? For i så fall kommer du jo ikke lett. At du får én orgasme etter kort tid er ikke det samme som å komme lett. Det er ganske vanlig å oppnå én orgasme for voksne kvinner. 

Sex og orgasme er ikke en ren fysisk reaksjon. Man blir mer følsom jo mer tent man er, kjenner mer, man kommer hardere jo mer tent man er osv. De villeste orgasmene jeg har hatt i mitt liv er med en mann, ikke med et leketøy, selv om leketøyet rent fysisk sett kan stimulere bedre.

Anonymkode: 23186...f6b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sexolog er ikke beskyttet tittel. 

Anonymkode: febdd...a99

Riktig. Kg er fullt av sexologer. Følg anbefalingene her inne.

Anonymkode: b2595...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Oj, her må du virkelig snakke for deg selv, for det er nok mange av oss dette IKKE gjelder. 

Hva mener du med dette: "Om ikke partneren min bremser litt, så er det over litt vel kjapt 😅"? Får du ikke serieorgasmer? For i så fall kommer du jo ikke lett. At du får én orgasme etter kort tid er ikke det samme som å komme lett. Det er ganske vanlig å oppnå én orgasme for voksne kvinner. 

Sex og orgasme er ikke en ren fysisk reaksjon. Man blir mer følsom jo mer tent man er, kjenner mer, man kommer hardere jo mer tent man er osv. De villeste orgasmene jeg har hatt i mitt liv er med en mann, ikke med et leketøy, selv om leketøyet rent fysisk sett kan stimulere bedre.

Anonymkode: 23186...f6b

Ja. Selvfølgelig snakker jeg for meg selv. Kan nesten ikke snakke for andre😅

Du gir ikke mening. Om man velger å få 1 eller 3 orgasmer har ingen ting med hvor lett man kommer. Jeg kan få mer eller mindre hvor mange orgasmer jeg vil og jeg vil ha 1. Flere en 1 blir for meg som å spise bløtkake etter jeg har spist meg mett på sjokoladekake. Jeg har ikke interesse av fler en 1.

Det jeg mener med «partner må bremse kjapt», er at jeg får orgasme etter 30-60 sekunder. Når jeg er «mettet» etter å ha fått en orgasme, så syntes jeg det kan være kjipt om det er over etter feks 40 sekunder. Når partner «bremser», så holder han meg på kanten av orgasme praktisk takt så lenge han vil.  Nettop fordi jeg blir mer følsom og kommer «hardere» om stimuli varer lenger en bare noen sekunder. Jo lenger han «bremser», jo bedre blir orgasmen og følelsen i etterkant.

Jo. Orgasme er i all hovedsak en fysiologisk reaksjon på seksuell stimuli. Pusten blir raskere, pulsen stiger, og sentralnervesystemet påvirkes og sender sine signaler. muskelsammentrekninger i bekkenmuskulaturen. Normalt varer sammentrekningene hos meg 10-15 sekunder. Ved stimuli fra et leketøy som et menneske ikke er i stand til å replisere, så varer sammentrekningene lett 20+ sekunder.

Det du omtaler som «ikke en fysisk reaksjon» er følelsen du får av nevrotransmitteren dopamin. Dette er like mye en «fysisk» reaksjon som feks muskelsammentrekningene eller den økte pusten.

Oxytocin utskillelsen under/etter en orgasme er også en fysiologisk (hormonelle) reaksjon som bidrar til utsagn som «orgasme er ikke bare en fysisk reaksjon», samtidig som den orbitofrontale korteksen, blir slått av og gir relativt uttalte kognitive/mentale påvirkninger. I hvert fall hos oss damer.

Totalt sett er opplevelsen av en orgasme for mange  i stor grad psykologisk, emosjonelt og følelsemessig. Men ikke la deg «lure» til å tro at dette ikke er fysiske reaksjoner. Det er akkurat det det er.

Jeg syntes sexen og orgasmer med min partner er det beste. Det forandrer allikevel ikke det faktum at et leketøy stimulerer på måter en menneske ikke er i stand til. Eller som du selv sier «leketøyet rent fysisk sett kan stimulere bedre».

Mine «villeste orgasmer» får jeg når jeg har sex med min partner og han bruker et godt leketøy på meg. Da får jeg gleden og opplevelsen av sex med mannen min, samtidig med stimuleringen av et godt leketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...