Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 Dere som mottar yrekesrettet attføring, hvor mye mottar dere egentlig? Er det nok til å klare seg økonomisk? Jeg går nå på rehabiliteringspenger, men søker desperat etter ny jobb, i andre yrker enn det jeg er utdannet til siden jeg ikke lenger kan utføre den jobben. Siden jeg ikek egentlig er kvalifisert til de jobbene jeg søker på, er det vel tvilsomt at jeg får noe, men må nå prøve uansett. Venter på min første utbetaling med rehab. penger, og frykter hvordan det skal bli å leve på det. Og det samme med yrkesrettet attførings støander, om jeg får innvilget det senere... Er alenemor med hus- og billån, og rehab. pengene kommer bare ikke til å strekke til... Vil det bli litt b edre økonomisk med YA? Eller verre? Er redd det skal ende med at jeg må gå tilbake i en jobb i samme yrket som før, men da vil jeg jo få tilbake de samme ryggproblemene...
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #2 Skrevet 4. mars 2006 Det er det samme som ved rehabiliteringspenger. 66% av grunnlønnen. Jeg lever under fattigdomsgrensen i hvertfall. Men dette skal vel ikke lønne seg.. Men du som har barn har jo muligheten til å søke støtte fra sosialkontoret ved siden av. Nå skal jo de tre etatene slåes i sammen (aetat, sosialkontor, og trygdekontor). Mulig det blir lettere da.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 Hei! Attfføringspenger regnes ut på samme måte som rehab.penger, eneste forskjellen er at attf. får du utbetalt hver 14 dag, ikke en gang i måneden, derfor får du samme selv om mnd. har 20 eller 22 dgr. Hvis du regner ut 66% av tidligere lønn (opptil 6G), deler det på 260 så får du dagsatsen.(Selv får jeg 9250,- brutto hver 14 dag, dvs dagsats på 925,-). Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 Takk for hjelpen begge to! Hei! Attfføringspenger regnes ut på samme måte som rehab.penger, eneste forskjellen er at attf. får du utbetalt hver 14 dag, ikke en gang i måneden, derfor får du samme selv om mnd. har 20 eller 22 dgr. Hvis du regner ut 66% av tidligere lønn (opptil 6G), deler det på 260 så får du dagsatsen.(Selv får jeg 9250,- brutto hver 14 dag, dvs dagsats på 925,-). Lykke til ← Du må ha tjent veldig bra på forhånd, da. For jeg tror nok ikke jeg da kommer til å få like mye utbetalt... Jeg blir så motløs altså... Hva søren skal man gjøre, da? Sosialen er virkelig ikke et alternativ i det hele tatt. Det ville tære altfor mye på selvfølelsen... Og jeg forventer absolutt ikke å leve i luksus, eller at det skal lønne seg. Jeg vil bare ha mulighet til å få en jobb hvor jeg kan fungere uten å ha vondt!
Quirky Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 Man får vel bostøtte på rundt tre tusen i måneden i tillegg til attføringspenger også, det får man vel ikke når man går på rehabiliteringspenger. Dermed kommer du nok bedre ut økonomisk enn hvis du går på rehab.penger.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mars 2006 #6 Skrevet 5. mars 2006 Man får vel bostøtte på rundt tre tusen i måneden i tillegg til attføringspenger også, det får man vel ikke når man går på rehabiliteringspenger. Dermed kommer du nok bedre ut økonomisk enn hvis du går på rehab.penger. ← Det stemmer ikke her vi bor i alle fall. Bostøtte (må forøvrig søkes hver 4.mnd) kan alle søke om, og det får man innvilget om intekten er lav i forhold til husleie/hus lån.
Gjest Gjest nå... Skrevet 5. mars 2006 #7 Skrevet 5. mars 2006 Man får vel bostøtte på rundt tre tusen i måneden i tillegg til attføringspenger også, det får man vel ikke når man går på rehabiliteringspenger. Dermed kommer du nok bedre ut økonomisk enn hvis du går på rehab.penger. ← Man kan få bostønad, hvis man må flytte bort for å studere etc...
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #8 Skrevet 5. mars 2006 Man kan få bostønad, hvis man må flytte bort for å studere etc... ← Bostøtte har vel ikke med om man flytter bort for å studere... Det går vel på inntekt i forhold til husleie.
Gjest Gjest nå... Skrevet 5. mars 2006 #9 Skrevet 5. mars 2006 Bostøtte har vel ikke med om man flytter bort for å studere... Det går vel på inntekt i forhold til husleie. ← Når man er på attføring og må flytte for å enten studere gå på kurs etc så kan man få bostønad, det har ingenting med bostøtte å gjøre. Dette er jo for at man skal slippe å selge der man bor hvis man f.eks skal studere og det er for langt å pendle etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå