Gå til innhold

Dating og spørsmål om ønske om å få barn når jeg er usikker på hva jeg vil, hva burde jeg svare?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne på 30 år som nå har planer om å begynne å date, en ting som jo er naturlig å spørre om etter hvert er jo om personen man dater har ett ønske om barn eller ikke. Selv om jeg er 30 år og "tiden renner ut" så er jeg likevel usikker på om jeg ønsker barn eller ikke. Jeg er ca 50/50 på om jeg vil ha eller ikke. På en fremtidig date hva er best å svare på spørsmålet? Jeg er jo litt redd for å gi feil inntrykk og hva om mannen jeg til slutt blir sammen med har ett stort ønske om å få barn? Vil unngå at han eventuelt føler seg lurt o.l hvis jeg velger å ikke få barn...

Anonymkode: ea834...b95

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jo nesten svare ærlig. 

Anonymkode: 0aa94...f24

Ja, jeg skal selvfølgelig være 100% ærlig. Men siden jeg er 50/50 så lurer jeg altså på hvordan jeg svarer på best mulig måte så mannen jeg dater vil få det rette inntrykket, om du skjønner?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være ærlig.

Men det er ufattelig irriterende for andre at man ikke vet i en alder av 30

(hilsen frivillig barnløs, som får usikker svaret av omtrent alle menn) 

Anonymkode: 00b21...1d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde si det rett ut at du er usikker. Jeg datet en mann som  sa han ville ha barn. Viste seg en god stund senere at han hadde vært usikker, men sa han ville det fordi han var usikker og ville ikke bli luket ut pga det. Han hadde nå bestemt seg helt sikkert for at barn ikke var for han.  For min del er det å ikke ville ha barn en deal breaker og jeg følte meg lurt og følte at jeg hadde kastet bort tiden

Anonymkode: 96f7c...839

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på det samme. 

Kanskje bare være ærlig, så får de du møter forholde seg til det, som du også må til deres ståsted. Kan jo gå begge veier om du møter en som insisterer på at han vil ha barn eller han ikke vil. 

Om han virkelig vil, så sier han sikkert det om du spørr han. Det er jo noe de også vil finne ut av. 

Anonymkode: 593bd...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skal selvfølgelig være 100% ærlig. Men siden jeg er 50/50 så lurer jeg altså på hvordan jeg svarer på best mulig måte så mannen jeg dater vil få det rette inntrykket, om du skjønner?

Jeg er usikker på om jeg vil ha barn, det heller begge veier, så for min del, må jeg bare se an hva framtiden bringer. 

Dette kan du si. 

Anonymkode: 9535f...3c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du bør være ærlig.

Men det er ufattelig irriterende for andre at man ikke vet i en alder av 30

(hilsen frivillig barnløs, som får usikker svaret av omtrent alle menn) 

Anonymkode: 00b21...1d1

Men det er et ekstremt stort valg, så jeg som også er 30 og usikker forstår ts godt. 

Noen ganger tenker jeg at jeg ikke vil ha, andre ganger tenker jeg at jeg vil ha og kanskje bare skal få alene. Det er i stadig endring. 

Her har jeg på følelsen av at det blir avgjort av at jeg enten med uhell blir gravid og vil beholde, eller at jeg ikke lenger er fruktbar å må forholde meg til at det nå er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal svare? Man svarer vel det som er sant for seg. 

At man er usikker før man eventuelt møter noen man ønsker å stifte familie med er vel også helt normalt. Det er noen som bare vet de ønsker å bli mor en eller annen gang, så er det oss andre som ikke vet før man faktisk gjør det. 

Anonymkode: 413d8...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare svare som sant her. Hva ellers, liksom? Du kan jo ikke si at du hundre prosent sikkert vil ha, eller det motsatte.

Pass deg for de som egentlig vil ha da, men bare håper et kanskje betyr et ja hos deg... jeg har alltid vært bankers på at jeg ikke skal ha, men jeg møtte de som var enige i det men hvor det kom fra at de håpte på at jeg skulle ombestemme meg. 

Du kan jo også møte en annen som er usikker, men som bestemmer seg ene eller andre veien etterhvert. Det er ingen garantier, du kan jo ikke garantere selv engang.

Jeg har mange venner som har vært på "tja" hele livet, noen ender med å ville ha og andre ikke. Noen påvirket av partner, andre ikke.

Du kan uansett ikke annet enn å være ærlig på hvor du er nå, og finne deg en partner som (i all fall per i dag) er ærlig på at det er litt det samme for dem også.

Eventuelt finne en som vil ha barn og date og tenke deg veldig godt om på om du også vil, eller motsatt en som ikke vil og tenke deg veldig godt om på om du vil være med på det. 

Anonymkode: 753cc...8c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er kvinne på 30 år som nå har planer om å begynne å date, en ting som jo er naturlig å spørre om etter hvert er jo om personen man dater har ett ønske om barn eller ikke. Selv om jeg er 30 år og "tiden renner ut" så er jeg likevel usikker på om jeg ønsker barn eller ikke. Jeg er ca 50/50 på om jeg vil ha eller ikke. På en fremtidig date hva er best å svare på spørsmålet? Jeg er jo litt redd for å gi feil inntrykk og hva om mannen jeg til slutt blir sammen med har ett stort ønske om å få barn? Vil unngå at han eventuelt føler seg lurt o.l hvis jeg velger å ikke få barn...

At du ikke er sikker.

Uansett hva du svarer så bruker jo de fleste mennesker av noe fornuft de første årene med et nytt menneske på å ta en avgjørelse rundt hvorvidt dette mennesket duger som forelder for egne barn. Kravet til en partner og kravet til en forelder er både markant ganske ulike men også er selvsagt kravene til en partner ikke på noe vis like høye som kravene til en forelder. Dette vet han, gitt altså at han har en normal dose sunn fornuft. Og har han ikke det? Ja, da duger han jo neppe som forelder uansett, og hele øvelsen er uten poeng.

Anonymkode: d15d6...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du at du er usikker. Noe annet svar er uakseptabelt.

Anonymkode: ebe2b...db7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg som mann på litt over 30 datet en kvinne på 30 så ville neppe spørsmålet om barn komme opp på de første datene med mindre du tok det opp.

Anonymkode: 19b0e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs nå? Du er ærlig og sier du er usikker selvsagt, skjønner ikke at det i det hele tatt er en problemstilling.

Anonymkode: 0302f...723

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er usikkerhet veldig negativt og det samme som et nei. Når folk er i tvil, gjør de ikke noe som helst. Dersom du treffer en mann som VIL ha barn kaster han bort dyrebar tid!

Anonymkode: 2a2e2...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er du seriøs nå? Du er ærlig og sier du er usikker selvsagt, skjønner ikke at det i det hele tatt er en problemstilling.

Anonymkode: 0302f...723

Var visst flere som misforsto meg her. Jeg skal selvfølgelig si at jeg er usikker og har ingen intensjoner om å lyve eller å få det til å fremstå som annerledes enn det faktisk er. Det er nettopp det spørsmålet mitt er: Hvordan jeg kan si det på en måte som får motparten til å få en så korrekt oppfatning av hva jeg tenker som mulig... TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ca 50/50 på om jeg vil ha eller ikke. På en fremtidig date hva er best å svare på spørsmålet? Jeg er jo litt redd for å gi feil inntrykk og hva om mannen jeg til slutt blir sammen med har ett stort ønske om å få barn? Vil unngå at han eventuelt føler seg lurt o.l hvis jeg velger å ikke få barn...

Bare svar 50/50, han kan jo ikke føle seg lurt da uansett hvilket standpunkt han selv har. 

Anonymkode: c9b30...285

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var visst flere som misforsto meg her. Jeg skal selvfølgelig si at jeg er usikker og har ingen intensjoner om å lyve eller å få det til å fremstå som annerledes enn det faktisk er. Det er nettopp det spørsmålet mitt er: Hvordan jeg kan si det på en måte som får motparten til å få en så korrekt oppfatning av hva jeg tenker som mulig... TS

Den er litt verre faktisk, for selv hvis man svarer at man hundre prosent sikkert aldri vil ha barn, så er det overraskende mange som tror man kommer til å skifte mening. Men lurt kan han uansett ikke føle seg så lenge du svarer ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den er litt verre faktisk, for selv hvis man svarer at man hundre prosent sikkert aldri vil ha barn, så er det overraskende mange som tror man kommer til å skifte mening. Men lurt kan han uansett ikke føle seg så lenge du svarer ærlig.

Da må vi si det, håper ikke du går å tenker jeg kommer til å skifte mening, om svaret er nei.

"Jeg forstår at siden vi er glade i/betatt av hverandre, at du vil dette skal gå seg til og vi en dag er enige. Men du må tenke på om ditt ønske for barn er høyere enn hvor mye du elsker meg, for jeg er på ekte usikker. Vi kan sitte her om 10 år, barnløse og du bitter over det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...