Gå til innhold

Har bestilt vare fra useriøs butikk/aktør. 😭

Pia023841

Anbefalte innlegg

Altså, jeg googlet støvsuger best i test, og kom over en test, (såklart). 
Best i test var en støvsuger fra polaramarket.

Jeg søkte opp, eller klikket på link (husker ikke helt). Synes nettbutikken såg helt vanlig ut, og siden støvsugeren fra de hadde vært med på test, ante jeg fred og ingen fare da jeg la inn bestilling. 

Etter å ikke ha hørt noe fra de siden ordrebekreftelse på tirsdag, begynte jeg å bli skeptisk. Etter litt googling, VISER DET SEG SÅKLART AT DET ER SPAM-BUTIKK! 😭😭

Bestillingen min er på knappe 2000,-, kjøpet er gjort med klarna, og jeg har 30 dager betaling på hele beløpet. 

Nå har jeg sendt mail at jeg ønsker å kansellere bestillingen min, og håååååper det går i orden siden varen tydeligvis ikke er sendt. Men så har de såklart også kanselleringsgebyr på 5%, (den tar jeg med glede om dette løser seg).

Men hjelp!!!!!

Hvordan går jeg frem videre? 

Jeg føler meg som verdens største idiot, og har lyst til å grine, for så å grave meg ned. Jeg er vanligvis så skeptisk og googler massevis FØR jeg bestiller, men ble blendet da jeg har lett lenge etter støvsuger. 😳😳🙈🙈😭😭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting klarna og spør, bra du ikke betalte rett fra kortet ditt i det minste, sånn skjer

Anonymkode: b5457...678

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt skjer, jeg tror jeg er smart men brant meg også på en nettbutikk som var fullstendig useriøs (og som hadde gode reviews fra en site som så seriøs ut). 

Det er bra du ikke har betalt direkte, da kan du ta det via Klarna kanskje? Jeg kjøper ofte med dem sånn at jeg kan få varen før jeg betaler, det er jo halve poenget med å gjøre det. Hørt klager om at Klarna ikke er helt rå på sånt men prøv!

Selv betalte jeg med Paypal og fikk tilbake fra butikken da jeg kjørte klagen via dem. Fikk aldri noen svar fra noen av partene, bare pengene refundert.

Anonymkode: 6006f...29e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ting klarna og spør, bra du ikke betalte rett fra kortet ditt i det minste, sånn skjer

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sånt skjer, jeg tror jeg er smart men brant meg også på en nettbutikk som var fullstendig useriøs (og som hadde gode reviews fra en site som så seriøs ut). 

Det er bra du ikke har betalt direkte, da kan du ta det via Klarna kanskje? Jeg kjøper ofte med dem sånn at jeg kan få varen før jeg betaler, det er jo halve poenget med å gjøre det. Hørt klager om at Klarna ikke er helt rå på sånt men prøv!

Selv betalte jeg med Paypal og fikk tilbake fra butikken da jeg kjørte klagen via dem. Fikk aldri noen svar fra noen av partene, bare pengene refundert.

Anonymkode: 6006f...29e

Tusen takk for råd, og for at dere ikke dømte meg "nord og ned". 
Skulle jeg mot formodning tape de 2 lappene, så er det ikke verdens undergang for meg. Men det blir prinsippsak, og jeg er nok ikke den eneste som har gått på denne, så tanken på hvor mye de har svindlet for tilsammen er skremmende.  🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia023841 skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for råd, og for at dere ikke dømte meg "nord og ned". 
Skulle jeg mot formodning tape de 2 lappene, så er det ikke verdens undergang for meg. Men det blir prinsippsak, og jeg er nok ikke den eneste som har gått på denne, så tanken på hvor mye de har svindlet for tilsammen er skremmende.  🙏🏼

Mange har gått på en smell nå og da, jeg også bestilte fra en seriøs side og tapte rundt 1200, svir ja, men viktigste er å ikke la seg bryte ned av det. De er ganske gode de svindlerne 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...