AnonymBruker Skrevet 3. januar #41 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg er ikke blitt treig enda, tror jeg. Men hjernen min jobber saktere, så ting tar lengre tid. Er av samme grunn ikke så impulsiv lengre heller, trenger tid til å tenke. Og en ting jeg har merket med meg selv, er at hvis jeg skal noe en dag, ja da er den dagen opptatt. Dette forundret meg med eldre før, at hvis de f.eks. ble spurt om en legetime passet neste onsdag, kunne de svare at nei, det passer ikke, den dagen skal jeg til frisøren (friserdamen), uansett om legen var kl. 9 og frisøren var kl. 14. Og nå er jeg nesten der selv 🙈 Anonymkode: 929fd...14c Hvorfor skal en pensjonert person bruke opp to aktiviteter på samme dag? Fordele det så har man noe man skal to dager i stedet for en. Jeg har en fridag i uka og selv jeg planlegger ikke to ting den dagen. Anonymkode: 5018d...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #42 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror nok at når man blir eldre, merker man at det er godt å ikke stresse. Har man god tid, hvorfor ikke bruke god tid? Stress er ikke bra for kroppen Anonymkode: 929fd...14c Så sant, så sant. Skulle jeg stresse, har jeg det ikke bra, heller ikke bra for hjertet. Ellers får man gjøre det man trives med, for noen vil det si bare samhold i ro og fred hjemme med ektefelle. Trivsel er viktig. Jeg liker meg ikke ute når det er kaldt eller regn med mye vind. Da trives jeg med å surfe på min pc, moro å følge med på veteranbiler, og jeg samler litt på mynter som jeg følger med på. Sommerstid betyr turer med min veteranbil ❤️ Anonymkode: eb0b1...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #43 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skulle ønske jeg kunne observert deg når du en gang blir 60+. Du kommer nok til å bli en av de pensjonistene som er frekke, trenger seg fram i køer og snakker høyt om hvor dumme alle andre er. Anonymkode: d1169...92e Helt sikkert😅 Ts Anonymkode: dede9...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #44 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal vi skyte deg? Syns du det er bedre å være død, enn å leve livet i et saktere tempo? 😅 Anonymkode: 929fd...14c Det var egentlig mest på tull😅 Ts Anonymkode: dede9...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #45 Del Skrevet 3. januar Tulletråd dette, altså🤯 Anonymkode: eb0b1...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #46 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Begynner å se det med mine foreldre, men de er ikke så ille. I min familie er vi kjappe med å hive oss rundt hvis vi skal noe, unntatt min søster som er veldig pertentlig og trenger lang tid for å bli ferdig, og skal minst ha én time på seg til å sitte å vente før hun skal noe. Jeg sitter på et venterom nå og observerer et par i slutten av 60 årene ( hørte han sa fødselsdatoen sin til sekretær). Mannen bruker en evighet på å knytte skoene sine perfekt, konen har lag på lag med genser, cardigan, sjal over skuldrene, tørkle i halsen og håndveske +et "nett". Mannen går rundt på gulvet mens han heiser buksen opp og ordner med beltet og smekken Ser aldri eldre damer kun med håndveske, da de alltid må ha nett med seg, men de har jo fint lite i nettet sitt (ifølge min mor) De har flasker med vann, termos med kaffe, skal lese ferdig ukebladet før de går og når damen går på toalettet er hun borte minst 15 min. Det sukkes og stønnes og snakkes høyt som om de var hjemme hos seg selv. Skyt meg hvis jeg blir sånn når jeg ikke er eldre enn i 60 årene. Anonymkode: dede9...516 noen folk er bare sånn. noen ganger føles det som at hvis jeg ignorerer slike personer, feks setter meg litt slik at jeg slipper å se dem styre på, så flytter de seg "etter meg" slik at de er innenfor synsfeltet mitt ... LOL.. jeg tror det også noen ganger det er en unnskyldning for å bli sett. det er jo absolutt ingen underholdningsverdi i det så det er jo merkelig. kanskje det var de som var inspirasjonen til sånn minutt-for-minutt-TV på NRK. Anonymkode: f519b...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #47 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): noen folk er bare sånn. noen ganger føles det som at hvis jeg ignorerer slike personer, feks setter meg litt slik at jeg slipper å se dem styre på, så flytter de seg "etter meg" slik at de er innenfor synsfeltet mitt ... LOL.. jeg tror det også noen ganger det er en unnskyldning for å bli sett. det er jo absolutt ingen underholdningsverdi i det så det er jo merkelig. kanskje det var de som var inspirasjonen til sånn minutt-for-minutt-TV på NRK. Anonymkode: f519b...bc7 Ja jag er litt enig med deg😃 Det kan godt hende at personligheten til dette paret var likedan for 30 år siden, men det var akkurat som om de satt i sin egen stue og holdt på med sine ting helt uanfektet. Ts Anonymkode: dede9...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #48 Del Skrevet 4. januar Jeg er sykepleier, og ser dette mye på jobb. Ser det også med min mormor. Noe kan ikke bare legges på bordet i et sekund, for eksempel. Veska må frem, ting må tas ut av veska, det må kontrolleres at alle knapper og glidelåser er lukket på lommeboka før den kan legges ned i riktig rom i veska, glidelåsen må lukkes, alt må legges tilbake, veska må lukkes pertentlig, også må den legges inn i skapet. Dette før jeg f.eks kan ta et blodtrykk. Ser det også på min mormor. Hun kan ikke ta av seg tøy uten og styre mye med det. Alt må brettes nøyaktig og legges på riktig plass. Hansker kan ikke legges på bordet, de må ned i veska. Selv om vi bare er på kafé og hun skal ha det på seg igjen om kort tid. Anonymkode: e3253...79a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #49 Del Skrevet 4. januar Dette er livets gang, og du kommer til å bli sånn du også ts😄 De eldre klager over de yngre, og de yngre klager over de eldre😆 De eldre har god tid, så hvorfor skal de skyndte seg så voldsomt at hodet ikke klarer å henge med? Anonymkode: f2bc6...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #50 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er sykepleier, og ser dette mye på jobb. Ser det også med min mormor. Noe kan ikke bare legges på bordet i et sekund, for eksempel. Veska må frem, ting må tas ut av veska, det må kontrolleres at alle knapper og glidelåser er lukket på lommeboka før den kan legges ned i riktig rom i veska, glidelåsen må lukkes, alt må legges tilbake, veska må lukkes pertentlig, også må den legges inn i skapet. Dette før jeg f.eks kan ta et blodtrykk. Ser det også på min mormor. Hun kan ikke ta av seg tøy uten og styre mye med det. Alt må brettes nøyaktig og legges på riktig plass. Hansker kan ikke legges på bordet, de må ned i veska. Selv om vi bare er på kafé og hun skal ha det på seg igjen om kort tid. Anonymkode: e3253...79a Det var akkurat slik dette paret holdt på med på venterommet i går Ts Anonymkode: dede9...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #51 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er sykepleier, og ser dette mye på jobb. Ser det også med min mormor. Noe kan ikke bare legges på bordet i et sekund, for eksempel. Veska må frem, ting må tas ut av veska, det må kontrolleres at alle knapper og glidelåser er lukket på lommeboka før den kan legges ned i riktig rom i veska, glidelåsen må lukkes, alt må legges tilbake, veska må lukkes pertentlig, også må den legges inn i skapet. Dette før jeg f.eks kan ta et blodtrykk. Ser det også på min mormor. Hun kan ikke ta av seg tøy uten og styre mye med det. Alt må brettes nøyaktig og legges på riktig plass. Hansker kan ikke legges på bordet, de må ned i veska. Selv om vi bare er på kafé og hun skal ha det på seg igjen om kort tid. Anonymkode: e3253...79a Har tidligere jobbet på en matbutikk og der var det veldig mange fra 50-60 årene og oppover som ikke klarte å være raskt og ta unna varene og legge det i pose eller sekk. Mange står i sin egen verden og klarer ikke å tilrettelegge for at fremmede rundt de skal få plass til sine ting. Ikke hjalp det å gi beskjed om at de måtte kjappe seg litt, for da ble de sure. flere tok opp telefonen og leste meldinger eller svarte på en telefonsamtale og stoppet helt opp med å legge varer i posen. Ts Anonymkode: dede9...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #52 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tidligere jobbet på en matbutikk og der var det veldig mange fra 50-60 årene og oppover som ikke klarte å være raskt og ta unna varene og legge det i pose eller sekk. Mange står i sin egen verden og klarer ikke å tilrettelegge for at fremmede rundt de skal få plass til sine ting. Ikke hjalp det å gi beskjed om at de måtte kjappe seg litt, for da ble de sure. flere tok opp telefonen og leste meldinger eller svarte på en telefonsamtale og stoppet helt opp med å legge varer i posen. Ts Anonymkode: dede9...516 Seriøst, skal dette forumet være et sted som man kan trakassere eldre? Hva galt har vi gjort annet en at vi har jobbet og slitt for at dere skal ha det bra? Burde være tvert om slik det er i en del andre kulturer. Der er det de unge som har stor respekt for de eldre, og hjelper til med det de trenger. Husk; dere kommer dit selv en dag. Anonymkode: eb0b1...ec8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #53 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor skal en pensjonert person bruke opp to aktiviteter på samme dag? Fordele det så har man noe man skal to dager i stedet for en. Jeg har en fridag i uka og selv jeg planlegger ikke to ting den dagen. Anonymkode: 5018d...0aa Mente det ikke sånn. Anonymkode: 929fd...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 4. januar #54 Del Skrevet 4. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 13.49): Glemte å si; Jeg var ikke et sekund irritert på de som gikk i veien, brukte tid ved et kjøleskap, brukte en evighet på å plukke klementiner. Heller ikke på de som ikke pakket mens varene ble slått inn, eller aller verst, hadde kortet klart i de siste varen ble plinget inn. Da helst et Ikanokort (frem til 31.12 i alle fall), da man ellers kaster 2% rett ut vinduet. Var vel en av de som var irritasjonselement for andre i stedet. Så kan man jo egentlig lure på hvem som har det best.. Anonymkode: a2448...636 Hva da Ikano? Er det det beste kredittkortet mener du? Og hvorfor skrev du «frem til 31.12» i alle fall? ☺️ Prøver bare å lære. Kan jeg forresten knytte ulike medlemskap til kortet? Som jeg kan til et vanlig visakort? F.eks Æ og Trumf Endret 4. januar av Kaisamaia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #55 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er sykepleier, og ser dette mye på jobb. Ser det også med min mormor. Noe kan ikke bare legges på bordet i et sekund, for eksempel. Veska må frem, ting må tas ut av veska, det må kontrolleres at alle knapper og glidelåser er lukket på lommeboka før den kan legges ned i riktig rom i veska, glidelåsen må lukkes, alt må legges tilbake, veska må lukkes pertentlig, også må den legges inn i skapet. Dette før jeg f.eks kan ta et blodtrykk. Ser det også på min mormor. Hun kan ikke ta av seg tøy uten og styre mye med det. Alt må brettes nøyaktig og legges på riktig plass. Hansker kan ikke legges på bordet, de må ned i veska. Selv om vi bare er på kafé og hun skal ha det på seg igjen om kort tid. Anonymkode: e3253...79a Men dette er jo lurt. Jeg har sett det hos alle eldre i min familie, nå også hos min mor som er 80, og skjønner omsider hvorfor. Man blir mer glemsk selv om man ikke er dement og ved å alltid ha kontroll over sakene sine sparer man seg selv for mye bekymringer. De fleste eldre som ikke er demente har også innsikt i at de har blitt tregere, og ved å alltid følge egne rutiner spares de for mye forvirring, ubehag og ytterligere bruk av tid. Så blir vel mange eldre også mindre fleksible, vant til egne rutiner. Livets gang. Jeg har sluttet å irritere meg og vet jeg kommer til å bli gammel selv også.. Anonymkode: f569b...05d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #56 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har tidligere jobbet på en matbutikk og der var det veldig mange fra 50-60 årene og oppover som ikke klarte å være raskt og ta unna varene og legge det i pose eller sekk. Mange står i sin egen verden og klarer ikke å tilrettelegge for at fremmede rundt de skal få plass til sine ting. Ikke hjalp det å gi beskjed om at de måtte kjappe seg litt, for da ble de sure. flere tok opp telefonen og leste meldinger eller svarte på en telefonsamtale og stoppet helt opp med å legge varer i posen. Ts Anonymkode: dede9...516 Huff altså! DU blir slik selv, jeg lover! Da kan du sitte å tenke tilbake på denne tråden. Jeg er snart 60 og sliten, når jeg kommer fra jobb så orker jeg ikke stresse. Og på butikken sorterer jeg varene i fryse-kjøle og tørrvarenettene mine. Slik er det bare. Anonymkode: 5018d...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #57 Del Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Huff altså! DU blir slik selv, jeg lover! Da kan du sitte å tenke tilbake på denne tråden. Jeg er snart 60 og sliten, når jeg kommer fra jobb så orker jeg ikke stresse. Og på butikken sorterer jeg varene i fryse-kjøle og tørrvarenettene mine. Slik er det bare. Anonymkode: 5018d...0aa Selv om køen ved disken hoper seg opp med andre kunders matvarer? Man kan jo sortere varene når man kommer hjem? Ts Anonymkode: dede9...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #58 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om køen ved disken hoper seg opp med andre kunders matvarer? Man kan jo sortere varene når man kommer hjem? Ts Anonymkode: dede9...516 Jeg sorterer uansett ja. Gjør ting lettere når jeg kommer hjem og er sliten. Tørrvarer haster ikke med å pakke ut . posen med frysevarer tar jeg rett til fryseboks osv. Gjør livet mitt lettere Anonymkode: 5018d...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #59 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sorterer uansett ja. Gjør ting lettere når jeg kommer hjem og er sliten. Tørrvarer haster ikke med å pakke ut . posen med frysevarer tar jeg rett til fryseboks osv. Gjør livet mitt lettere Anonymkode: 5018d...0aa Og du tenker ikke på at det hoper seg opp på disken og at andre kunder må vente på å få betalt, eller vente på å få pakke ned sine varer fordi du bruker lang tid? Jeg hadde blitt stresset av å lage kork Ts Anonymkode: dede9...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #60 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du tenker ikke på at det hoper seg opp på disken og at andre kunder må vente på å få betalt, eller vente på å få pakke ned sine varer fordi du bruker lang tid? Jeg hadde blitt stresset av å lage kork Ts Anonymkode: dede9...516 Av og til tenker jeg mest på å gjøre livet mitt slik at jeg kommer gjennom dagen på beste vis. Anonymkode: 5018d...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå