AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:07 #1 Del Skrevet fredag kl 12:07 Jeg kjøpte meg nye sko på en nettbutikk. Glidelåsen ble ødelagt etter 2 gangers bruk. Jeg sendte mail til kundeservice, og de sier jeg må levere skoene i en av deres fysiske butikker. Kan de virkelig kreve dette da jeg kjøpte skoene på nett? Anonymkode: 823fe...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:06 #2 Del Skrevet fredag kl 19:06 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kjøpte meg nye sko på en nettbutikk. Glidelåsen ble ødelagt etter 2 gangers bruk. Jeg sendte mail til kundeservice, og de sier jeg må levere skoene i en av deres fysiske butikker. Kan de virkelig kreve dette da jeg kjøpte skoene på nett? Anonymkode: 823fe...748 Ta en telefon til Forbrukerrådet over helgen, denne er i grenseland. Anonymkode: 15005...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:13 #3 Del Skrevet fredag kl 19:13 Musti gjorde dette da jeg måtte reklamere. Handler ikke på den nettbutikken igjen... Anonymkode: 98ccc...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:26 #4 Del Skrevet fredag kl 19:26 Det er flere butikkjeder som foreslår at man leverer varen i fysisk butikk, og ikke nevner muligheten for å returnere i posten. Jeg har opplevd dette to ganger, og begge gangene har jeg svart noe alà dette. «Hei! Jeg ønsker helst å returnere reklamasjonsvaren til nettbutikken, og ikke i fysisk butikk. Årsaken til at jeg valgte å handle i nettbutikken og ikke i fysisk butikk, er at jeg ikke har bil. Å reise kollektivt til en av deres butikker ville ta meg mye tid og krefter, og det har jeg ikke kapasitet til. Det samme gjelder ved retur og reklamasjon. Dersom kundeforholdet mitt hos dere krever at jeg møter opp fysisk for å reklamere på varer bestilt i nettbutikken, må jeg vurdere andre butikker neste gang jeg kjøper (sko). Finnes det noen mulighet for at jeg kan sende reklamasjonen til dere via post?» Det fungerte begge ganger. Hva man kan kreve rent juridisk er jeg mer usikker på, men Forbrukerrådet vet det sikkert. De er hyggelige og flinke! Anonymkode: 68b49...bd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet fredag kl 19:28 #5 Del Skrevet fredag kl 19:28 Forbrukerkjøpsloven: (Avhjelp er enten retting av feil på varer, eller omlevering, altså at man får en ny, tilsvarende ting) "§ 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad, uten vesentlig ulempe for forbrukeren og innen rimelig tid etter at forbrukeren har reklamert over mangelen. Ved avgjørelsen av om avhjelpen er i samsvar med første punktum, skal det blant annet legges vekt på om selgeren for egen regning stiller en erstatningsgjenstand til rådighet for forbrukeren forutsatt at dette fremstår som rimelig ut fra forbrukerens behov. Forbrukeren skal ved avhjelp stille tingen til rådighet for selgeren. Ved omlevering skal selgeren for egen regning ta den omleverte tingen tilbake. Frem til omlevering skjer, kan forbrukeren holde tilbake det som er mottatt." Ville i korrespondanse med selger lagt vekt på de tingene som er uthevet her. Vil påpeke at dersom du sender, stiller du tingen til rådighet for dem uten at det er til vesentlig ulempe for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå