Gå til innhold

Kjøpte en vare og ble lurt, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en vare fra ei på Facebook og hun sendte det aldri. Ignorerer meg og nekter å vippse tilbake pengene.

Hun prøvde å selge samme vare til ei venninne av meg.

Skal jeg politianmelde dette? 
Får veldig lyst til å skrive til hennes familiemedlemmer og be de si til henne at hun skal gi meg pengene tilbake, men det føles smålig gjort av meg. 
Hva hadde dere gjort?

Det var ikke stor sum, men er en prinsippsak. Er ikke greit å lure noen og tenker også på alle andre hun kommer til å lure. 

Anonymkode: 384fa...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både politianmeld og skriv til familiemedlemmene. Det er kun slik svindlere lærer.

Anonymkode: 49fb5...d60

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld om du ønsker, rapporter henne og dersom det var via en salgsgruppe.

Men ikke begynn å kontakt familiemedlemmer, det er lavt.

Anonymkode: 6f412...2fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å si om du anmelder. Politiet gjør ingenting med det

Anonymkode: 5e668...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjøpte en vare fra ei på Facebook og hun sendte det aldri. Ignorerer meg og nekter å vippse tilbake pengene.

Hun prøvde å selge samme vare til ei venninne av meg.

Skal jeg politianmelde dette? 
Får veldig lyst til å skrive til hennes familiemedlemmer og be de si til henne at hun skal gi meg pengene tilbake, men det føles smålig gjort av meg. 
Hva hadde dere gjort?

Det var ikke stor sum, men er en prinsippsak. Er ikke greit å lure noen og tenker også på alle andre hun kommer til å lure. 

Jeg ville nok i ytterste konsekvens kontaktet familiemedlemmer. Folk tenker ikke, de tror at de bare kan ignorere/blokkere og svindle som de vil. 

Selv lånte jeg ut penger til en dame jeg kjenner, som det tok lang tid å få tilbake, selv om vi var enige om når. Da var jeg ganske nærme å kontakte moren hennes, men nøyde meg med å true med faktura og inkasso 😄 da kom pengene ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ingenting å si om du anmelder. Politiet gjør ingenting med det

Anonymkode: 5e668...94a

Jeg regner med at de pengene er tapt, men siden hun prøvde å selge same vare til min venninne etter at hun har lurt meg er et tegn på en person som svindler mange. Og småsummer blir fort store summer. Og sånne er nok politiet interessert i å ta .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...