AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:26 #81 Del Skrevet fredag kl 15:26 Gliffy skrev (1 time siden): Rasestandarden til NKK er laget av raseklubbene, altså av folk som elsker rasen. Det står veldig mye rart der som ikke akkurat er nøytral og objektiv informasjon. Om rottweiler, som har en klar rekord i antall angrep på mennesker i Norge, sist ved å drepe et lite barn: Vennlig og fredelig lynne, barnekjær, meget hengiven, oppmerksom, lærevillig og arbeidsglad. Selvsikker, nervefast og uforferdet. Den reagerer med stor oppmerksomhet overfor omverden, men er på samme tid avbalansert. NKK jobber for å fjerne raseforbudet, pitbull skal bli lov. Anonymkode: 75c38...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet fredag kl 16:34 #82 Del Skrevet fredag kl 16:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): NKK jobber for å fjerne raseforbudet, pitbull skal bli lov. NKK går jeg ikke god for i det hele tatt. Jeg vil i høyeste grad gå for å ha pitter og lignende vekk fra gata. Der det står stemplet farlig i panna på en hunderase så tiltrekkes det ofte kjøpere som har stempelet idiot. Grusom kombo. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet fredag kl 20:54 #83 Del Skrevet fredag kl 20:54 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Rasestabdaren er oppskriften på rasen, og er de kriteriene hundene dømmes etter på utstilling, og de egenskapene individene som brukes i avl skal ha, og har hatt siden rasen oppstod. Det du sier er bare søkt. Anonymkode: 2a75e...0af Du kan jo slå opp på samojed på nkk selv og se hva som står der. Det står veldig mye rart på nkk sine rasepresentasjoner og i RAS, det er bare å lese og se selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:17 #84 Del Skrevet fredag kl 21:17 Gliffy skrev (14 minutter siden): Du kan jo slå opp på samojed på nkk selv og se hva som står der. Det står veldig mye rart på nkk sine rasepresentasjoner og i RAS, det er bare å lese og se selv. Det gir meg ingen ting å lese hva som står om samojed, for det er ikke en rase jeg kjenner spesielt til, jeg har aldri hatt samojed og jeg har aldri satt meg spesielt inn i dem. Det har jeg med staffordshire bull terrier. Hvilken egenskaper tror du hunder som ble brukt i dyrekamper måtte ha i møte med folk? Tror du de ønsker hunder som angrep eierne sine? Nope, de er avlet frem til å ha en enorm bitehemming overfor mennesker, da man skulle kunne håndtere egen hund før, etter og under kampene. Derfor har de egenskaper som gjør dem veldig pålitelige og forutsigbare overfor mennesker. Men mindre forutsigbare spesielt mot hunder av samme kjønn. Der trigges de raskt, og backer ikke ut av en kamp. Pitbull er vel kanskje en annen historie, men for Staffen, som blir omtalt i samme ordlag som pitbullen, så er det ikke mange angrep på mennesker sett i forhold til hvor enormt populær rasen er i mange land. Anonymkode: 2a75e...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elfy Skrevet fredag kl 22:09 #85 Del Skrevet fredag kl 22:09 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det som skiller kamphunder fra andre raser er at man har avlet vekk den naturlige bitevegringen. Anonymkode: 75c38...e75 Kan du finne kamphundrasene i FCI- gruppene. Er litt nysgjerrig på den samlebetegnelsen nemlig Takk på forhånd. (Youtube-videoer trykker jeg meg ikke inn på da jeg er redd for dyremishandlingsvideoer) Gliffy skrev (8 timer siden): Rasestandarden til NKK er laget av raseklubbene, altså av folk som elsker rasen. Rasestandardene er laget i hjemlandet hvor hunden stammer fra, og det er kun i hjemlandet de kan endre denne. Rasestandaren på norsk lundehund kan ikke endres i Frankrike bare for at hundeklubber der skulle elske rasen. Må endres i Norge. Et eksempel bare. Endret fredag kl 22:09 av Elfy 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:26 #86 Del Skrevet lørdag kl 09:26 Elfy skrev (11 timer siden): Kan du finne kamphundrasene i FCI- gruppene. Er litt nysgjerrig på den samlebetegnelsen nemlig Takk på forhånd. Svarer aldri når folk skriver at de forventer svar og at de ikke gidder å takke etterpå dersom de skulle få svar. Elfy skrev (11 timer siden): (Youtube-videoer trykker jeg meg ikke inn på da jeg er redd for dyremishandlingsvideoer) Den viser menneskemishandling. Anonymkode: 75c38...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet lørdag kl 14:30 #87 Del Skrevet lørdag kl 14:30 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det gir meg ingen ting å lese hva som står om samojed, for det er ikke en rase jeg kjenner spesielt til, jeg har aldri hatt samojed og jeg har aldri satt meg spesielt inn i dem. Det har jeg med staffordshire bull terrier. Hvilken egenskaper tror du hunder som ble brukt i dyrekamper måtte ha i møte med folk? Tror du de ønsker hunder som angrep eierne sine? Nope, de er avlet frem til å ha en enorm bitehemming overfor mennesker, da man skulle kunne håndtere egen hund før, etter og under kampene. Derfor har de egenskaper som gjør dem veldig pålitelige og forutsigbare overfor mennesker. Men mindre forutsigbare spesielt mot hunder av samme kjønn. Der trigges de raskt, og backer ikke ut av en kamp. Pitbull er vel kanskje en annen historie, men for Staffen, som blir omtalt i samme ordlag som pitbullen, så er det ikke mange angrep på mennesker sett i forhold til hvor enormt populær rasen er i mange land. Anonymkode: 2a75e...0af Jeg så ingen påstander om staff, poenget mitt var at den informasjonen du finner på nkk om hunderasen ikke kan betraktes som objektiv og pålitelig informasjon pga at den er subjektivt skrevet av folk som er veldig glad i den spesifikke hundetypen. Derfor er det ikke så smart å ta det som står der for god fisk, det med samojed var altså et eksempel. Elfy skrev (16 timer siden): Kan du finne kamphundrasene i FCI- gruppene. Er litt nysgjerrig på den samlebetegnelsen nemlig Takk på forhånd. (Youtube-videoer trykker jeg meg ikke inn på da jeg er redd for dyremishandlingsvideoer) Rasestandardene er laget i hjemlandet hvor hunden stammer fra, og det er kun i hjemlandet de kan endre denne. Rasestandaren på norsk lundehund kan ikke endres i Frankrike bare for at hundeklubber der skulle elske rasen. Må endres i Norge. Et eksempel bare. Poenget mitt var at rasestandarder og beskrivelser på nkk ikke er noen objektiv og uhildet dokumentasjon hvordan en hund faktisk er. Problematiske sider ved en hunderase underdrives så og si alltid. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:48 #88 Del Skrevet lørdag kl 14:48 Gliffy skrev (18 minutter siden): Jeg så ingen påstander om staff, poenget mitt var at den informasjonen du finner på nkk om hunderasen ikke kan betraktes som objektiv og pålitelig informasjon pga at den er subjektivt skrevet av folk som er veldig glad i den spesifikke hundetypen. Derfor er det ikke så smart å ta det som står der for god fisk, det med samojed var altså et eksempel. Poenget mitt var at rasestandarder og beskrivelser på nkk ikke er noen objektiv og uhildet dokumentasjon hvordan en hund faktisk er. Problematiske sider ved en hunderase underdrives så og si alltid. Selfølgelig er det pålitelig. Det du sier her er bare tull. Anonymkode: 2a75e...0af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet i går, 05:29 Forfatter #89 Del Skrevet i går, 05:29 Det er ikke hvor ofte en hund biter som er relevant, men hvort skadeomfanget er dersom hunden først biter. Med andre ord angrep som fører til sykehusbesøk, mutulerte kroppsdeler, drap. En Chihuahua biter mye og er ofte høyt oppe på disse statistikkene, men det gjør dem ikke til en farlig hund. En svær såkalt bully breed er vanvittig sterke og de klamrer seg fast og rister, og stopper ikke. Noe som gjør maksimal skade til menneskekroppen. Jeg mener ikke samfunnet er tjent med å ha så kraftige hunder. Jeg ser ikke et godt argument til at risikoen er verdt det. Ban alle bully breeds etter min mening. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #90 Del Skrevet 18 timer siden hocane skrev (6 timer siden): Det er ikke hvor ofte en hund biter som er relevant, men hvort skadeomfanget er dersom hunden først biter. Med andre ord angrep som fører til sykehusbesøk, mutulerte kroppsdeler, drap. En Chihuahua biter mye og er ofte høyt oppe på disse statistikkene, men det gjør dem ikke til en farlig hund. En svær såkalt bully breed er vanvittig sterke og de klamrer seg fast og rister, og stopper ikke. Noe som gjør maksimal skade til menneskekroppen. Jeg mener ikke samfunnet er tjent med å ha så kraftige hunder. Jeg ser ikke et godt argument til at risikoen er verdt det. Ban alle bully breeds etter min mening. Forby alle hunder høyere enn 45cm… Anonymkode: 2a75e...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #91 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forby alle hunder høyere enn 45cm… Kamphunden Staffordshire bull terrier er under dette. Og det finnes mange ufarlige raser som er høyere. Kriteriet bør være molosser. Stor eller liten, ingen trenger slike hunder. Anonymkode: 75c38...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #92 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forby alle hunder høyere enn 45cm… Anonymkode: 2a75e...0af Dummeste jeg har lest. Anonymkode: f0f00...b49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #93 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dummeste jeg har lest. Anonymkode: f0f00...b49 Enig! En dum kommenter som svar på et idiotisk innlegg. Anonymkode: 2a75e...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #94 Del Skrevet 8 timer siden Jeg pleide å være en av dem som sa at problemet er eierne ikke hunden, men statistikken sier meg noe annet. Det finnes en haug av idiotiske hundeeiere der ute, innenfor alle slags raser. Statistikken viser likevel at akkurat pitbull er et problem, de topper listene over dødelige angrep og det kan ikke være tilfeldig. Jeg ser ikke hvorfor man skal friste skjebnen med å skaffe seg sånne type hunder når det finnes så mange andre hunderaser uten den historikken. I tillegg om det kun er eierne som er problemet så hjelper ikke det saken dere prøver å få fram, for hvordan skal det reguleres hvem som skaffer seg dem? Jeg stoler ikke på at disse hundene kun havner i "rette" hender. Anonymkode: bc8f1...b7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå