Gå til innhold

Energidrikk med koffein og karbohydrater som ikke er sukker?

Nutz

Anbefalte innlegg

Jeg er i en periode hvor jeg har slitt med å få i meg næring og derfor også slitt med å komme meg på trening.
Kaffe får jeg ikke i meg og energidrikk både med og uten sukker er jeg ikke særlig fan av. Jeg har i det siste drukket monster juiced mango loco, men ser det kun er 9% juice i den, altså kommer næringen her hovedsakelig fra tilsatt sukker.

Lurte på om noen har tips til andre energidrikker som både funker og smaker godt. Drømmen hadde jo egentlig vært juice med tilsatt koffein. Er ikke særlig bevandret i energidrikkverdenen bortsett fra det jeg finner i dagligvarehandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har koffein og energidrikk med "få i seg næring" å gjøre? Det er ikke særlig mye næring i energidrikker. Koffein er ikke "næring", det er et sentralnervestimulerende middel, ikke næring. Sukker er næring, men i form av rene karbohydrater. Kunstige søtningsmidler er ikke næring, og gir deg jo absolutt ingenting? 

Om det er næring du trenger, er det ikke energidrikker du må se etter. Ei heller koffein. Da må du se etter vitaminer, mineraler, fiber, protein, komplekse karbohydrater, sunt fett. Næringsdrikker fra apoteket kan brukes om du er helt i beita, ellers kan du prøve å lage deg hjemmelagde smoothier. 

Men energidrikker vil overhodet ikke løse næringsproblemene dine. 

Anonymkode: 2d7b3...50e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (2 timer siden):

Jeg er i en periode hvor jeg har slitt med å få i meg næring og derfor også slitt med å komme meg på trening.
Kaffe får jeg ikke i meg og energidrikk både med og uten sukker er jeg ikke særlig fan av. Jeg har i det siste drukket monster juiced mango loco, men ser det kun er 9% juice i den, altså kommer næringen her hovedsakelig fra tilsatt sukker.

Lurte på om noen har tips til andre energidrikker som både funker og smaker godt. Drømmen hadde jo egentlig vært juice med tilsatt koffein. Er ikke særlig bevandret i energidrikkverdenen bortsett fra det jeg finner i dagligvarehandelen.

De første jeg tenker på er skikkelig god eplejuice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har koffein og energidrikk med "få i seg næring" å gjøre? Det er ikke særlig mye næring i energidrikker. Koffein er ikke "næring", det er et sentralnervestimulerende middel, ikke næring. Sukker er næring, men i form av rene karbohydrater. Kunstige søtningsmidler er ikke næring, og gir deg jo absolutt ingenting? 

Om det er næring du trenger, er det ikke energidrikker du må se etter. Ei heller koffein. Da må du se etter vitaminer, mineraler, fiber, protein, komplekse karbohydrater, sunt fett. Næringsdrikker fra apoteket kan brukes om du er helt i beita, ellers kan du prøve å lage deg hjemmelagde smoothier. 

Men energidrikker vil overhodet ikke løse næringsproblemene dine. 

Anonymkode: 2d7b3...50e

Jeg visste dette kom til å komme. Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Næring er et annet felt som jeg jobber med parallelt. Jeg har vært syk en periode og gått ned i vekt. Eier ikke matlyst og ønsker bare svar på om noen visste om noe forfriskende med litt koffein i, jeg vet at sånt finnes i andre land.
Det er heller ikke snakk om å makse i verken fart eller styrke når jeg er i denne tilstanden, jeg er kun ute etter å begynne å bevege kroppen litt igjen for å få overskudd.

I Grosny skrev (55 minutter siden):

De første jeg tenker på er skikkelig god eplejuice.

Eplejuice er godt :) Har pønsket litt på å blande ut litt eplejuice med vann og salt og heller kjøpe koffeintabletter på apoteket eller noe. 

I dag ble forresten løsningen en banan og en ekstremt dårlig energidrikk som jeg ikke klarte å fullføre.

Endret av Nutz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker på en blanding av juice og koffein, så veit jeg ikke om det finnes.

Men det finnes jo sånne hydreringsbrusetabletter med koffein med smak som du kanskje kan forsøke å blande ut i juice?

Jeg tenkte faktisk på disse: https://www.bodylab.no/shop/bodylab-hydro-tabs-789p.html

Jeg bruker de om sommeren når jeg jobber, det  er varmt og jeg svetter mye.

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...