Gå til innhold

Hvorfor trener folk i undertøy på treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det handler ikke om det. En sliten 2-barnsmor på 42 år som ser helt ok ut, har ingen interesse eller mulighet til å se ut som en 20 åring. Det som det handler om, er at man føler at man ikke har noe på senteret å gjøre, at det er for unge, spreke og topptrente folk. Ubehagelig følelse, uten å verken disse den unge eller være bitter. Å kle på seg normalt treningstøy ville bøtet på dette. For alle fasonger.

Anonymkode: 0d07a...0e2

Jeg er en kvapsete alenemor og jeg liker å omgi meg med mennesker som ser bra ut. I tillegg at de driter i meg er bare en bonus. Husker da jeg selv var ung og fin, og det var skikkelig stress med folk som fulgte med på meg og som ikke ville la meg få utbytte av det. Jeg ønsker ikke å være en slik ‘mørkemann’ selv.. 

Anonymkode: 8f7d3...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Trening handler om SÅ mye mer enn kropp… Fysisk og psykisk helse, livsstil, mestring, sosialt samvær med andre, avkobling, hvile, pust osv.

Anonymkode: 2bd50...1f7

Helt enig. Også veldig morsomt å se hvor mange som driver på med tulletrening. Der de vaser rundt på treningsenteret med nesa i mobilen,og til nød kanskje løfter på en 3 kilos manual,eller noe. 

Endret av Adrenalina1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker mindre klær når jeg trener hjemme enn når jeg er på treningssenter. Hjemme bruker jeg sports-BH og kort shorts. På senter bruker jeg tights og t-skjorte eller langermet genser. 

Anonymkode: c5d8d...7d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er over 50. Trente mye på treningssenter på 80- og 90-tallet. Alle gikk i f.eks en vid shorts og stor t-shirt. Noen i vanlige tights. Noen i joggebukse. Fungerte helt fint.

Men på stranda sola vi oss toppløse og i string bikinitruse 🙂. Litt andre regler for hva man kunne ha på seg utendørs.

Litt rart med disse unge, halvnakne på treningssenter. Nå for tiden tør jo liksom ikke ungdommer å dusje etter skolegym og svømming. Men å gå nesten uten klær på treningssenter syns de er ok.

Skulle ønske at folk med langt fra perfekte kropper gjorde et opprør med å trene i truse og bh på treningssenter 🙂. Tipper det hadde kommet strengere regler der tvert da 😃. Olga på 60 med overvekt og litt slitne kroppsdeler hadde sikkert blitt kastet ut om hun trente i truse og bh, så da hadde det blitt litt av en debatt.

Anonymkode: 27d9d...ec8

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser dumt ut med for lite klær. Ikke fordi de ikke er fine, men det blir litt som boratdrakt, spedo og sko for meg. Det er rart. Om toppen og sporten, eller shortsen er fin og harmonisk er det greit. Men det er ikke alltid fint. 

Sånne voksne som på liv og død helst skulle ønske de kunne være nudist for å få være naken å bli sett på er ikke min favoritt gruppe og jeg liket også å bli sett noen ganger. Bare ikke på samme måte og ikke om det betyr at noen sitter og er ukomfortabel fordi jeg blotter kroppen min for dem. Det er kanskje det at det til tider virker så trakaserende påtenkt, se på meg!! Kroppen min, her er den hÆhÆ 😎

Anonymkode: da433...17b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (45 minutter siden):

Du skjøner vel at kleskoder ikke er en natur lov? Men holdninger som kan variere fra meneske til meneske, miljø til miljø og ikke minst genrasjon til genrasjon? 

Er det virkelig så viktig å sprade rundt i bhen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

advent skrev (Akkurat nå):

Er det virkelig så viktig å sprade rundt i bhen?

Hva mener du med "så viktig"? 

Kleskoder varierer fra miljø, genrasjon og personer, helt uavhengi av hvor "viktig" det er for meg å "sprade".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er over 50. Trente mye på treningssenter på 80- og 90-tallet. Alle gikk i f.eks en vid shorts og stor t-shirt. Noen i vanlige tights. Noen i joggebukse. Fungerte helt fint.

Men på stranda sola vi oss toppløse og i string bikinitruse 🙂. Litt andre regler for hva man kunne ha på seg utendørs.

Litt rart med disse unge, halvnakne på treningssenter. Nå for tiden tør jo liksom ikke ungdommer å dusje etter skolegym og svømming. Men å gå nesten uten klær på treningssenter syns de er ok.

Skulle ønske at folk med langt fra perfekte kropper gjorde et opprør med å trene i truse og bh på treningssenter 🙂. Tipper det hadde kommet strengere regler der tvert da 😃. Olga på 60 med overvekt og litt slitne kroppsdeler hadde sikkert blitt kastet ut om hun trente i truse og bh, så da hadde det blitt litt av en debatt.

Glimrende ide! Da skulle det vert artig å se disse kropp/sex fikserte unge bertene  i øya! Denne må dere gå for, jeg heier på dere!

Anonymkode: 85f2e...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med "så viktig"? 

Kleskoder varierer fra miljø, genrasjon og personer, helt uavhengi av hvor "viktig" det er for meg å "sprade".

Forklar for meg hvorfor du må gå i bhen på et treningssenter.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle dere som klager på tights i tillegg, tips til hva man kan ha på seg på underkroppen? 

Anonymkode: f8d2a...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

(…) Olga på 60 med overvekt og litt slitne kroppsdeler hadde sikkert blitt kastet ut om hun trente i truse og bh, så da hadde det blitt litt av en debatt.

På nittitallet og tidlig 2000-tall hadde SATS regler om at man ikke kunne trene i singlet. Det var en av grunnene til at folk var mer kledd, men dette handler jo bare om mote, lite annet.

Og du er over femti, men tror folk som er ti år eldre heter Olga? 😅 Olga-generasjonen er vel utdødd, og vi som er 60 heter typisk Kristin, Anne og Elisabeth. Jeg er 60+ og overvektig, men kan aldri tenke meg de ville kaste meg ut av spinningtimen fordi jeg kom i kort trenings-magetopp og shorts. Hadde fått noen blikk, men folk bryr seg stort sett lite.

Anonymkode: 6de1e...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle dere som klager på tights i tillegg, tips til hva man kan ha på seg på underkroppen? 

Anonymkode: f8d2a...c50

Trenger ikke være så store forskjellen, hvis dere kan unngå de tynneste versjonene med elastikk i rompa og at dere lar være å dra de så innmari langt opp i ratata, så hadde det sett mye bedre ut i mine øyne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 12.14):

Smitte? Sleiker du på apperatene? 

Anonymkode: b5879...bcd

Har du hørt om brannkopper, eller ringorm? 

Anonymkode: 3a68a...173

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En kan jo ikke slå på tv uten at en får reklame om dusinvis av reality-tv serier der berter med digre fillers-lepper og tynne stramme tights fjåser seg til. Jeg har ikke bedt om å få se de. Vil helst slippe, blir kvalm av å se de.

Jeg klager ikke om over størrelsen på lepper men at folk kler av seg. 

Anonymkode: ebf89...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi de vil vise frem kroppen sin og må ha blikk. 

Anonymkode: 45e7d...e11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi de vil vise frem kroppen sin og må ha blikk. 

Anonymkode: 45e7d...e11

Ja, blikkene betyr nok enormt for selvtilliten deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 13.10):

Greia er vel å få oppmerksomhet og bli beglodd. Ikke pga. hygieniske forhold.

merkelig påstand. Hjemme trener jeg alltid i kort shorts og sportsbh. Det er jo fordi det er det som er behagelig. Push up bh og tights opp i rumpa derimot… 

Anonymkode: 94f1b...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (20 timer siden):

BH og truse eller bare truse er helt akseptabelt på stranda.... Det er vel heller du som endrer syn på personen i BH, en personen som plutselig blir ekshibisjonistisk bare fordi den flyter seg fra stranden til treningsenteret. 

Det er naturlig å ha lite klær på seg på stranda, der er ikke det på trening 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke over 50, men trente mye på treningingstudio på 90-tallet. Gutta i bar overkropp, og jentene med sportsbh og adidas knappebukse 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Det er naturlig å ha lite klær på seg på stranda, der er ikke det på trening 

jo. akkurat det samme faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...