AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:00 #1 Del Skrevet fredag kl 11:00 Må selge hunden min, da det har oppstått allergi i hjemmet. Dette er trist og vanskelig. Han er snart 3 år, og verdens snilleste og kosete hund. Hvordan finne en god eier som vil ta vare på han og gi han den kjærligheten han trenger? Anonymkode: 2c5f0...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:09 #2 Del Skrevet fredag kl 11:09 Er det rasehund? Og er du medlem i noen av facebook gruppene til den aktuelle rasen? Mange som ønsker og/eller har rasen er medlem der og kan fort være potensielle kjøpere. Dersom noen har rasen fra før kan du være tryggere på å få en kjøper med erfaring. Er selv med i to rasegrupper og er potensiell kjøper - i fremtiden 😊 Men så utrolig trist for deg/dere. Og hunden, ikke minst. Slike ting kan man desverre ikke forutse 😞 Anonymkode: af059...c1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:15 #3 Del Skrevet fredag kl 11:15 Kontakt kennelen du hentet den hos først. Kanskje de har kontakter. Lykke til ❤️ Anonymkode: 0c8d2...4d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:17 #4 Del Skrevet fredag kl 11:17 Oppdretter er gjerne behjelpelige. Anonymkode: 1c4b6...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:26 #5 Del Skrevet fredag kl 13:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det rasehund? Og er du medlem i noen av facebook gruppene til den aktuelle rasen? Mange som ønsker og/eller har rasen er medlem der og kan fort være potensielle kjøpere. Dersom noen har rasen fra før kan du være tryggere på å få en kjøper med erfaring. Er selv med i to rasegrupper og er potensiell kjøper - i fremtiden 😊 Men så utrolig trist for deg/dere. Og hunden, ikke minst. Slike ting kan man desverre ikke forutse 😞 Anonymkode: af059...c1a Ja, det er en rasehund. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kontakt kennelen du hentet den hos først. Kanskje de har kontakter. Lykke til ❤️ Anonymkode: 0c8d2...4d0 Kjøpte den av privat oppdretter. Anonymkode: 2c5f0...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:09 #6 Del Skrevet fredag kl 17:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er en rasehund. Kjøpte den av privat oppdretter. Anonymkode: 2c5f0...ec1 De aller fleste oppdrettere vil ha beskjed om en valp fra deres oppdrett skal selges. Ofte har de gode kontakter innen rasen og kan hjelpe til med å finne gode hjem 😊 Anonymkode: a06d6...832 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:11 #7 Del Skrevet fredag kl 17:11 Som tidligere oppdretter så sier jeg meg enig med de som anbefaler å ta kontakt med oppdretter. De tilhører gjerne et miljø hvor det blir lagt ut ønsker om å overta hunder som er ett par år kontra all jobben med en valp. Anonymkode: 50fa8...7dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:31 #8 Del Skrevet fredag kl 20:31 Som alle sier, gå via oppdretter. Jeg er en av mange som foretrekker å skaffe meg voksne hunder, helst nærmere 2 år men iallefall over året og har alltid skaffa hund via oppdrettere som opplever at en av valpene de har solgt må omplasseres. Rasen «min» er liten nok til at de fleste kjenner noen som kjenner noen og ordet sprer seg raskt om både tilgjengelige hunder til omplassering og om folk som ønsker å ta imot en hund det ikke funka for. Stort sett betaler jeg omtrentlig halv pris av valpepris men dette avhenger av både selger og situasjonen. Min nåværende hund feks fikk jeg gratis da han var forsøkt omplassert flere ganger grunnet adferdsutfordringer, det er nå 14 år siden så det var full klaff for han her. Anonymkode: 31bbf...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå